Hoihoi,
Ik vroeg me ineens af: hoe lang mag je eigenlijk over een flesje doen (uiteindelijk is het natuurlijk wel afgekoeld)?
Weet iemand dat? of gewoon idd totdat het afgekoeld is en je baby het dan ook niet meer wil…
groetjes van mij
Bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat we een half uur voor een voeding uit mochten trekken. Anders werd het te lang.
Bij Ryan haalden we dat destijds niet, maar stopten we wel met de fles.
Nu drinkt hij hem binnen 1 minuut leeg…
Het meest ideale is 15-20 minuten. Als het korter is, kan je kindje last van krampjes krijgen. Als je er langer over doet, is het vaak te vermoeiend en vallen ze in slaap. Als de fles teveel afgekoeld is, warm ik hem vaak nog eventjes op. Dan gaat het drinken ook weer wat beter, omdat ze het dan lekkerder vindt.
Mij is gezegd dat je een voeding niet voor een tweede keer op mag warmen. Hij mag wel warmgehouden worden door terug te zetten in de flessenwarmer (die dan niet meer aanstaat). Maar 1 uur na het opwarmen moet hij weggegooid worden.
Wij warmen soms alleen het allerlaatste beetje nog wat op. Als je met de fles bezig bent en ze is aan de laatste 30 ml toe, dan is dat vaak al redelijk koud. Dus dan doen we dat nog een paar seconden in de magnetron en dan drinkt ze het meteen op. Ik zet nooit restanten in de koelkast of bewaar het een halve dag en warm het dan weer op. Dan maak ik gewoon een nieuwe fles.
hier word max. 20 min. als tijd gegeven voor een fles…door de deskundingen…
maar in het begin heb ik met Jade ook wel een slanger gezeten hoor…
toen hadden we nog niet de speen voor haar gevonden :mrgreen:
nu hebben we die wel en drinkt ze hem heel rap leeg :inlove:
20/30 minuten werd er tegen ons gezegd.
Tussendoor deden we dan wel eens weer opnieuw opwarmen…
15 a 20 minuutjes.
Toen ze een paar maandjes was.
Maar moet dat nu binnen 10 minuutjes altijd de fles op is…
Minimaal 10 minuten.
Anders heb je kans dat de zuigebehoefte niet bevredigd is en dat ze krampjes kunnen krijgen.
Maximaal 30 minuten.
Marith heeft de fles in 5 minuten op meestal… :oops:
15-20 min staat er geloof ik voor…
En ik heb ook wel eens een flesje weer opgewarmt hoor en geloof niet dat Veron er iets van heeft opgelopen :mrgreen: