Hoe lang in wipstoeltje i.v.m. reflux

Onze Sofie is bijna 4 weken en spuugt al vanaf de eerste week kleine beetjes, en slikt het dan vervolgens weer in.

Ik heb nu Omeprazol gekregen om de aanmaak van maagzuur te remmen omdat haar maagklepje waarschijnlijk niet goed sluit.

De laatste dagen en nachten zetten we haar maar - uit pure wanhoop - rechtop in haar wipstoeltje en dan valt ze soms in slaap. gelukkig, want wij zijn doodop.

Maar mag je kindje daar wel zo lang in slapen en liggen?

Joyce heeft ook vrij veel in het begint in de wipper gelegen… niet zozeer vanwege het spugen…

maar wat je ook kunt doen is bij het bedje onder de poten aan het hoofdeind iets leggen zodat het bedje scheef staat… ( wij hadden lege verfblikken maar je hoort ook wel van een balk ofzo)… en dan even testen welke stand het beste is… er zijn mensen die het bedje zo schuin moeten zetten dat het bedje zo opgemaakt moet worden dat het kindje in de lakens hangt zeg maar om te zorgen dat ze niet helemaal onderin glijden…

succes

Eigenlijk ligt ze vanaf dag 1 al schuin in haar bedje en in de wieg beneden.

Dat helpt niet echt want hoe schuin ze ook ligt, ze blijft huilen en spuug wegslikken.

Vandaar mijn vraagje of het wipstoeltje kwaad kan voor de rug :think:

Volgens mij geldt voor het wipstoeltje hetzelfde als voor de maxicosi, niet meer dan een half uur (? weet de precieze tijd echt niet) ivm het ruggetje idd. Kan google je niet wijzer maken?

volgens mij kan het geen kwaad. Femke had het in het begin ook en op het CB en ziekenhuis gaven ze het advies om als het lukte haar in de wipper te laten slapen. Maxicosi mogen ze niet langer dan 2,5uur in omdat hun bewegingen daarin teveel beperkt worden. In een wippertje is dat anders omdat ze meer ruimte aan de zijkanten enzo hebben.

Heb je ook al geprobeerd om de voeding wat in te dikken met nutriton?

Zit ze erg rechtop? Dan zou ik haar in elk geval niet langer dan 1a2 uur erin laten zitten.

Ik denk dat je het beste dan haar op je borst kan leggen, en jij dan zo recht mogelijk gaan ‘liggen’ (zodat jij zelf ook wat kan slapen).

Zo hebben wij het gedaan toen Amélie precies hetzelfde deed als jouw meisje :cry: Nu nog spuugd ze erg veel, maar gelukkig heeft ze er in bed een stuk minder last van!

Geloof dat het niet goed is hoor zo vaak en lang in de wipper.

Ik doe het iig niet en ik meen dat laatst ook een keer

ergens gelezen te hebben. Maar waar ? :think: Misschien wel in

het boekje van het CB…

Sem spuugt ook veel en ik heb van de fysio het advies gekregen hem zoveel mogelijk in de wipper te zetten, als de wipper maar goed rond staat, dan is het net een hangmatje. Dus de rugleuning tussen zitten en liggen in, en het onderste stukje ook in de middelste stand. Dit zorgt er wel voor dat ze minder snel ontwikkelt maar dat is zo weer ingehaald. Heb je al gevraagd of de dosis verhoogd kan worden? Want als ze blijft spugen werkt het dus niet goed. Of misschien Nutriton erbij proberen? (Let op voor verstopping of diarree daarbij…)