Hoe lang voeden jullie

Ivan komt ongeveer om de 3/4 uur hij rinkt dan per x 1 borst ongeveer 20/25 min (heeft wel een pauze nodig van10 min)



Is dat te lang of te kort?

Lissa kwam in het begin om de twee uur. Er is in het begin eigenlijk geen peil op te trekken, ik heb gewoon de behoefte van Lissa gevolgd en ik had een tevreden kind. Ik heb dus ook nachten gehad (in de kraamtijd) dat ze de halve nacht aan mijn borst lag te lurken en ik de wanhoop nabij was, maar ik ben blij dat ik het heb volgehouden, uiteindelijk regelt het zichzelf. Dus als je kindje tevreden is, is dat een goeie indicatie. En ik denk dat je nu een goeie regelmaat hebt, keurig hoor!

Hier hetzelfde als Carenza…



Wij noemden de avondvoeding een drinkmarathon, dan lag ze wel een uur aan de borst… maar dat wordt vanzelf beter :wink:

@Karin1981 wrote:

Ivan komt ongeveer om de 3/4 uur hij rinkt dan per x 1 borst ongeveer 20/25 min (heeft wel een pauze nodig van10 min)



Is dat te lang of te kort?


elk kindje drinkt anders, dus er is geen ‘te lang’ of ’ te kort’. Ik snap je vraag wel hoor, het is fijn een soort van gemiddelde te weten en te weten of je kindje genoeg drinkt. Ik denk dat je met 25 minuten heel gemiddeld zit. Maar er zijn dus ook kindjes die het kunstje in vijf minuten klaren en er zijn kinderen die 1 uur aan de borst liggen.



Succes, volgens mij ben je op de goede weg :thumbup:

Hij is ook super tevreden slaapt eigenlijk vrij snel weer na een voeding. Hij plast en poept goed en is weer 40 gram aangekomen, neem aan dat hij dan prima drinkt.

Vanochtend zat hij gauw 30/35 min te drinken.



Zolang hij tevreden is en goed groeit hoef ik me dus geen zorgen te maken

@Karin1981 wrote:

Hij is ook super tevreden slaapt eigenlijk vrij snel weer na een voeding. Hij plast en poept goed en is weer 40 gram aangekomen, neem aan dat hij dan prima drinkt.

Vanochtend zat hij gauw 30/35 min te drinken.



Zolang hij tevreden is en goed groeit hoef ik me dus geen zorgen te maken




klinkt helemaal top karin! geniet er van!

Suus is al vanaf haar begin een korte drinker geweest.

In het begin 10 minuten, sinds een week heeft ze in 5 minuten genoeg gehad.

Soms wil ze dan een 2e borst maar vaak ook niet.



Dus als Ivan 25 min drinkt, dan zit dat vast goed hoor :smiley:



Edit:

Ai, domme fout, sorrie :oops:

:-*

Levy drinkt ook gerust 30 tot 40 min.

Ik moet hem trouwens ook bijna altijd wakker maken. Hij komt niet echt uit zich zelf :think: is dat heel erg

Volgens mij is het voor de suikerspiegel van belang dat hij ergens tussen de 2 en de 3 uur drinkt. Ik heb Levy in het begin ook wakker moeten maken, maar hij deed ook wel erg overdreven ook hoor. Hij sliep namelijk door tot ongeveer 6 uur na elke voeding, en dan nog moest ik hem dwingen om te drinken.



Ik heb hem dus wel iedere 3 uur wakker gemaakt, behalve in de nacht als hij niet kwam, dan liet ik hem lekker doorslapen.

ok niet heel vreemd dus dat hij niet vaak uitzich zelf komt,



vannacht kwam hij wel zelf. Maakte me al een beetje zorgen, kraamhulp zei dat niet vol dragen kindjes wat meer slaap nodig heeft

Klopt, Levy kwam de eerste dag na de bevalling om half 10 's ochtends en heb hem gewoon niet aan het drinken kunnen krijgen tot half 4 's middags. En Levy sliep ook gewoon echt de hele dag. Nu pas kan ik zeggen dat hij wakker is na de voeding en dat is nu sinds een dag of 3.

Hey meid! Gefeliciteerd nog hoor, met je mannetje!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: Geniet ervan!

Vandaag heeft hij niet echt zijn dagje.



Elf uur was de laatste voeding



Vannacht kwam hij wel zelf om half 4 toen heeft geslapen tot half 9 :shock:

moesten hem wel goed wakker maken

Om half 12/12 uur zelfde verhaal maar niet echt goed gedronken. Uur later kwam hij zelf weer.

Half 4 weer wakker gemaakt maar heel kort gedronken en gelijk weer verder slapen.

Hij moet nu eigenlijk weer wakker gemaakt worden voor zijn voeding maar hij maakt nog niet de indruk dat hij snel wakker wordt



Hij heeft wel goede plas luiers

Ik voed ongeveer een half uur tot drie kwartier. Ik moet erg mijn best doen om haar wakker te houden en aan het drinken te houden. Ik moet haar ook vaak wakker maken om te voeden. Meer dan 4 uur tussen twee voedingen is de eerste weken niet goed. Soms echter vraagt ze om het uur om de borst. Misschien is het dan meer zuigbehoefte dan honger. Ze drinkt dan minder lang omdat ze dan in slaap valt.

Ik heb folders van borstvoedingnatuurlijk en daarvan heb ik een cursus gevolgd destijds voor mijn eerste zwangerschap. Ik heb er nog erg veel aan.

Succes Karin met het voeden.



Shalom