Hoe lang 'trainen' voor ze zindelijk zijn?

Floor gaf met 21 maand aan dat ze op het potje wilde. Vervolgens heeft ze 3 weken met luiers om gelopen en alleen op het potje gezeten wanneer zij dat aangaf. Maar ik wilde het zindelijkheidsproces versnellen, dus ik ben gestopt met haar een luier om te doen als ze thuis is, en wakker. Nu plast ze veel vaker op het potje. Ongeveer 1 op de 3 keer dat ze op het potje gaat, zitten er al wat druppeltjes in het onderbroekje. Ik denk dat 1 op de 4/5 plasjes helemaal niet op de pot gedaan worden, maar gewoon in de kamer (of op mama :twisted: )

Floor is nu 22.5 maand oud, we zijn dus al 1,5 maand verder.

Mijn vraag is: HOE LANG DUUR HET NOG???

Wanneer is ze echt zindelijk als ze wakker is?

Ik weet dat er kinderen zijn die in 1 dag zindelijk zijn. Ik ben benieuwt naar verhalen van mensen die er net als ik al een tijd mee bezig zijn (geweest).

Groeten

Karin

vindt het juist erg vroeg

geef je dochter de tijd ze is nog geen 2 a 3 jaar

brittany verdomde het ook totdat ze 3 1/2 was en ineens zij mama vies

Ik weet dat ze erg vroeg is. Maar ik heb 2 opties.

1. Haar in een onderbroekje en trui rond laten lopen in huis. Gaat het mis, dan is er niet veel nat. Een onderbroekje trekt ze makkelijk uit.
  2. Haar wel alle kleren aan trekken. Dan loopt ze er fatsoenlijk bij (dat wil ik!), maar een broek trekt ze moeilijker uit, en als ze buiten het potje plast, dan is de broek nat. Dit geeft dus veel meer was.

Nu doe ik optie 1, maar ik wil graag dat ze de hele dag alle kleren aan kan, zonder dat het mis gaat.

Daarom wil ik weten, hoe lang kan het nog duren?

optie 2 dan kan ze er aan wennen dat mama eerst haar broek naar beneden moet trekken

wel knap dat je meisie al aangeeft dat ze plast op het potje

Je kunt vooraf niet zeggen hoelang het gaat duren. Ze is er duidelijk nog niet aan toe. Ik zou haar gewoon weer een luier om geven en het over een paar maanden nog eens proberen.

mischien een optie een leuke joggingbroek aantrekken?

kan ze zelf makkelijk aan en uit doen…?

hier verder geen ervaring sil was met 2 jaar dag en nacht zindelijk zonder dat we daar iets speciaals voor hoefden te doen :dance:

Beginnen als het warm weer is dan kan ze een onderbroekje aan met een rokje erover :wink:

Wil je niet ontmoedingen maar mijn grietje is ook nog niet zindelijk. Doet geregeld zonder luier maar het gaat nog wel een mis.

Gewoon kleren aandoen en veel wassen als je wilt doorzetten. Anne was voor haar 2e ook overdag zindelijk en dat ging vanzelf, maar dat wil niet zeggen van de ene op de andere dag, hier heb ik ook moeten wassen. Lekker makkelijke kleding aandoen en veel succes

luierbroekjes … als het dan mis gaat zitten iig niet alle kleding onder :think:

regelmatig vragen of ze moet plassen … regelmatig op het potje zetten ???

Ik zou optie 3 kiezen: gewoon wachten :wink:

Ze is er overduidelijk niet aan toe, ze is gewoon te jong.

Veruit de meeste kindjes hebben op deze leeftijd nog géén controle over de sluitspieren dus fysiek kan het al niet en bovendien laat ze zelf al blijken dat ze er niet aan toe is.

Kinderen kun je niet zindelijk ‘maken’ dat moeten ze zelf doen :-*

@Mellie wrote:

Veruit de meeste kindjes hebben op deze leeftijd nog géén controle over de sluitspieren dus fysiek kan het al niet en bovendien laat ze zelf al blijken dat ze er niet aan toe is.

mijn idee, ik denk dat ze er fysiek nog niet aan toe was. Annan wilde vanaf een maand of 20 ook op het potje, maar dat was veel meer spel naar mijn idee

met anna zijn we deze week wel begonnen, omdat ze geen luier kon verdragen i.v.m. waterpokken, ze is nu meteen overdag en `snachts zindelijk… lijkt me beter voor haar zelfvetrouwen, dan constant aanmodderen (hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot)

@Mellie wrote:

Precies :thumbup:

Wij doen niet aan trainen,ik wacht gewoon tot ze het zelf aangeven :mrgreen:

Jowena geeft nu vaak aan als ze moet plassen :dance:

Justin was 2 jaar en 8 maanden overdag zindelijk,s’nachts heeft hij nog erg lang een luier omgehad.