hoe lang slaapt een baby van bijna 6 maanden per dag?

aller eerst mijn excuses als hier al eens een topic over is geweest, maar in de zoek functie kon ik niks vinden.

Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en slaapt heel erg weinig.

Als hij 3 uur per dag slaapt is dat veel.

Hij is wel moe maar vecht zo tegen zijn slaap dat hij na een half uurtje slapen weer klaar wakker is.

Ik laat hem wel in bed maar dan wil hij niet meer slapen.

Ik haal hem dan maar uit bedje en leg hem in de box.

Hij is dan wel goed te spreken alleen na een half uurtje begint hij wat te jengelen omdat hij natuurlijk moe is.

Hij slaapt eigelijk alleen goed na zijn 4 uur fles. (s’middags)

Dan moet hij om 8 uur weer een fles en slaapt dan erg vast.

Ik moet hem bijna altijd wakker maken.

Hoe lang slapen jullie kindjes gemiddeld op een dag?

Ik weet dat dat natuurlijk per baby verschilt.

Oja en daar komt ook nog eens bij dat hij s’nachts ook soms 3 keer wakker wordt…

Alvast bedankt voor de reactie’s

Marinda

Mijn zoontje is nu net 6 maanden geworden.

's nachts slaapt hij zo’n 13 uur achter elkaar. Gaat dan na zijn eerste fles weer even terug en slaapt dan nog een uurtje of twee. 's middags slaapt hij wisselend. Soms drie uur achter elkaar, soms een aantal hazeslaapjes. Het belangrijkste vind ik dat hij 's nachts goed slaapt (…met name voor mezelf :wink: ). Als hij dan overdag wat minder slaapt, maakt me dat niet zo veel uit.

Ik leg hem in bed als hij tekenen vertoont van moe zijn (in oogjes wrijven, gapen, huilen) Zodra hij zijn bed ziet, begint hij te huilen. Meestal duurt dat zo’n 5 á 10 minuutjes, maar dan is het over en ligt hij lekker te tukken.

Als ik hem in bed heb gelegd, haal ik hem er trouwens in principe niet meer uit. Behalve dan als ik het echt verkeerd heb ingeschat (maar dat hoor ik meestal wel aan zijn huiltje).

Misschien moet je toch eens proberen hem ietsje langer te laten huilen.

Of doe je dat al?

Ik liet hem eigelijk bijna nooit huilen en ga soms wel 10 keer terug om hem zijn speentje weer te geven en over zijn bolletje aaien, dan valt hij vanzelf in slaap.

Maar omdat hij s’nachts nog niet door slaapt en hij soms wel 3 tot 4 keer wakker wordt omdat hij niet meer in bed wil ben ik toch van mening om hem dan maar eens te laten huilen.

Dat probeer ik nu dus ook…

Alleen als hij overdag dan na een half uur slapen weer wakker wordt wil hij niet meer slapen…

ik geloof dat het bij ons als volgt was:

ochtends slapen van ongeveer 9 uur tot half 11

smiddags slapen van ongeveer half 2 tot 3 uur

en s avonds ongeveer half 8 naar bed en dan slapen tot s ochtends 7 uur.

ik moet zeggen dat hij zeker s avonds en s nachts wel erg voorbeeldig is. Het is wel eens dat hij ookwakker wordt 's nachts of een tijdje laatst hadden we dat hij om 6 uur elke keer wakker werd, maar dat zijn vaak dingen waar dan toch weer een reden voor is. Bijv tandjes krijgen of gewoon niet zo lekker voelen. Wij hebben altijd een strak ritme aangehouden en dat werkt.

succes!

Hoi Marina,

Lynn wordt ongeveer om 7 uur wakker. Krijgt dan een voeding en gaat dan na een half uurtje weer slapen tot half 10. Rond 10 uur weer een voeding en half 12 gaat weer het lampie uit. Dan om rond half 2 wwer wakker tot 4 uur . Ze slaapt dan maar een half uurtje ofzo en is dan wwe om half 7 moe. Om half 9 en 11 uur 's avonds maken we haar wakker voor een voeding.

Helaas komt Lynn ook nog 'snachts.

Lynn slaapt dus overdag zo rond de 4.5 uur.

Quinten slaapt tot half 8 s’morgens

Gaat er om 9 uur weer in, slaapt tot 10 uur.

gaat er dan om 12 uur weer in en slaapt tot half 2, gaat er om half 5 weer in en slaapt tot dat ik hem om 8 uur wakker maak.

Ik vind dat hij te lang wakker is overdag…

Mocht dat nu echt niet veranderen dan probeer ik hem van 4 tot 8 wakker te houden zodat ik hem niet meer wakker hoef te maken voor een voeding…

Als ik het laatste zo lees, vind ik het wel meevallen. Er zit meestal minder dan 2 uur tussen toch. Alleen die laatste van half twee tot half vijf is een heel lange poos maar verder lijkt het op onze hoeveelheid slaap.

Ik maak haar 's morgens om 7.00 uur wakker voor de fles en dan ligt ze er tegen half acht weer in tot 9.00 uur (ze speelt daar ook een gedeelte van in bedje en slaapt dan hazeslaapjes) Van 9.00 tot ongeveer 11.30 uur is ze wakker en daarna slaapt ze meestal tot een uur of twee, half drie. Zo tussen 16.00/ 16.30 uur gaat ze er weer in en om 17.00 uur krijgt ze dan groente. Ze slaapt eigenlijk altijd dan een half uurtje. Daarna blijft ze wakker tot badje, bedritueel en ligt er om 19.00 uur in. Soms heeft ze om 11.30 uur ook geen zin hoor en is dan rond 13.00/13.30 uur weer beneden en slaapt dan een ietsje langer om 16.00 uur.

Misschien wordt Quinten wel 's nachts wakker omdat hij al vanaf half vijf in bed ligt. Of houd je hem na 20.00 uur nog een poos wakker??

Hee

Sven slaapt bijna 20 uur op een dag. Hij is bijna 5 maanden.

Nu is het zo dat als je baby overdag meer slaapt hij ironisch genoeg 's nachts ook beter slaapt.

Na 1 uur op inclusief eten, luier en spelen begint Sven moe te worden. Dan leg ik m in bed. Als ik te laat ben wordt hij na 45 min wakker, als ik op tijd ben slaapt ie na 45 minuten gewoon weer in. :zzz: Dus misschien ook bij jullie een kwestie van eerder in bed leggen???

Succes in ieder geval !!

Ik zie dat het het omgekeerde antwoord is van Nikki.

Ik denk misschien is hij zo moe dat hij wakker wordt.

Denk dat je het zelf het beste kunt inschatten, maar als

hij jengelt omdat hij moe is zou ik ervoor gaan dat ie

meer gaat slapen overdag !

Nikki Quinten krijgt om 4 uur zijn fles en gaat dan om half 5 weer in bed.

Hij is dan wel al vanaf half 2/2 uur wakker idd.

Dan krijgt hij om 8 uur weer een fles (zijn laatste voor de nacht)

Dan slaapt hij dus een kleine 4 uur…

Teetje daar zat ik ook nog aan te denken dat hij misschien te laat in zijn bedje komt.

Toch let ik erg op zijn signalen en als hij begint te wrijven leg ik hem in bed…

Maar hij wordt vaak moe voor hij nog een fles moet en dan leg ik hem voor dat half uurtje niet meer in bedje…

Het valt allemaal niet mee hoor :slight_smile:

Het valt niet mee he. Gewoon eens wat uitproberen joh. Hij krijgt nu ook geen slaap. Leg hem eens wat eerder in bed, of juist later en kijk wat de reactie is.