hoe lang in een magnetron sterilisator ?

hoi hoi



heb gister een magnetronsterilisator gekcoht en nu ben ik zo slim het kartonnetje waar de gebruiksaanwijzing stond weg te gooien.



Overal vindt ik andere tijden iemand een idee ?



hij’s van prenatal dus vroeg me af hoe jullie dat doen doen jullie de spenen ook apart of tegelijk ik begreep dat spenen korter moeten.



toch is in de pan uitkoken volgens mij een stuk simpeler ?

hihi…ik vond dat ding super hoor. Gewoon in de magno en wachten…



Er staat op de verpakking volgens mij 7 min, maar ik deed altijd 8 a 9…

ik 6 minuten op 750 watt

4 1/2 minuut op 1000W

Gewoon alles tegelijk erin.



Groetjes,

Heleen

@ilsederooy wrote:





toch is in de pan uitkoken volgens mij een stuk simpeler ?




nee echt niet!!!



ik gooide alles bij elkaar op 6 minuten 750 watt…

hier ook 4 1/2 minuten op 1000 watt.

Ik heb het alleen bij mijn laatste beebje gebruikt… en vond het :thumbup:



liefs

Gerda

Hier ook een fervent gebruiker. Ik doe het altijd 7 minuten op 600 Watt.

ik gebruik het ook altijd 1000watt 5 minuten ik doe alles erin ideaal :wink:

Zou niet zonder kunnen hoor!! Hier dus ook 7 min. op 800 watt.

Ik gebruik hem dagelijks, het ding is echt ideaal!

Gooi alles er in en doe ook 5 minuten op 1000watt.

Ik heb degene van de hema en daar stond op de verpakking 500 watt en dan 5 minuten schijnt per ding nog verschillend te wezen. Welk merk heb jij?



Ennuh inderdaad ideaal!!

Ik heb de avent sterilisator. Volgens mij maakt het niet uit welk merk je hebt, het is gewoon een plastic ding.

O bij mij zeiden ze dat het met de grote te maken had hoe lang hij er in moest. Nou ja ideaal zijn ze wel! :smiley:

Ik doe het in een sla bak?

Heb trouwens geen idee wat zo een steriliding kost?

Een slabak, ook handig :wink: De mijne was geloof ik 20E, weet het niet meer zeker.

Mijne was €11.99 bij de prenatal, was 2 weken geleden in de aanbieding. Tot die tijd kookte ik alles gewoon in een pannetje. Moet zeggen dat ik ook erg blij ben met m’n bak! Ik doe 6minuten op 1000w.

Die slabak van mij is dus geen slabak :slight_smile: maar de schaal van een keukenweegschaal LOL Maar ik denk er toch aan om even te gaan kijken bij de hema ofzo voor een magnetron ding.

Zeven minuten op 700 watt, stond in de gebruiksaanwijzing.



In het begin gebruikten we een pan. Maar met twee kolven + flesjes, spenen, voorraadflesjes én drinkflesjes, ben je dan minstens een half uur bezig. Was dus érg blij met de sterilisator.

De flessen doe ik nu trouwens in de afwasmachine. Dat schijnt oko goed te zijn. Maar Lara is nu wel al ruim 8 maanden, de eerste drie maanden zou ik geen risico nemen.

o, ik doe het denk ik te kort; 4 min. op 600 :oops: En ik heb geen speciale sterilisator, ik leg alles op een bord met een klein laagje water en dan zo’n plastic kap erover heen (die je normaal over een bord eten in de magnetron kunt doen)…

nou ik heb hem ook gehaalt hoor want mijn panen kregen allemaal last van kalkaanslag …en die dure soeppannen moest ik dan weer extra uitkoken met azijn …pfffffttt wat een gedoe zeg