Ik ben vandaag 35 weekjes.
Mijn harde buiken en daardoor flink veel pijn en niets meer kunnen doen zijn al vanaf week 20. Niet echt handig met 2 grotere kindertjes, maar er zijn ergere dingen.
Nu werd ik gisternacht wakker met menstruatieachtige krampjes en aan het eind van de nacht wat bloed(slijmprop vermoedelijk). Alles is nagekeken en ik heb een verstreken baarmoeder en 1 cm, maar die schijn je bij 2de of meerdere kinderen al snel cadeau te krijgen, maar het beebje doet het nog prima, dus ik mocht weer naar huis met advies: plat tot min. 37 weken.
Nu is mijn dochter na weken van voorweeen binnen een kwartier geboren, dus ik houd wel in mijn achterhoofd dat ik niet te ver van huis kan. De school is maar 5 min. rijden en ze hebben v.a. vrijdag gelukkig vakantie.
Heeft er iemand ervaring met hoe lang het nog kan gaan duren of is daar een heel groot verschil in?
Aan de ene kant wil ik graag een gezonde thuisbevalling en dan moet ie dus nog even 2 weken blijven zitten, maar aan de andere kant ben ik al die maanden niets doen en pijn spuugzat en mag ie van mij direkt komen. :silenced:
ik heb bij mijn tweede vanaf 28 weken gelopen met een geopende baarmoedermond… dit hield idd plat liggen of nou ja niet tillens etc je ken thet wel… mijn slijmprop verloor ik toen met 36 wkn en ben alsnog ingeleid met 38 wkn…
het hoeft niet zo te zijn dat je binnen 1 , 2 dgn bevalt… maar zou idd geen tripjes naar uithoeken gaan maken of niet alleen tenminste… en idd goed je rust nemen
mmm, voor de gezondheid van ons kindje hoop ik dat ie nog eventjes 2 weken blijft zitten, maar qua wat er nu al is gebeurd zeg ik; kom maar lekker. Maar als ik het zo lees kan het dus nog wel weken duren. :think:
heb wel eens gehoord dat je er zelf nog mee overtijd kan lopen…
ik hoop voor je dat je het tot een week of 37 kan uitzingen… snap dat je er ook wel een beetje klaar mee bent dat rustig aan doen is altijd makkelijk zeggen he;-)
@miranda433 wrote:
heb wel eens gehoord dat je er zelf nog mee overtijd kan lopen…
Dan ga ik echt huilen hoor. :?
Maar ja, als het zo is dan is het niet anders.
Ik schreef net al in een ander topic; dit is net een cadeautje die weken in de kamer staat, maar je weet maar niet wanneer het je het uit mag pakken. Het allerliefste NU! :wink:
San, knulletje nog wel even binnen houden hoor!!! (Gisteren zei iemand van de verloskamers tegen mij dat ze 37w2d te vroeg vonden om te bevallen :shock: … leek bij mij erop dat de bevalling was begonnen… viel helaas tegen :? )
(Zit trouwens even naar je foto te kijken… vraag me toch af of ik je laatst misschien ergens bij school ben tegengekomen :think: )
@ICL wrote:
San, knulletje nog wel even binnen houden hoor!!! (Gisteren zei iemand van de verloskamers tegen mij dat ze 37w2d te vroeg vonden om te bevallen :shock: … leek bij mij erop dat de bevalling was begonnen… viel helaas tegen :? )
(Zit trouwens even naar je foto te kijken… vraag me toch af of ik je laatst misschien ergens bij school ben tegengekomen :think: )
Ja hoor, te vroeg. Had je zeker dezelfde muts als die ik maandag had. Ik vond die tante in iedergeval erg onaardig overkomen.
Jij dus ook aan het rommelen geslagen??
En tja, je zal mij vast rondom de scholen gezien kunnen hebben. Alhoewel ik nu niet veel verder meer kom dan met de auto tot mini Bommelstein en ze soms zelfs al niet meer haal. :oops:
Kan jij uberhaupt hoofden herkennen op die mini foto dan??
Het is heel dubbel, ik probeer nu nog meer te liggen en te rusten omdat de vlos dat zei. Ze zegt dat ik die 1 cm zo kan laten stoppen en dan mag ik over 2 weken weer rondhobbelen hoor. Maar het doet ook zo’n pijn nu het lopen dat ik het wel laat. Aan de andere kant heb ik bijna de neiging om rond te gaan rennen(niet dat het kan hoor) om het maar door te laten gaan. Maar ja dan belandt Frummeltje zeker in het ziekenhuis.
Hij was vorige week maandag pas op 2kilootjes geschat met de groeiecho.
En jij???
Sterkte :hug: hoop dat de kleine nog even blijft zitten.
Mn nichtje heeft 1,5 jaar geleden ook met veel weeen gelopen al vanaf de 28e week, ze heeft weken met 4 cm ontsluiting gelopen en uiteindelijk is de kleine pas met 39,5 week geobren, het verhaal staat in dit topic.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=47851&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jeetje wat een verhaal.
Ik zit ook al vanaf 20 weken thuis, maar heb gelukkig nog niet hoeven blijven in het zh met remmers etc.
En als ik het zo lees, wordt ik niet vrolijk om het feit dat het misschien toch nog 5-7 weken kan gaan duren. Vooral omdat ik nu bij elke stap pijn heb, zelfs de piepkleine stukjes in huis. EN erg handig is dat niet met 2 kindertjes die vanaf maandag vakantie hebben.
:hug: :-*
@san2001 wrote:
Ja hoor, te vroeg. Had je zeker dezelfde muts als die ik maandag had. Ik vond die tante in iedergeval erg onaardig overkomen.
Jij dus ook aan het rommelen geslagen??
En tja, je zal mij vast rondom de scholen gezien kunnen hebben. Alhoewel ik nu niet veel verder meer kom dan met de auto tot mini Bommelstein en ze soms zelfs al niet meer haal. :oops:
Kan jij uberhaupt hoofden herkennen op die mini foto dan??
Je hebt eerder ook een foto van jezelf in je profiel gehad heh :wink: . En er zijn wel wat zwangere vrouwen die rond de scholen lopen, maar meestal wat groter en niet blond.... Ik zal je alleen sowieso niet meer tegen komen deze week, want N.y.n.ke is sinds maandag op dinsdag nacht bij opa en oma en blijft daar waarschijnlijk ook vannacht nog wel en wordt door opa naar school gebracht... Morgen is alweer haar laatste schooldagje :shock: .
Ze zijn in het SZH nogal panisch als het gaat om bevallen voor de 38 weken.... vraag me niet waarom, maar zo is het nou eenmaal. Je zou thuis mogen bevallen (als er geen medische indicatie is dan heh :wink: ), maar in het ziekenhuis... HO MAAR :hand: . Ze zijn zelfs in staat om je weeën-remmers te geven volgens mij. En dan te bedenken, dat mijn beeb ook nogal groot geschat wordt :roll: (rond de 8 a 8,5 pond in ieder geval....) en het met mijn medische achtergrond (met N.y.n sectio gehad) beter zou zijn om een niet al te groot kind op de wereld te moeten zetten :shifty: . M'n gyn wilde in eerste instantie al een sectio plannen, maar dat wil ik dus pertinent NIET!!
Wat een gedoe zeg.
En de vlos zei zelfs nog heel lief tegen mij; ik wil graag dat je naar het zh gaat voor controle(want je bent immers nog geen 37 wkn dus moet het in het zh), maar ze zullen je geen weeenremmers meer geven.
Dat wil ik ook echt niet meer hoor.
Mijn krampjes lijken wel weer helemaal weg. Alleen voel ik dus dat het kindje mega laag ligt, een heel stuk onder mijn ribbenboog en dat zal wel de reden zijn dat ik niet meer zo lekker loop.
Op internet vind ik alleen maar dat je na het verliezen van de slijmprop nog een paar daagjes kan rondlopen en dan vooral bij de 1ste. 2de en meerdere kinderen komen vaak dan wel snel.
Nou mij benieuwen… Normaal wordt je een beetje gek met wachten als je 40 weken bent, maar door dit gedoe is dat nu al bij mij aangeslingerd.
Jij ook succes
Moet jij nu trouwens in het ziekenhuis bevallen, omdat je kindje nog maar 2 kilo wordt geschat??? :think:
Hopelijk blijft hij nog lekker een aantal weken zitten. En voor die kleine liever tot een week of 40 dan tot 37 weken…
Want inderdaaad kunnen ze vanaf 37 weken thuis geboren worden; het is toch fijner voor een baby om even wat langer af te bakken en iets zwaarder te worden en te rijpen. Helemaal als de zwangerschap gewoon gezond is en de baby het goed doet in je baarmoeder.
Sterkte met de laatste loodjes!
@ICL wrote:
Moet jij nu trouwens in het ziekenhuis bevallen, omdat je kindje nog maar 2 kilo wordt geschat??? :think:
niet zozeer om het gewicht, dat was vorige week met 2 kilo redelijk gemiddeld, maar meer om het feit dat het nu nog prematuur is.