Hoe lang na oplevering nieuwbouwhuis woonden jullie?

Wij krijgen zoals het er nu naar uitziet, over zo’n anderhalf jaar een nieuwbouwhuis :dance: . Onze huidige woning moeten we dus zien te verkopen.

Maar nu ben ik benieuwd hoeveel tijd er bij jullie zat tussen de oplevering en het moment waarop jullie daadwerkelijk in je huis trokken.

En heb je dan veel nog zelf gedaan, of laten doen. Ik heb eigenlijk geen idee wat een redelijke termijn is.

Ons huis nu is een bestaande woning en we zijn daar ruim een half jaar aan het slopen/verbouwen en inrichten geweest, maar ik denk dat dat bij een nieuwbouwhuis wel sneller kan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

wij moesten nog een paar muurtjes plaatsen na oplevering… en verder laminaat in het hele huis, spuitwerk op alle muren en gordijnen etc…

we hebben een maand nodig gehad.

(Wel 3 weken vakantie opgenomen en natuurlijk de weekends enzo…).

We woonden er 5 weken na de oplevering.

We hebben in die tijd een grote keuken laten plaatsen, geverfd, behangen, een houten vloer laten leggen, vloerbedekking (in ons nieuwe huis hebben we nu gelukkig lamintaat!) op de verdiepingen en de trap laten leggen en de badkamer deels laten doen.

Wij hebben ons huidige huis Casco laten leveren en hebben alles zelf gedaan… dus zelf vloeren gelegd, gestuct, behangen, geschilderd, badkamer en toilet aangelegd, tuin ook, muren geplaatst enz.

Zijn er bijna 4 maanden mee bezig geweest, maar zodra we toilet en water hadden zijn we er al in getrokken.

Nu krijgen we in december dit jaar of januari 09 weer een nieuwbouwhuis en dit keer worden de badkamer en toilet al in de bouw gedaan.

De tegelvloer in keuken en hal laten we leggen, de houten vloer in de woonkamer doen we zelf. Ook moeten we zelf 2 kleine muren plaatsen voor de keuken en alles behangen en schilderen.

We hebben voor dit alles 1 maand uitgetrokken.

5 weken na oplevering zijn wij er gaan wonen

laten doen vanuit de bouw: badkamer, toilet

na oplevering laten doen: grindvloer laten leggen, muren beneden zijn voorzien van spachtelputz

na oplevering zelf gedaan: keuken is geplaatst door mijn pa en een goede vriend van hem, laminaat boven en op zolder gelegd door mijn man, muren boven en op zolder behangen door onszelf

dat waren de grote dingen. Daarna natuurlijk afwerking her en der. O.a.

gordijnen en luxaflex laten maken en luxaflex laten ophangen aangezien het over een lengte van 3 mtr moest komen te hangen

We hadden toen nog geen kinderen dus konden natuurlijk 's avonds en in het weekend allebei werken wanneer we wilden. Nu met kinderen erbij is dat wat lastiger natuurlijk

Wij woonden er 3 weken na oplevering. En nu hebben we weer een nieuwbouwwoning en denken we eraan om tussen oplevering en verhuizing zo’n 6 weken te plannen.

Binnen 1 maand.

We hebben de keuken, badkamer, vloer laten doen in de 1e 2 weken na de oplevering.

De rest hebben we tussen de werklieden door gedaan. Alles glasvezel, verven en afwerken.

Wow dat lijkt me wel snel allemaal. Leef je dan niet nog erg lang in de troep? Ik wil dus echt over als alles klaar is, dus niet als er nog geen gordijnen hangen en de kleine dingetjes ook klaar zijn.

Tja het ligt er ook aan hoelang je dubbele lasten wil hebben. 3 maanden dubbele hypotheek is ook veel geld. En gordijnen enzo bestellen kun je al voor de oplevering doen. Dus die kunnen in de eerste 4 weken al binnen zijn. Wij hadden ze zelfs al in huis voor we de sleutel hadden. Alles kon er heel snel in.

zelf geen ervaring met een nieuwbouwwoning, maar ik werk op een projectafdeling van een tegelhandel.

mijn ervaring is dat het er volledig vanaf hangt hoeveel je in de bouw laat doen en hoeveel je erna nog gaat doen.

Hou er ook rekening mee dat bouw vaak vertraging oploopt…

@cathyanne wrote:

Wow dat lijkt me wel snel allemaal. Leef je dan niet nog erg lang in de troep? Ik wil dus echt over als alles klaar is, dus niet als er nog geen gordijnen hangen en de kleine dingetjes ook klaar zijn.

als gezegd waren we toen nog kindloos en stopten we elk vrij moment (avond en weekend) in het huis en waren we dus helemaal klaar toen we er na 5 weken in gingen

Wij na 3 weken.

We hebben alle muren laten doen, daarna zelf alle vloeren gelegd, vervolgens is de keuken geplaatst en hebben we de badkamer zelf gedaan (casco op laten leveren). Alle gordijnen enzovoorts opgehangen en verhuisd!!

Nu hadden wij heel veel mazzel met een strakke planning. Je kan van te voren alles wel regelen, maar de exacte data weet je natuurlijk niet en toevallig kon alles precies op de dagen dat wij het wilden, maar voor hetzelfde geldt kon de stucadoor pas 2 weken later…dan hadden wij de verhuizing dus op moeten schuiven!!

@jet wrote:

@cathyanne wrote:

als gezegd waren we toen nog kindloos en stopten we elk vrij moment (avond en weekend) in het huis en waren we dus helemaal klaar toen we er na 5 weken in gingen

Jaaaaa, das wel een verschil! Kindloos verhuizen, dat hebben wij ook gedaan!

Dat wordt hier een beetje lastig, zie mijn banners :roll: :mrgreen:

Binnen 3 weken. We moesten wel. 10 maart de sleutel en 7 april uitgerekend. We hebben ook bewust heel veel uitbesteed.

Een spuiter heeft in 2 dagen tijd de muren wit gespoten. bij de oplevering zaten de keuken en de badkamer er al in. Vloer woonkamer is gelegd door de parketzaak. Vloeren slaapkamer zelf gelegd. Gordijnen laten maken. Zelf opgehangen. Zelf tuin ingericht en terras aangelegd. Verhuizen ook door een verhuisbedrijf laten doen. Ik kon niet meer tillen vandaar en we wilden het zo snel mogelijk gedaan hebben.

En we zaten niet meer in de rotzooi. alleen nog wat onuitgepakte dozen, maar die hebben we pas een half jaar later uitgepakt. Zat niks in wat we meteen nodig hadden.

Leuk zeg een nieuw huis! Wij hebben ook een nieuw huis gekocht. Ze beginnen begin juni met de bouw en dan moet het binnen 200 werkbare dagen opgeleverd worden (dat is ong. een jaar), maar ik hoop dat we volgend jaar rond deze tijd toch echt verhuisd zijn.

Wij laten ook alles doen, behalve behangen en verven. De keuken komt er na oplevering in. De badkamer en het toilet zijn we nog niet over uit, we hebben al wel een offerte, maar we willen ook nog een offerte laten maken door de leverancier van het bouwbedrijf en nog één bij een bekende van onze fin.adviseur. Want we zijn er al wel achter dat er nogal wat prijsverschillen zijn.

Dit is voor ons ook de eerste keer dat we een nieuwbouw huis “krijgen”. Mijn neef heeft er vorig jaar ook ong. een maand over gedaan, maar die deden nog heel veel zelf. Bij hun moest ook alles snel, ze woonden er net 3 weken en toen werd hun zoontje geboren.

Wij kregen 6 oktober de sleutel en zijn 4 december overgegaan.

Wat wij in die tijd hebben gedaan.

Bevallen!! (was 7 oktober uitgerekent :shifty: )

keuken plaatsen, badkamer plaatsen, vloeren, alle muren, echt alles eigenlijk :think:

Maar eh hier moeten nog steeds kleine dingen gedaan worden :oops: