Mijn moeder komt met Oud en Nieuw en die drinkt graag Canei (wit).
Ik heb 2 flessen gekocht, en zag ineens bij het wegzetten dat er nog 2 stonden.
Ik gok dat ze er ongeveer een jaar of 1,5 staan, weet het niet zeker.
Ik kan nergens een houdbaarheidsdatum ontdekken, en op internet lees ik ook wat tegenstrijdigheden.
O.a. dat het tot 2 jaar na productiedatum nog te drinken is, maar waar staat dan die productiedatum…?
Ik ben nogal van het wegmikken, ga echt niet ziek worden omdat het anders ‘zonde’ is.
Wie heeft het verlossende antwoord…?
ongeopend is dat volgens mij echt járen te drinken (nou ja, als je er van houdt dan he 8) )
Whaha, inderdaad. Niet iedereen zie het als wijn… :mrgreen:
Ik ga het haar gewoon voorschotelen… Eerst de 2 nieuwe, gaan haar smaakpappillen al achteruit, aangetast doot de alcohol en dan zet ik gewoon die andere 2 op tafel, merkt ze niks van…
Haha,ja zo zou ik het ook doen.
Ik bedoel,als ze de eerste 2 flessen achter de kiezen heeft merkt ze er wrs toch niet zoveel meer van.
Grapje Misschien weet je moeder het zelf wel,ik heb er ook niet zoveel verstand van,maar volgens mij kan het wel een tijdje staan hoor.
Het “voordeel” is ieg dat de kurk niet kan verdrogen bij Canei.
Zelf zou ik het wel aandurven (meestal vertrouw ik meer op mijn neus dan op de houdbaarheidsdatum).
Maar ik zou niet zomaar mijn gasten spullen voorzetten die over datum zijn, omdat niet iedereen dat kan waarderen denk ik. Dus ik zou sowieso de keuze voor wel of niet drinken bij je moeder leggen dan.
Ga ik ook doen hoor.
Niet eens bij stil gestaan dat ze het misschien zelf wel weet…
Las wel dat je dat soort wijnen ‘jong’ moet drinken.
Denk alleen dat de smaak achteruit gaat.
@ruud wrote:
Het “voordeel” is ieg dat de kurk niet kan verdrogen bij Canei.![]()
Ik ben volgens mij in een melige bui want ook hierom moet ik erg hard lachen.
Ik dacht ook dat je alcoholische dranken lang goed kon houden.