hoe lang "last" na curretage en bloed bijkrijgen?

ik ben afgelopen vrijdag gecurreteerd, aangezien de cytotec niet helemaal zijn werk gedaan had.

Had een erg laag hb, dus bloed bijgekregen (2 zakken)

echter nu ben ik nog altijd erg moe, met regelmaat duizelig, heb veel (zowat continu) hoofdpijn, vloei nog steeds, en een wat beurser gevoel in mijn buik. (kan het niet precies omschrijven. buikgevoel komt en gaat. is niet de hele tijd aanwezig, maar wel met erge regelmaat.)



iemand een idee hoe lang die klachten (ongeveer) aanhouden? ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee :oops: en zou graag weer vooruit willen kijken. Maar wordt nu eigenlijk door mijn lichaam tegengehouden lijkt het wel… :S

Ik heb na mijn curettage een dag of 4 flink gevloeid. Daarna nog een aantal dagen wat minder en toen ik dacht geen verband meer nodig te hebben kwam er terwijl ik op mijn werk was nog even een lading :roll: . Ik denk dat het een beetje te maken heeft met hoe hard de gyn heeft gecuretteerd. Je baarmoeder krijgt er volgens mij toch wel een optater van en dat is waarschijnlijk ook de pijn die je voelt. Ik heb een week last gehad van mijn buik en daarna nog wel een tijdje last gehad met verkeerd tillen of als mijn blaas heel vol was.



De vermoeidheid en hoofdpijn zouden ook van de narcose kunnen komen, de één heeft daar meer last van dan de ander.



Het is nog geen week geleden, en dat heb je echt wel nodig om te herstellen, dus ik zou sowieso kijken wat het weekend doet. Als je dan nog zo’n last hebt zou ik gewoon even bellen met de afdeling gynaecologie om voor de zekerheid navraag te doen.



Balen hè? Alsof het al niet ellendig genoeg is dat een curettage nodig is, moet je ook nog die napijn en bloedingen maar over je heen laten komen. Sterkte :hug:

Wat naar, knipoogje…



Je kunt na een curettage 1 1/2 tot 2 weken bloedverlies hebben, dat is normaal. Het moet wel steeds minder worden. Daarbij kun je ook buikpijn hebben. Hou wel even je temperatuur in de gaten. Krijg je koorts of plots veel buikpijn, neem dan even contact op met je arts.

Met 2 zakjes bloed stijgt je Hb ongeveer 1 punt; het zal flink laag zijn geweest anders had je geen transfusie gekregen (je Hb zal bijvoorbeeld van 5 naar 6 zijn gegaan, maar 6 is nog laag), maar dan nog moet je lijf de komende weken je Hb weer verder op peil brengen. Dus dat je je erg moe voelt is logisch. En ook hoofdpijn en duizeligheid zijn klachten die bij bloedarmoede passen. Maar het is wel erg vervelend allemaal. Je kunt proberen wat extra ijzer binnen te krijgen met je voeding de komende tijd.



Sterkte! :hug:

Na mijn curretage had ik eerst een week helderrood bloedverlies en daarna nog een week bruinverlies. Een langere poos bloedverlies is wel normaal, helaas… Ik kan me heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent. En ook de buikpijn kan nog een poosje aanhouden, ze hebben toch in je baarmoeder zitten te rommelen.



Sterkte & beterschap! :hug:

dank je wel voor jullie reactie…

paultje: mijn hb was inderdaad erg laag: 2.1 dus vandaar de bloedtransfusie. Toen ik naar huis mocht, was hij rond de 4,5 dus ben al sinds vrijdag flink bezig met ijzerrijk eten en de roosvicee ferro ( :sick: )

maar dat ik me dus nog niet helemaal lekker/fit voel is dus normaal… helaas…



In elk geval fijn te weten wat ik ongeveer kan verwachten, al hoop ik stiekem dat het snel beter/goed gaat. :mrgreen:

Allereerst sterkte!



jammer dat het toch nog via een currentage gedaan moest worden.



Het “nabloeden” kan met een paar dagen over zijn, maar het uiterste voor een gyn, vk, ha, word 2 weken aangehouden.

Na 2 weken en het is nog niet gestopt wel even contact opnemen met de ha.



Hier was het steeds anderhalf week bloeden.

en dan was het vaak over.



Heel veel sterkte en succes! :hug: