Hoe lang in de wieg?

Mijn nicht is ook zwanger en uitgerekend in Maart. Zelf ben ik 8 weken later uitgerekend (13 mei).



We hebben een familiewiegje, maar ik ben dus benieuwd hoe lang een baby in de wieg ligt voor hij/zij naar een ledikant gaat?



Ben bang dat onze frummel direct naar het ledikant zal verhuizen, aangezien het wiegje dan nog niet beschikbaar is :wink:

kan me voorstellen dat je dat jammer vind… zijn er niet meer wiegjes beschikbaar, bij de andere kant van de familie wellicht???



annan heeft tot zij 3 maanden was in een wiegje gelegen, daarna naar het ledikant, omdat ze veel herrie maakte met de splijgen van de wieg…

Mijn nichtje heeft echter ruim 6 maanden in dezelfde wieg geslapen, dus het hangt erg van het kindje af…

Ik heb zelf maar 1mnd in een wiegje gelegen…

Omdat ik gewoon weg te groot werd…



Ik zelf ga mijn kleine in hetzelfde wiegje leggen.

En dan ook max 1 mnd…

Tenzij ze sneller groeit…



Grt Bri

Er is dus hoop dat de kleine van mn nicht er ook maar max 8 weken in ligt :mrgreen:

Wij hebben onze dochter een week of 6 in de wieg laten liggen.

Daarna gingen wij verhuizen en hebben we de wieg meteen weer

opgeruimd op zolder en ging ze het ledikantje in.



Kun je daar niet met je nicht over praten? Dat jullie beiden

gebruik kunnen maken van het familiewiegje? Wel zo leuk :thumbup:

Colin heeft nooit in een wiegje geslapen (op het wiegje in het zkh na dan :roll: ) Hij ging thuis gelijk in het ledikantje. Wij hebben niet een wiegje uit de familie, en eigenlijk ook geen gekocht, vandaar. Maar gelijk in het ledikant ging ook goed! :thumbup:



even overleggen lijkt me een goeie optie! Jij hebt toch evenveel recht op het familie-wiegje :wink:



liefs

daffie

Ligt eraan hoe groot het wiegje is.

Hier hebben ze beide een maand of 3/4 in de wieg gelegen…

Die wieg ga ik bewaren voor hun kindjes als ze die ooit krijgen…dus ik heb mijn eigen familiewieg gemaakt :mrgreen: moet ergens beginnen hé met zo een traditie…dus misschien kan jij je eigen traditie beginnen?? :wink:

Hier ook een familie wiegje.

Rhodé heeft er bijna 7 maanden in gelegen, en ging toen de bekleding over zich heen trekken…dus als ze dat niet had gedaan had ze er waarschijnlijk nog wel en aantal weekjes in kunnen liggen.

Veerle is zes maanden en ligt nog in de wieg. Maar dat is ook een ruime wieg.



Ik zou het er eens met je nicht over hebben. Zij zal er toch ook al wel bij stil hebben gestaan dat jullie beiden zwanger zijn, en er maar één familiewieg is?

mijn dochter heeft toch een dikke 6 maanden in het wiegje gelegen :think:

Lara heeft er 6 maanden in gelegen. Meestal gebruik je het wiegje zolang je kindje bij je op de kamer ligt.

Hier maar twee weken. Ons ukkie was erg groot en hoe klein hij was, hij vond het maar “saai” om naar de dichte zijkanten met saaie eendjes te kijken … hij wilde waarschijnlijk na die 9 maanden klem gezeten te hebben wel een keer wat ruimte en wat zien. In zijn ledikant was hij tevreden en loerde hij door de spijltjes naar de gekleurde vlekken die hij toen nog waarschijnlijk zag. Het wiegje hebben we gelijk verkocht.

Lara’s wieg bood nog wel wat uitzicht :lol: . Maar misschien dat het gebrek aan uitzicht ook juist wel een pluspunt van de wieg kan zijn…



Had jij trouwens zo’n duitse wieg Mutti?

ik ga hem/haar gelijk in het ledikantje leggen. Dus ik kan er geen antwoord op geven hoelang ze in een wiegje liggen.