Hoe lang na Mirena ongi?

Nou, de topictitel zegt het eigenlijk al…

Mijn Mirena is 19 April verwijderd en mijn nod stond op 10 Mei maar de duivels zijn er nog láng niet!

Kan ik een langere wachttijd verwachten denken jullie?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

hoi

weet niet of jullie bezig zijn voor een kleintje maar wie weet ben je misschien al zover ?

ik werd eigenlijk vrij snel naar het verwijderen ongesteld en daarna was ik aangeteld.

Nee Ilse, ik heb me een versuffing getest en afgelopen dinsdag was de test bij de Gyn ook negatief :wink:

Dus het is zeker dat ik niet zwanger ben.

Het kan nog gebeuren, ik ben me er van bewust dat ik niet persé ongi hoef te worden maar ik weiger subiet dagelijks te testen.

Dat kost ons goudgeld en ik wil niet elke dag met een teleurstelling geconfronteerd worden aangezien we júist aan het klussen zijn :wink:

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten… :think:

Maar… Even enigszins off-topic… Doet het pijn, om de Mirena te laten verwijderen? Hoe heb jij dat laten doen (met of zonder narcose)? :angel:

Narcose? :mrgreen:

Normaal gebeurt het gewoon bij de huisarts hoor hihi.

Ik heb hem bij de Gyn laten verwijderen, door een ingreep vorig jaar had ik nl geen touwtjes meer en er moest gewroet worden :cry:

Maar normaal doet het dus geen centje pijn hoor :-*

Daar ben ik het dus niet mee eens haha.

Ik moest het bij de huisarts laten verwijderen maar pijn deed het dus echt wel, ik heb de hele dag ook last gehad van krampen.

Maar ja, ik ga hem na deze zwangerschap weer nemen, ik ben er zo tevreden over. Geen menstruatie meer, geen krampen meer en geen pil, rubbers voor 5 jaar lang meer… :mrgreen:

Ik vind het dus echt een aanrader hoor!

Een vriendin van mij heeft het namelijk onder narcose laten doen, omdat ze zo’n pijn had bij het zetten van de spiraal… :wink:

Ze hadden ook tegen mij gezegd dat het absoluut GEEN pijn zou doen… Nou, dat heb ik geweten… M’n hele lijf lag te hyperventileren zonder hyperventilatie… Dus je ademt wel ‘normaal’, maar je lichaam reageert er zó op dat het lijkt alsof je aan het hyperventileren bent… :?

TaMa, jij bent er ook weer vroeg bij? :mrgreen:

En bij jou deed het dus wél pijn? :think:

Wanneer is eigenlijk het beste moment om 'm te laten verwijderen, weten jullie dat toevallig?

Ja Samara was een vroeg kippie vanmorgen :mrgreen:

Ik moet zo werken dus is niet erg, even forummen voor ik weggaat, lekker oftopic trouwens :stuck_out_tongue: sorry Mel!

Ja bij mij deed het echt wel pijn hoor. Ik heb hem laten verwijderen toen we voor een tweede wouden gaan :inlove:

Hihi ook dat is bij iedereen weer verschillend, ik vond het plaatsen een eitje, deed geen centje pijn.

Het is dat hij met die tang ín de baarmoedermond moest daardoor deed het verwijderen pijn maar ik ben er van overtuigd dat als ik mijn touwtjes gewoon nog had gehad dat het goed was geweest.

Maar is het -als je die touwtjes er gewoon nog aan hebt zitten- gewoon een kwestie van draadjes pakken en trekken??? :shock: … :think:

Ja klopt, is echt een fluitje van een cent.

De HA plaatst de eendebek, pakt een tangetje en trekt voorzichtig aan de draadjes. :-*

grappig, dit vroeg ik mij dus ook af. Ik heb nu 4 maanden geleden de mirena laaten plaatsen en heb daar ook helemaal geen last van gehad. Alleen tijdens de controle kwamen ze er achter dat ze de touwtjes wat te kort hadden geknipt en dat zou us idd lastig worden met verwijderen. Na jullie verhalen ben ik echt wat minder blij :slight_smile: Maar ja hij zal er ooit toch uit moeten.

Ik heb alleen niet dat ie niet meer ongi word. Zoals nu ben ik gewoon ongi alleen wel een stuk minder bloed verlies.

Dat kan nog veranderen hoor aapie27, best kans dat je over een paar maanden echt nergens last meer van hebt.

Maar ik heb mijn antwoord mensen! Bijna een maand na mijn oorspronkelijke nod ben ik eindelijk ongi :dance:

Alleen jammer dat de bijbehorende migraine schijnbaar ook weer terug is, ik zit scheel te kijken en word er misselijk van :wall: