Hoe lang na stoppen met de pil een regelmatige cyclus

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Hiervoor heb ik 11 jaar de pil geslikt en daarvoor was ik altijd heel onregelmatig (en laagfrequent) ongesteld. Ik ben erg benieuwd hoe lang (en of) na het stoppen met de pil jullie regelmatig ongesteld werden. En of jullie voor jullie met de pil begonnen regelmatig waren. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoi,



Voordat ik de pil gebruikte had ik een langere cyclus > 30 dagen (hield het eigenlijk niet bij). Vervolgens 10 jaar de pil geslikt, na het stoppen duurde het 9 maanden voordat ik ongesteld werd (nee ik was niet meteen zwanger). Daarna een cyclus van ong 30- 35 dagen.



Succes met zwanger worden,



Groetjes

9 maanden is wel lang :shock:

Ik moet bekennen dat ik hoop dat ik binnen 3 maanden toch mijn eerste menstruatie weer heb

Het kan 2 kanten uit, of het wordt ongeveer gelijk als voor je begon met de pil, dus laag frequent en onregelmatig, of de pil heeft je lijf een handje geholpen en het wordt dus netjes met regelmaat en elke maand. Helaas kan niemand dat voor je voorspellen. Hier had ik altijd een regelmatige cyclus voor ik begon met de pil (op mijn 15e) en toen ik ermee stopte toen ik net 20 oid was was het na een aantal maanden weer gelijk aan daarvoor. Nog steeds heb ik een cyclus waar je bijna de klok op gelijk kunt zetten. Overigens hier wel zeer verminderd vruchtbaar om andere redenen dan een onregelmatige cyclus. Onvruchtbaar durf ik mezelf nooit meer te noemen omdat IVF bij ons zeer regelmatig een (al dan niet geslaagde) zwangerschap verzorgt.

Ik had gelijk een regelmatige cyclus toen ik met de pil stopte. Ik had hem nu ook maar een jaartje geslikt maar toch heb ik daar ook andere verhalen van gehoord. Ik kan de klok er nu op gelijk zetten.



Voordat ik met de pil begon had ik een cyclus van 17-18 dagen dat vond ik echt zo niet fijn, nu lijkt het dat de pil mijn lichaam heeft gereset en heb ik sinds december vorig jaar heel fijn een goede cyclus.

Direct 28 dagen :dance:

hier na 8 jaar pilstop direct weer na 35 dagen ongesteld.

Mijn cyclus van voor pilgebruik…en die van na pilgebruik… en die van na de zw.schappen.

Op mn 16e werd ik pas ongesteld, toen een cyclus van 90 tot 120 dagen.

Voor mn zwangerschap idem en nu dus wel 28 dagen.

Nooit regelmaat in mijn cyclus gehad. Voor mijn pil gebruik niet en na mijn pilgebruik ook niet.

Helaas ook niet na mijn bevallingen…(hoor je ook wel dat je na je bevalling een regelmatige cyclus kan krijgen). Erg lastig…

Interesant al die wisselde verhalen. Ik ben erg benieuwd hoe dat bij mij gaat lopen

Hoi,



Ik las laatste een artikel dat wetenschappers huisartsen afraaden om meisjes/vrouwen met een onregelmatige cyclus gelijk maar aan de pil te doen. De kans is groot dat er nl iets aan de hand is wat die onregelmatige cyclus veroorzaakt (PCO of iets dergelijks). Aangeraden wordt nu om eerst te onderzoeken wat er aan de hand is voor die vrouwen aan de pil te doen en er met een kinderwens rekening mee te houden. Maarja, dit helpt jou natuurlijk niet.

Het kan idd zijn dat de pil je lichaam gereset heeft, maar het kan ook zo zijn dat je dus verder gaat zoals het was. In dat geval zou ik niet te lang wachten en snel contact opnemen met je ha.



Succes ermee!

Ik had direct na stoppen weer een regelmatige cyclus, mááár pas bij de 3e cyclus was het overduidelijk pas een ‘goede’.

Ik was een aantal dagen later en de bloeding was ook veel zwaarder.



Ik weet zeker dat ik toen niet zwanger ben geweest oid want wij gebruikten nog wel condooms toen omdat ik eerst mijn cyclus op gang wilde brengen.

Bedankt voor de reacties. Mijn lichaam heeft iig de draad op gepakt en ik ben na 34 dagen ongesteld geworden. Hopelijk wordt het regelmatig)

Mijn ervaring is dat het echt bij oedereen verschilt.

Bij mijn pilstop werd ik een hele tijd niet ongesteld en kwam ik erachter dat ik pcos had.

Voor mijn pilgebruik had ik wel een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Mijn ervaring is dat het echt bij oedereen verschilt.

Bij mijn pilstop werd ik een hele tijd niet ongesteld en kwam ik erachter dat ik pcos had.

Voor mijn pilgebruik had ik wel een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Het verschilt enorm per persoon. Ik kreeg helemaal geen ongesteldheid, dit is te danken aan de pcos. Normaal kan het 1 tot 4 maanden duren voordat je weer ongesteld wordt.



Liefs

Summerchild

Hier een update voor meiden die in een vergelijkbare situatie zitten. Na vier redelijk normale cycli werd ik maar niet ongesteld en bleek ik uiteindelijk PCOS te hebben. Hierdoor werd ik vroeger altijd zo onregelmatig ongesteld. De 5e cyclus heeft uiteindelijk 90 dagen geduurd.

Tijger, dus toch PCO… Dachten we al, he?

Ben je inmiddels onder controle bij de gyn?

Ja, maandag starten de behandelingen. Maar er is goede hoop dat ik alsnog zwanger zal raken.

Ja, gelukkig is PCO niet heel vervelend, en kan je met n beetje hulp vaak al goed zwanger raken :wink:

Ben benieuwd!