Onze meid wordt in maart drie jaar. We denken erover om haar een keukentje te geven. Ik vind die van Ikea wel heel erg mooi met alle bijbehorende spulletjes. Alleen ook behoorlijk duur, dan ben je zo €100,- kwijt. Ik ben een beetje bang dat ze het in het begin heel leuk vindt, vooral omdat het iets nieuws is. Maar dat ze er na verloop van tijd niet meer mee speelt en dan vind ik het zonde van het geld.
Heeft jouw kindje een keukentje en wordt er veel mee gespeeld? Hoe lang blijft zoiets leuk?
hier heb ik zelf een keukentje gemaakt voor de 3e verjaardag van de oudste.
Hij is nu 6,5 en het keukentje is nog steeds een hit, maar niet meer bij hem, maar met name bij de jongste van ruim 2 :lol: .
De oudste speelt er vanaf dat hij 5 is zeker niet meer mee.
Nou ja… laatst toevallig waren ze er een keertje met z’n drietjes tegelijk heel lief mee aan het spelen, maar dat is zelden dat hij er nog mee speelt.
De middelste wordt bijna 5 en bij hem wordt de interesse nu ook echt minder (maar hij speelt er wel al mee vanaf dat hij 1,5 is zo’n beetje).
Mijn dochtertje heeft een half jaar geleden ook een keukentje gekregen, en er word echt dagelijks mee gespeeld. Dat vind ze echt het leukste speelgoed dat ze heeft. Hebben er allemaal houte spulletjes bij gekocht.
Wij hebben deze:
hier heeft Elise er 1 voor haar 3e verjaardag gekregen en er word nog steeds mee gespeeld, al is het niet dagenlijks. Ook als er andere kindjes mee komen, word hij wel gebruikt. En over een jaar of 2 speelt Jesse er misschien mee :inlove:
Drie jaar is redelijk laat denk ik om er nog een te kopen…
Hier kreeg de oudste het keukentje een paar mnd voor zn tweede verjaardag, vanaf toen tot een jr of 4 heel populair speelgoed. De jongste is een meisje en heeft er langer mee gespeeld, tot 5jr ong. In die tijd, zeker zo van 2,5jr-3,5 was het wel echt een hit!
Hier heeft ze met 2,5 jaar een keukentje gekregen, en er tot 5 jaar mee gespeeld ongeveer. Het is tijdenlang het meest favoriete speelgoed geweest, daar hebben we echt veel plezier van gehad.
Het laatste half jaar is dat echt beduidend minder geworden.
Alleen als er vriendinnetjes op bezoek komen, duiken ze er vaak vol enthousiasme op af.
Ik denk dat het keukentje binnenkort maar eens plaats moet gaan maken voor een poppenhuis bij ons.
Ik heb dit keukentje:
Ik ben gastouder en vang thuis kindjes op van 0-4 jaar en vanaf 1 jaar beginnen ze het al leuk te vinden en de kids van bijna 4 vinden het ook geweldig. Met 3 jaar een kopen is vrij laat, waarschijnlijk zal ze er maximaal 2 jaar mee spelen, maar het voordeel is dat je hem na 2 jaar prima op marktplaats kunt zetten, keukentjes zijn erg gewild altijd!
Deze heb ik ook van marktplaats en heb zelf de plaat erachter gemaakt en de rekjes erop gemonteerd enzo. Perfect ding en lekker stevig!
wij hebben ook de ikea keuken, dit heeft ze voor haar 2e verjaardag gekregen en moet zeggen, ze begint nu echt er mee te spelen, alles nadoen.
Hoelang ze ermee spelen weet ik nog niet, omdat onze oudste pas 3 is.
maar verwacht toch nog wel zeker een jaar of 2/3
wat noekie idd zegt ie waar, je kan hem altijd weer verkopen op marktplaats, keukentjes ( en zeker de ikea keuken!) zijn erg gewild! Die van ons hebben we ook van marktplaats, 45 euro… tja, als ze daar dan 2 jaar mee spelen ben ik allang blij, een goedkoop cadeautje uit een winkel van 20 euro spelen ze misschien een half jaar tot 3/4 jaar mee…
Joh, zoiets blijft leuk!! Hier hebben ze hem een jaar geleden gekregen ongeveer maar ze spelen er nog heel geregeld mee hoor!
Hier is het nog leuk met 6 jaar. Hoewel ze het laatste jaar voornamelijk speelt met alle etenswaren e.d. die er bij horen en minder met het keukentje zelf.
@romata wrote:
Mijn dochtertje heeft een half jaar geleden ook een keukentje gekregen, en er word echt dagelijks mee gespeeld. Dat vind ze echt het leukste speelgoed dat ze heeft. Hebben er allemaal houte spulletjes bij gekocht.
Wij hebben deze:
Oooo deze vind ik echt super :inlove: :inlove:
de houten keuken die wij hadden vonden de kinderen niet leuk toen hebben we dit verkocht en heeft toen plaats gemaakt voor een kunstof keukentje hier werdt met veel plezier 2 jaar mee gespeeld maar werdt redelijk aan de kleine kant mijn eigen kindjes en de buurt kindjes die hier vaak zijn was het gewoon dringen voor een plekje met de verjaardag van de jongste hebben we een s tep 2 x x l keuken gekocht en het is 1 grote hit elke dag wordt er met veel plezier mee gespeeld of ze gaan zitten tekenen aan de bar die de keuken heeft hier staat nu dus 5 jaar al een keuken in de kamer de oudste wordt 6 en speelt er nog elke dag mee :thumbup:
Casper heeft hem voor zijn tweede verjaardag gekregen. En wat goed werkt is hem af en toe even naar boven als de interesse wat afneemt. Hij heeft er heeeel veel mee gespeeld en nu staat hij even boven. Over een maandje of 2 gaat hij weer naar beneden en dan speelt hij er weer met plezier mee. Zo doe ik dat met meer speelgoedjes. Lekker afwisselen gaat als een speer! Maar het keukentje kan echt heeeel lang leuk blijven want de dochter van mijn vriendin speelt ook nog altijd met haar keukentje en die wordt bijna 5. :thumbup:
(wij hebben ivm de centjes wel voor een plastic variant gekozen dat scheelde enorm veel :silenced: waren voor nog geen 40 euro klaar)
Euhm…zelfs de oudste van 10 speelt er nog mee .
We hadden een houten, een soort los fornuis van enkel een oven met een paar kookplaatjes erop.
Vond dat ze dan maar moesten fantaseren…, sinds Noor d’r 2e verjaardag staat er een plastic geval met kookgeluiden, die bleek een stuk meerde fantasie te prikkelen gek genoeg :mrgreen: .
Hier heeft onze zoon het gekregen met ruim 2 jaar hij speelt er bijna dagelijks nog mee.
Onze jongste is nu twee maar speelde ook rond het eerste jaar al met haar grote broer mee.
Zal het keukentje echt niet willen missen.
Toen mijn dochter 2 was had ze hele andere intresses dan spelen met een keukentje?
Ze wordt bijna 4 (maar heeft de lengte van iemand van 2.5/3) en ik twijfel om er toch nog 1 aan te schaffen omdat ze er nu ineens wel intresse voor heeft en haar oudere broer er ook nog altijd graag mee speelt :think: .
als ze er graag mee spelen en er nog een 2e is die er ook mee kan spelen, zou ik het gewoon doen hoor… Je kan hem altijd weer verkopen op marktplaats… ze leveren in nette staat toch nog wel een 30-35 euro op, zeker als je de wat luxere hebt. En de ikea keukentjes zelfs nog meer!
Het speelt voor ons wel een beetje mee dat onze meid geen broertjes of zusjes heeft. En we weten ook niet of er in de toekomst nog een tweede kindje bij komt, dat is door omstandigheden erg onzeker. Als je een keukentje voor meerdere kindjes kunt gebruiken, dan had ik minder getwijfeld. Want dan kun je er heel lang mee toe.
We kunnen voor een goedkopere variant kiezen of het Ikea-keukentje inderdaad later eventueel via marktplaats verkopen, dat is ook nog een optie.
Onze oudste dame (4,5 jaar) heeft een keukentje voor haar tweede verjaardag gekregen, zo’n roze plastic geval :mrgreen: , en ze speelt er nog vrijwel dagelijks mee. Ook de jongste van ruim anderhalf speelt al maandenlang dagelijks met het keukentje. We willen voor haar tweede verjaardag dan ook een mooi houten keukentje kopen (dezelfde als die Romata showt).
Hier is het keukentje dus wel echt een succesnummer, en ik verwacht dat dit ook nog wel even zo blijft.
Zeker met 3 jaar spelen ze vaak nog wel volop met een keukentje, dus ik zou het geloof ik nog wel doen.
En inderdaad, als het geen (lang) succes blijkt te zijn, is er gelukkig altijd nog mp… (of je koopt hem zelf via mp)