Wij gaan vandaag met de auto van Limburg naar de Belgische Kust met onze zoon van bijna 4 maanden. Het is volgens de routeplanner 2,5 uur rijden.
Hoe vaak kunnen wij het beste stoppen zodat onze zoon ook even een andere houding aan kan nemen dan dat kromme van de maxicosi?
Ik zou proberen de rit in een keer te voltooien of hooguit een keer te stoppen… de ‘regel’ van niet langer als 2 uur in de cosi geldt in principe alleen als je het elke dag zou doen, niet als je incidenteel een lange rit maakt… Vaak valt je kleine heerlijk in slaap… zou zonde zijn om die dan wakker te maken, toch?
Helemaal eens met mv2kids :thumbup: Die maximumtijd geldt idd alleen voor dagelijkse ritten, anders zou je er bijna 3 dagen over doen om bijvoorbeeld op vakantie te gaan naar Frankrijk bijvoorbeeld Nee hoor meid, lekker ventje in de coos zetten en rijden, vaak slapen ze idd het grootste deel van de rit. ALs je het zo kunt plannen kun je het beste na slaapje en eten gelijk gaan rijden, dan is ie eerst nog ff wakker en dan valt ie in slaap en tegen de tijd dat je op bestemming aankomt is het weer tijd om wakker te worden :thumbup:
Cees: ik zou Fer ook gewoon lekker in de maxicosi laten liggen hoor.
Voor 1x maakt het niet uit dat hij er wat langer inligt. Zolang het maar niet een dagelijkse gewoonte wordt.
En Fer valt vast wel in slaap in de auto (tenminste dat doet Rick altijd wel) en dan zou het toch wel jammer zijn om hem wakker te maken vind ik.
Groetjes Renate
Als hij niet slaapt, zou ik onderweg een keer stoppen en hem er eventjes uithalen.
Als hij slaapt, lekker laten liggen en doorrijden!
Nou, we waren van plan om in 1 keer door te rijden, maar toen kregen we alcoholcontrole en moesten dus stoppen. Toen werd meneer wakker en begon te huilen, dus hebben hem even uit de maxicosi gehaald :mrgreen:
Bedankt voor de reacties in ieder geval! :thumbup: