Hoe lang mag een baby achter elkaar in de Maxi Cosi?

Beetje aparte vraag misschien, maar hoe lang mag een baby achter elkaar in de Maxi Cosi?
Ik ken een aantal baby’s die alleen maar in de Maxi-cosi liggen!

Maxi cosi als buggy (ook in slapen)

Maxi cosi als wipstoel

uiteraard ook als autostoel, en verder zoiezo veel in! (wilde bijv niet in bedje slapen, dus sliep in maxi-cosi)

Lijkt me niet goed voor het ruggetje toch?

Als echte wandelwagen’bak’ is de maxi-cosi toch niet geschikt? (dus voor lang winkelen, slaapjes in doen, bij visite enz)

Ik ben hier erg benieuwd naar!

Nee, ik gebruik de maxicosi alleen voor in de auto. Maxicosi schijnt idd slecht te zijn voor het ruggetje van een baby. Ik wil sowieso niet dat Sean langer dan 2 uur in de maxicosi zit.

mij is ook altijd verteld. paar uurtjes max.

dus even de stad in en dan laten liggen kan wel.

(deed ik trouwens ook nooit…) puur voor vervoer in auto.

maar bv een hele dag dan gewoon kinderwagen mee.

en sowieso thuis had ik J.ens nooit in de maxicosi.

altijd in kinderwagen/wieg/ledikantje/box.

Volgens mijn kraamhulp kwam uit de laatste onderzoeken dat het helemaal niet zo vreselijk zou zijn om je kindje langer dan 2 uur in de maxicosi te laten zitten…

los van wat de onderzoeken zeggen… vind ik het zelf gewoon niet fijn om de uk zo lang in die houding te laten liggen.

Onze jongste heeft er voor mijn gevoel al veels te veel in gelegen… in het begin toen hij geboren was en ik nog behoorlijk last van mijn bekken had ging ik vaak met de auto naar school… soms sliep hij dan eiiiindelijk en heeft hij er weleens in staan slapen…

Maar waar ik me regelmatig over verbaas is mensen die gewoon een dagje uit zijn in dierentuin of pretpark en die je elke keer weer tegenkomt met baby in maxi cosi. Dan denk ik… waarom geen bak?

In onze omgeving van 1 stel gehoord die de bak vanwege geld niet hebben aangeschaft… want je gebruikt hem maar 5/6 maand en kost zoveel… tja ik kan niet in de portomonnee van een ander kijken natuurlijk, maar zou zelf dan eerder een draagdoek erbij kopen ipv altijd in de cosi (of gewoon een goedkopere wagen of een bak van MP etc etc).

Ook als 1 van onze kindjes bijv. reflux zou hebben en daardoor niet lekker zou liggen zou ik toch voor andere dan snelle stadbezoekjes een draagdoek gebruiken zodat hij rechtop had kunnen blijven.

vooral in de zomer vind ik het maar een warm ding zo’n maxi cosi…

J.ens is wel eens in slaap gevallen in dat ding… nou dan kwam hij er helemaal klam uit…

wij hebben ook altijd de max van 2 uurtjes aangehouden…

mamamarije… wij hebben dus 2 refluxbaby’s gehad… en nooit in de mc laten slapen (of ze moesten in de auto in slaap zijn gevallen dan waren in de mc nog aan het “nadutten”) maar dan is dat nog geen reden om je baby de hele dag in de mc te laten zitten…hoofdgedeelte gewoon wat hoger leggen… handdoek erover zodat het schuin staat doet wonder ook in een bak… :wink:

Ja precies, een bak is veel fijner voor zo’n kindje lijkt me!

Juist ja, hier dus zo’n ontaarde moeder :wink: die haar kind lekker in de maxi cosi liet slapen. Onze dochter heeft hevige reflux en flinke kma (maar dat wisten we toen nog niet) De enige plaatsen waar mijn dochter sliep was in de draagdoek en in de maxi cosi.

Als ik thuis was sliep madame dus bij me in de draagdoek, maar zodra ik weg moest (en ik kon niet lopend met draagdoek ergens heen omdat ik na mn bevalling nog bijna niet kon lopen ivm mn bekken) ging ze de maxi cosi in waar ze zo in sliep. Dan ga je echt niet als je op de plaats van bestemming komt je kind die (EINDELIJK) slaapt, uit de maxi cosi vissen en in de kinderwagenbak leggen waar ze alles bij elkaar blert. Als ik na een kort uitstapje thuis kwam liet ik haar ook rustig nog een uurtje in de maxi cosi verder slapen om eventjes zonder die draagdoek te lopen.

Ik heb dit ook aan mijn kinderarts voorgelegd en die zei dus dat ik haar lekker moest laten zitten in de maxi cosi als ze sliep, in de draagdoek zitten ze nl. ook in een opgevouwen stand, maar dat is dan opeens goed voor het rugje. Verder gebruikte ik het niet als wippertje oid en mn dochter lag er ook niet de hele dag in, maar ik vraag me af of die mensen waar de TS het over heeft ze ook echt de hele dag erin laat liggen of alleen toevallig als ze ze ziet.

Zou mijn dochter een voorbeeldig kindje zijn die heerlijk in de kinderwagenbak/bedje/box zou slapen, dan zou ik het ook niet doen, maar dan zou ik haar ook niet zoveel in de draagdoek doen. In het kwbak/bedje box kunnen ze zich natuurlijk veel beter uitrekken etc, maar als je maanden alleen maar gekrijs om je heen hebt (en je over huilbaby’s leest 3weken, 3 dagen per week, 3 uur per dag en dat je daar alleen maar van kan dromen), doe je op een gegeven moment ALLES om je kindje maar te laten slapen, want niet slapen is ongezonder voor je kind dan 3 uurtjes in de maxi cosi te zitten.

hier ook z’n moeder.

mijn beide kids vonden de kinderwagen bak verschrikkelijk alleen maar huilen,schreeuwen en brullen.

ik heb 2 kids die heel wakker waren en alles wilde zien.

In de wagenbak zagen ze niks en huilde ze alleen maar.

Ik heb het geprobeerd om ze te laten huilen maar als je dan een uur gaat wandelen of eens de stad in wilt en je loopt dan met een constant huilend kind in je wagen ben je snel uitgewandeld.

dus gingen ze in de maxi cosi en aangezien ze daar veel meer in zagen had ik eindelijk rustige wandelingen en kon ik ook echt naar dingen kijken met winkelen zonder dat mensen steeds maar aan de wagen gingen staan “oh wat zielig hij/zij zal wel honger hebben”

maar mijn kids zaten ook beide redelijk vroeg dus gingen ze met 4/5 maanden over naar de buggy

Wij hebben de wandelwagenbak veel gebruikt, maar ook onwijs veel de maxi cosi op de wagen.

We hebben geen auto, dus dat was/is uitgesloten (ja als we naar mijn moeder gaan , zit hij dus wel in de MC in de auto, maar voor 20 min max).

Riley wilden al snel niet meer rustig liggen en kijken, de zit vond ik een te grote overstap voor een kind van 2 maanden, en daarom is de overstap de maxi cosi gemaakt. Hij zat er niet 2uur achter elkaar in, we gaan vaak met het OV en dan zat hij dus in de bus in de maxi cosi, en daarna droeg ik hem heel vaak in een doek en de wandelwagen gewoon rijdend mee.

En Roy vond het zoveel leuker die Maxi Cosi op de wagen…

(ook gebruikten we de MC als ‘wippertje’ om hem toen hij nog niet zelfstandig zat, wel eten te geven (groente/fruit)).

Overigens langere tripjes, dierentuin, dag weg, naar mijn moeder met de trein enzo, namen we wel atlijd de bak, omdat het dan ‘zijn bed’ was, mijn moeder woont 3 uur reizen, en ik vond de maxi cosi dan niet fijn. Namen dan de bak mee, zodat hij bij mjin moeder gewoon opschoot kon bij haar thuis, en in de bak kon slapen, wel voordeel was dat me moeder altijd wel een Maxi cosi + autostoel in haar auto heeft staan.

Wij hebben de maxi-cosi heel veel gebruikt op de wagen.

Bedankt voor jullie antwoorden :wink:

Bij haar was het ook dat hij niet wilde slapen in zijn bedje. Ze had alleen niet zo’n kinderwagenbak… wie weet zou hij dat wel willen (dicht bij de ouders enz)

Maarja…

Ik vroeg het ook vooral zodat ik weet hoe of wat straks eventueel, ik wil zoiezo zo’n kinderwagenbak (ook even als wiegje bij bed de eerste tijd)

En een maxi-cosi.

Maar het zou dus geen kwaad kunnen een keer te shoppen met alleen de maxi-cosi blijkt uit dit verhaal :wink:

Ach… we gaan het allemaal zien en ervaren haha…

ben ook heel snel met dit soort vragen, maar het waren al vragen waar ik voor de zwangerschap mee liep :wink:

(vriendinnen zijn dus helemaal VOOR maxi-cosi, en hebben soms nieteens een bak, moeder is helemaal TEGEN gebruik van maxi-cosi buiten de auto, wegens de kromme ligging van het kind (en ook tegen lang in draagzak voor een kleine)

Ik ben het eigenlijk dus kwa gevoel meer eens met mijn moeder, legger veel plat liggen met slapen voor de ontwikkeling van de botten en groei, en ook liever op de arm dragen dan draagzak…

(los hiervan weet ik dus niet wat reflux en kma is…)

kma = koemelkallergie

reflux daarbij is een klepje in de slokdarm niet sterk genoeg en komt er maaginhoud weer omhoog in de slokdarm. Als een kindje plat ligt komt dat vaak makkelijker omhoog dan wanneer een kindje omhoog gehouden wordt of het bedje omhoog staat.

Verder vind ik zelf nog wel een verschil zitten tussen maxi cosi en draagdoek met krom ruggetje voor de baby. De maxi cosi is een harde schaal… draagdoek is zachter (hoewel het wel steun geeft natuurlijk).

Maar voor een boodschap even in de stad kan het best even hoor. Je zit neem ik aan niet eerst 2 uur in de auto, dan nog de stad uitgebreid door en weer 2 uur naar huis.

Bij de 3e kreeg ik de kinderwagen bak niet meer mee in mijn autootje naast al die kids :mrgreen: dus gebeurde het heus wel dat de jongste dus even in de cosi mee de stad in ging. Maar dat is dan 2x 5-10 minuten in de auto en max een uurtje in de stad.

En ik zorgde er altijd voor dat er na een wat langere periode maxi cosi even lekker gerekt en gestrekt kon worden. Maar dat doen we nu nog met de grotere heren hoor… als we een lange autorit maken zorgen we ook dat we onderweg vaak genoeg stoppen voor een rondje rennen ofzo :lol: Die zitten dan wel niet krom in de stoel, maar hebben ook hun vrijheid nodig.

plat liggen is het allerbeste…

er geld nog steeds een max van 2 uur achter elkaar in de mc

maar ja soms kan het even niet anders… maar zorg dan dat de rest van de dag je kindje lekker plat kan liggen

@mamaMarije wrote:

los van wat de onderzoeken zeggen… vind ik het zelf gewoon niet fijn om de uk zo lang in die houding te laten liggen.

Maar waar ik me regelmatig over verbaas is mensen die gewoon een dagje uit zijn in dierentuin of pretpark en die je elke keer weer tegenkomt met baby in maxi cosi. Dan denk ik… waarom geen bak?

Lekker hip he zo'n wagen en zo'n klein bakje erop :roll: :wall:

Ik verbaas me daar ook altijd over, ook als ik tijdens het winkelen mensen zo tegen kom..hoop ik altijd dat ze niet al een hele tijd zo rondlopen. En idd ik vind het zelf ook niet fijn als een kindje er zolang in ligt wat de onderzoeken ook zeggen. Onze kinderen hebben er ook eigelijk alleen maar in gelegen als we met de auto weggingen en in en uit de auto, verder niet.

Wij hebben deze vraag ook voorgeled aan onze kinderarts, onze zoon was net aan 3 mnd toen wij naar Frankrijk gingen op vakantie.

Een rit van 14 uur.

Onze kinderarts vertelde dat er helemaal niets mis was om een baby 14 uur in een maxicosi te houden.

Het ruggetje groeit immders in 14 uur tijd niet in eens krom.

Hij vertelde ook dat het advies van max 2 uur inmiddels een beetje achterhaalt is, maar dat het nog wel geadviseerd wordt om te zorgen dat ouders hun kinderen niet standaard dagelijks uren achter elkaar vervoeren in de maxicosi.

Hij vertelde dat als het een enkele keer voor kwam, b.v 1 keer in de week dat een baby echt lang in de maxicosi moet dat, dat totaal geen kwaad kan, en dat daardoor echt geen afwijkingen zouden ontstaan.

Dat word anders als de baby meer uren per dag/week in de maxicosi door brengt dan dat hij plat op zijn rug ligt.

Wij hebben onze zoon ook regematig meegenomen naar b.v de dierentuin in zijn maxicosi, en dat had toch echt niets te maken met het feit dat het "hip zou zijn om zo’n klein bakje er op te “doen” :roll: