Hoe lang laten slapen s'middags??

Hoi,



Ik vroeg me af hoelang jullie kleintjes nog slapen s’middags?? Jayden leg ik rond 14 uur naar bed en dan slaapt ie rustig tot 18 uur :shock: als ik hem laat liggen (meestal haal ik hem wel eerder eruit zo rond een uur 0f 17 uur, maar ik wil dat ie s’avonds eerder naar bed gaat, nu meestal pas tussen 21.00 / 21.30 uur. Hoe zou ik dit recht kunnen breien?? Zou ik hem dan van 14 tot 16 uur moeten laten slapen en dan rond een uur of 20 uur weer naar bed doen??



Hoe doen jullie dat en hoelang slapen jullie kids s’middags dan nog?? :think: :think:



Jayden is nu 17 bijna 18 maanden.

A slaapt nog 2x… en heeft dat nog nodig blijkbaar…

Eerste keer een anderhalf a 2 uur nadat ie wakker wordt… (hij wordt wakker rond 08:30)

Daarna rond een uur of 14:30 weer… dan slaapt ie een anderhalf uur… denk totaal een 2,5 uur…

S’avonds om 20:00 standaard naar bed… slaapt klokje rond… :thumbup:

Nee Jayden slaapt alleen s’middags nog, hij word s’morgens rond 9.30 uur wakker en gaat dan meestal rond 14 / 14.30 naar bed tot 17.00 uur, dan eten ff een paar uurtjes dollen en rond 21 uur weer naar bed, probeer het wel een beetje terug te gaan draaien, zodat we wat meer “avond” hebben, vooral als broertje er dadelijk is :wink:

Dan zou ik hem eerder wakker maken 's ochtends… en tegen 12.30 te bed leggen… (na de boterham)… en laten slapen tot uiterlijk 15.30… dan is ie vanzelf tussen 19 en 20 rijp voor zijn bedje…



Ik snap natuurlijk wel dat het lekker is dat hij pas rond 9.30 wakker is… en dat kan zo af en toe ook best wel eens(doet daan ook wel eens, maar die gaat er dan evengoed weer om 12.30-13 weer in)…

poeh jaloers :mrgreen:

Xander is zo’n slechte slaper… slaapt nog altijd niet door en overdag doet hij maar 1x een slaapje… met geluk een keer 1.5 uur, maar meestal is hij na 45 min/ 1 uur weer wakker…



Ik zou Jayden vroeger op bed doen, rond 19.30 naar bed. Dan wordt hij waarschijnlijk rond 7/ 7.30 wakker en dan na de lunch tussen 12-13uur weer op bed

Zowww, sluit me aan bij Jet en Marieke… :thumbup:

21:00 vind ik ook te laat… voor 1x ok… maar standaard pfoe…

dan ligt hij er s’middags ook wat eerder in… :thumbup:

Heb jij s’avonds eerder rust… :thumbup:

Lotte zit momenteel in de overgangsfase van 2 naar 1 slaapje.



Dat betekent dat zij na de lunch, zo rond 12 uur - 12:30 naar bed gaat en ongeveer 2 uur slaapt. Als ze langer blijft liggen is het ook goed, maar nooit langer dan 3 uur, anders zit ik 'savonds met een super wakkere dame. Als ze 1 slaapje op een dag doet, gaat ze rond 19:30 naar bed. Als ze 2 slaapjes heeft geslapen, dan max. 20:30. Ze slaapt dan door tot 7:30.



Schema bij 2 slaapjes:

07:30 wakker

10:00 bedje in

12:00 wakker

16:00 bedje in

17:00 wakker

20:30 bedje in



Schema bij 1 slaapje:

07:30 wakker

12:30 bedje in

14:30 wakker

19:30 bedje in

Yeline slaapt 's ochtends tot 9:30 uur en moet 's middags echt op bed anders is ze om 16:00 uur niet te genieten en doodmoe. Meestal breng ik haar rond 1 uur/half 2 op bed en dan slaapt ze minstens 2 uur en soms 3 uur lang. Om 20:00 uur moet ze gewoon op bed, soms is ze niet moe en klets dan in bed totdat ze in slaap valt, en soms valt ze gelijk in slaap heel wisselend.

Mijn dochter wordt rond 8 uur 'sochtends wakker, slaapt op het kinderdagverblijf tussen 1 en 3 1,5 tot 2 uur en gaat 'savonds rond een uur of 9 naar bed. Dinsdag, donderdag en in het weekend is ze thuis en slaapt ze 'smiddags 2,5 uur, meestal tussen 2 en 4 en gaat ze tussen 9 en 10 naar bed.

Juulisjuul, als je wilt dat je kind 'savonds eerder slaapt, zou ik hem na 2 uur of 3 uur wakke rmaken. Als je merkt dat hij dan echt niet uitgerust is en je nog steeds wil dat hij 'savonds eerder gaat slapen, zou ik proberen hem 'sochtends een uurtje te laten slapen. Wil je dat niet meer of lukt je dat niet meer dan zou ik hem gewoon op de door jou gewenste tijd in bed leggen, moe of niet moe.

Hoihoi,



Mijn zoon slaapt altijd erg veel.

Hij is nu bijna twee, maar hij slaapt van 19.00 uur tot 08.00.



En dan van 11.00 tot 14.00 uur, soms iets langer.



Het lange slapen en s avonds niet meer willen kunnen slapen betijds was hier ook een probleem en ben hem dus tussen 1100 en 1200 op bed gaan leggen, werkt erg goed en ik kan smiddags nog even de deur uit! Om 16.30 is hij wel een beetje moe maar dan mag even de tv aan.



:-*

Juul, hier slaapt Jesse al vanaf 9 maanden maar 1x per dag.



Hij wordt rond 8 uur wakker en gaat dan tussen 11 en 12.30 uur (ligt er aan wat we doen en hoe moe hij is) weer naar bed toe.

Ik laat hem dan niet langer dan 3 uur slapen.

Moet ik wel bij zeggen dat hij als ik thuis ben rustig 3 uur kan slapen en op het KDV slaapt hij hooguit maar 2 uurtjes, maar dat zal wel met de drukte van het KDV te maken hebben en de rust thuis.



's avonds gaat hij tussen 7 en 8 naar bed.



Groetjes,

Willy

Lana komt er om 8.30 uur uit en ik leg haar zo rond een uur of 1 weer neer. Ze slaapt dan meestal tot een uur of 3 a half 4 en dan om 20 uur gaat ze weer naar bed.



Op de vrijdag gaat ze helemaal niet naar bed omdat ze 's middags naar de psz gaat.



Hieke wordt meestal wakker rond 7 uur. Gaat rond 12:30 (kan eens een half uurtje eerder of later zijn) naar bed en slaapt dan maximaal anderhalf uur. Dan maak ik haar wakker. Meestal is ze dan ook al wakker of wakker aan het worden. Ze gaat dan rond 19 uur/19:30 weer naar bed. Als ik haar middagslaapje langer laat duren, gaat ze op zich nog wel om 19 uur ongeveer naar bed, maar is dan de volgende morgen echt rete-vroeg wakker. Dat vindt mama niet zo leuk :zzz: en papa ook niet. :angel: :mrgreen: Zo gaat het prima voor ons allemaal.

Merel slaapt s’ochtends van 10 tot 12.

En s’middags van 2 tot 6.

En dan s’avonds om half 8 weer op bed en klokje rond



Gr Yvonne

Kevin slaapt 's middags van 12.00 tot 15.00 uur en dan weer van 20.00 tot 07.00 uur.



Wij vinden het wel een heel prima ritme zo - hopelijk wil de nieuwe telg zich ook een beetje daarin passen :wink: :lol:



Succes met de bolle buik!

Misschien moet je hem iets eerder naar bed doen dan 14.00?



Wij doen altijd meteen na de boterham. Dat is meestal ergens tussen

12.00 en 12.30. Ze weet het gewoon en vraagt er meestal om; mag

ik van tafel? IK moet een slaapje doen?!

Dan slaapt ze zo tot een uur of half 3 en soms 3 uur.

heyy juul,



nou hier ons slaapritme van wessel.

hij word wakker rond 6 uur half 7 :zzz: :zzz: en hij gaat dan na zijn middag eten naar bed, dus zo rond 12.30 uur.

dan kan hij thuis makkelijk 3 uur slapen maar op het kdv is dat vaak net 1,5 uur.

dan om 7 uur naar bed tot de volgende morgen.



suc6 met het aanpassen van de slaapjes van Jayden.



groetjes