Hoe lang kolven?

Helaas ben ik aangewezen op fulltime kolven en krijgt onze meid haar voeding uit een flesje.

Nu vraag ik me eigen af hoelang moet/mag je achter elkaar kolven?

Er lijkt bij mij namelijk geen end aan te zitten en na ruim 30/40 minuten komt er nog steeds melk uit?

Op een gegeven moment stop ik maar gewoon, maar dan ben ik dus bang dat mijn borsten dan niet goed leeg zijn en op een ontsteking zit ik natuurlijk niet te wachten…



Na hoeveel tijd stoppen jullie met kolven?

Ik kolf sinds kort met de nieuwe medela freestyle dubbele kolf.

Ik weet ff niet meer waar, maar heb gisteren ergens gelezen dat je beter 4x 15 minuten kunt kolven, dan 2x 30 minuten.

Maarja, als je nog steeds melk geeft…?!? :think:

Misschien is je lichaam dat ook wel gewend, omdat je fulltime kolft? (en weet niet hoe lang je het in het begin deed? Maar als je lichaam gewend is aan 30 minuten kolven, dan zal er op een gegeven moment misschien ook wel 30 min lang melk komen).



Ik weet het niet precies hoor, ik ben geen kolf-expert… :oops:



Heb toevallig afgelopen vrijdag weer gekolfd omdat ik een afscheidsreceptie had. Flesje uit de diepvries (180 ml) zodat papa die aan de kleine vent kon geven (maar daar had hij maar zo’n 100 ml van gedronken)

Toen ik thuis kwam, sliep hij. Dus gekolfd… 2x 10 minuten… = 180 ml :shifty:



Succes met kolven… enneh… petje af hoor! Fulltime kolven, echt top van je! :clap: :thumbup:

Hopelijk kan je snel je dochter zelf voeden!

Ik kolf ook fultime ik kolf 10 min. per keer kolf zo rond de 180/200cc per keer Kay drinkt 130. De kraamhulp en vk zeggen dat 10 min. voldoende is.

Ik kolf 15-20 min per borst.

Als je je borsten leeg wil kolven moet je stoppen zodra het gaat druppelen ipv stromen.



Laatst gelezen op de site van een lactatiekundige :slight_smile:

Ik kolfde altijd ongeveer 10 minuten per borst (enkele kolf). Op dat moment druppelde het inderdaad alleen maar, in plaats van dat er meerdere straaltjes uitkwamen.

Je borsten blijven melk aanmaken, dus er blijft altijd wel iets uitkomen.