Vanochtend hebben we de echo gehad en gehoord dat het niet goed zit.
Het vruchtje is met 8 weken gestopt met groeien, terwijl we nu iets voorbij de 10 weken hadden moeten zitten.
Ik van plan om te wachten tot de mk spontaan op gang komt.
Maar hoe lang zou dit ongeveer kunnen duren?
En is de hoeveelheid bloedverlies te vergelijken met een heftige ongesteldheid?
En heb je dan in principe twee weken later weer een eisprong?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Jakkes sproet… wat naar…
Bij mij was het al vrij snel 2e miskraam dan, gewoon ff een goede bloeding.
hoi hoi
sproetje
wat erg van de misgelopen zwangerschap… dat het fout moest gaan… :hug:
Wb je vragen die kan ik wel beantwoorden:
Spontaanafwachten kan prima zolang je je er “goed” bij voelt
het heeft natuurlijk geestelijk een zware impact op je… heel erg naar…
Ik zelf heb 3 week gewacht en heb toen een curetage ondergaan…
fysiek gezein kan en mag je best langer wachten…
Meestal duurt het een week of 2 a 3 voor de artsen aanraden een curetage doen… maar jij moet doen wat jij graag wilt… dat staat voorop.
Bloedverlies is meestal wat meeer, dunner en met meer krampen in de onderbui, kan ook wat meer pijn geven… daar mag je paracetamol voor nemen …een warme kruik of douche helpt ook… een bad zijn de meningen over verdeeld, ikmocht hetn iet ivm extra infectiegevaar. Zolang het bloeden begon tot het stopte zeg maar.
Het vloeien kan vaak ook langer duren en het afstootweefel vaak meer, zoals meer slijm stolseltjes…maar hoeft niet, vaak wel… ik heb een mk gehad bij 8 week en 12 week…
je eisprong is ws de 1e maand ( -en) ontregeld, je hele cycles kan even in de war liggen…zowieso omdat de bloeding vaak al langer duurt en omdatj e lichaam nog de zw.sch hormoon in het lihaam kan hebben…
wanneer het op orde loopt verneem je wel, als je menstruatie weer op regel is, en soms kun je hem voelen…
je kunt ook na een week of 5 a na de mk als die volledig is geweest dus na de bloeding een week of 4 a 5 daarna een testje doen om te zien of het hormoon uit le lichaam is…
Ik wil je heel veel sterkte wensen, en hopelijk niet te lange nasleep…
ik lees binnenkort wel even bij als je vragen hebt mag je ze me altijd stellen
liefs bianca
:hug:
Ach meid! Wat een rot nieuws!
:hug:
Hebben ze de verschillende opties met je besproken?
Er bestaan ook medicijnen om de miskraam op te wekken he? Ik weet niet of dat een optie voor je is, maar misschien het vermelden waard.
Ik heb zelf een maand gewacht… Het bloedverlies zette bij mij niet door namelijk (elke keer een beetje). Uiteindelijk medicatie gebruikt en toen kwam de boel goed op gang. Helaas was dit voor mij nog steeds onvoldoende, ik had een curettage nodig, maar het kan voor anderen wel voldoende zijn.
Heel veel sterkte!!
Hoi Sproetje,
Hier nog iemand met ervaring; Ik heb 2 miskramen gehad, 1 net als jou met 8 weken en 1 van 5 weken. Toen ik (van de eerste miskraam) naar verloskundige ging met 11 weken, bleek het gestopt te zijn met groeien met 8 weken. Ik mocht toen zelf kiezen of ik een curetage wou of dat ik wou wachten tot het spontaan kwam. Ze waarschuwde me wel, als het spontaan begon, dat ik dan wel echt weeen kreeg (Zal wel niet zo erg wezen als een bevalling hoor). Ik heb toen een week afgewacht en heb toen gekozen voor curetage, zag er toen erg tegenop. Maar de curetage is me heel erg meegevallen! Het voordeel van een curetage is dat je zeker weet dat alles ‘schoon’ is, je vloeit daarna maar heel kort, en ik voelde me daarna gewoon fit, helemaal niet moe ofzo.
Voor een paar weken terug heb ik een spontane miskraam gehad met 5 weken, maar ik denk niet dat je dat kunt vergelijken met 8 weken, dan is het vruchtje veel groter en moet de baarmoedermond een stuk verder open (waardoor je dus meer buikpijn hebt), ik heb toen een week gevloeid, waarvan 1 dag flink met grote bloedstolsels en veel buikpijn, uitstralend naar rug en benen.
Ik weet wel dat als ik bijv. weer een miskraam zou krijgen, waarvan het vruchtje groter is als 8 weken, ik weer een curetage zou doen.
Mocht je toch gaan wachten op een spontane miskraam, dat kan misschien wel binnen enkele dagen beginnen, maar het zou ook zo een maand kunnen duren.
Ik was na de eerste miskraam in elk geval zo weer vruchtbaar, ik ben daarna niet meer ongesteld geweest (het resultaat ligt nu in bed ) maar ja dat was na een curetage, ik weet natuurlijk niet hoe dat is als je spontaan een miskraam hebt, want met een curetage ben je in 1 keer alles kwijt maar met een spontane miskraam kan het natuurlijk langer duren voor je alles kwijt bent.
Nou mocht je nog vragen hebben, kun je ze me altijd stellen!!
Veel sterkte ermee, en een dikke :hug: van mij
Groetjes Tessa
Meiden, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er eens rustig over nadenken…
Ik kan me voorstellen dat je met veel vragen zit nu…
Bij mij werd aangeraden een week te wachten of de miskraam vanzelf kwam en anders een curettage te ondergaan. Binnen die week kwam de miskraam. Het krijgen van de miskraam zelf was een soort mini-bevalling inclusief weeen. Het bloedverlies bij mij was extreem ik heb er zelfs een nacht voor in het ziekenhuis gelegen, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. Het vloeien zelf duurde ruim 2 weken, maar ondanks dat had ik wel gelijk weer een cyclus van 28 dagen. De eerste menstruatie na de mk was hier overigens een stuk heviger als normaal, maar ook dat schijnt normaal te zijn.
Sterkte de komende tijd :hug:
Hè meid… wat een vreselijk rot nieuws meis… :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Hey meid, ook hier nog even :hug:
Wat betreft het bloedverlies dat heeft hier een week geduurd, waarvan de eerste drie dagen heftig, een flinke menstruatie zeg maar.
Ik heb voor het verliezen van het vruchtje 3 dagen rug en buikpijn gehad. Het kwam en ging, soort weeen alleen veel minder heftig dan een bevalling, wel weer meer dan een normale ongesteldheid in mijn geval.
Daarbij, ik was pas in de 6-de week.
Na de mk werd ik na 30 dagen ongesteld (normaal 26) en die menstruatie was ook heftiger dan normaal. Maar hierboven lees ik dat dit ook normaal is.
Meid sterkte met de beslissing!
Oh Sproetje, neee!
Ikzelf heb ook twee(vroege) miskramen gehad die spontaan op gang kwamen, niet leuk, maar kon het wel goed afsluiten daarna.
Maar ik was niet zover als jou…
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dit achter je kunt laten, meid!! :hug: :hug: :hug:
Hoi Sproetje,
Wat een verschrikkelijk nieuws, allereerst heel veel sterkte met dit verlies :hug: :-
Ik kreeg na 11 weken bloedverlies en toen bleek tijdens de echo dat het met zo’n 8 weken al misgegaan was.
Heb je nog helemaal geen bloedverlies gehad? Ik wilde eigenlijk meteen onder het mes maar de gyn raadde mij aan af te wachten omdat het bloedverlies al begonnen was.
Bij mij kwam het binnen 5 dagen spontaan los, tijdens die 5 dagen redelijk veel bloedverlies maar verder voelde ik me lichamelijk gezien prima (mentaal gaven die dagen me wel de tijd om er in alle rust aan te wennen dat deze droom voorbij was), toen het los kwam had ik heel kort wat kramp. Daarna nog wel een tijdje (1,5 week) bloedverlies gehad maar dat werd steeds minder.
Ik had 2 weken na het doorzetten van de mk weer een eisprong en zat weer snel in m’n oude cyclus.
Daarna weer snel zwanger en toen na 5 weken een mk die begon met bloedverlies. Binnen 1,5 week kwam het vanzelf los. Toen ben ik blijven werken en heb veel afleiding gezocht, dat voelde toen goed naar omstandigheden. Ook daarna weer direct in m’n cyclus en meteen zwanger en het gaat goed.
Ik hoop dat het vanzelf los komt (als je daar op wilt wachten) en dat je dit verlies een plekje kunt geven. Ook hoop ik dat je snel weer zwanger bent en dat het dan allemaal goed gaat!
Veel sterkte :-
Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws om te horen :hug: …
Vooral aangezien ik uit je tekst begrijp dat je zelf ook niet het gevoel had dat het mis was :hug: …
Bij mijn mk heb ik er toch echt wel enkele dagen op moeten wachten. Mij moest het namelijk ook bij de vk verteld worden dat het vruchtje al weken eerder gestopt was met groeien.
De een zegt dat het een grote bloeding is maar bij de ander kun je echt de moederkoek e.d. onderscheiden… Als ik jou was zal ik je goed afvragen wat je wilt… Beide kanten heeft zijn moeilijke momenten…
Ik wil je ongelooflijk veel sterkte wensen met deze moeilijke periode… Ik hoop dat je lichaam snel hersteld en je zelf er ook goed mee om kan gaan…
Liefs, Bloom :inlove:
Dubbel
Ach, meisje toch…
{{{{megaknuffel}}}}
Bedankt meiden!
Voor jullie medeleven en jullie ervaringen.
Voorlopig wachten we gewoon maar even af wat er gaat gebeuren…
@Sproetje wrote:
Bedankt meiden!
Voor jullie medeleven en jullie ervaringen.
Voorlopig wachten we gewoon maar even af wat er gaat gebeuren…
:hug: :-*