We denken er over om de duowagen eruit te doen. Dat ding staat in de weg en E groeit er ook zo’n beetje uit (qua lengte)
Nu denken we erover om een plankje te kopen. Ik heb een buzz, dus het zou de kid sit worden, fijn idee vind ik dan dat ze ook nog zou kunnen zitten. MAar anderzijds, ga ik dat nog lang gebruiken? Ze is lang, past dat nog lang?
Ze kan best stukken lopen, maar naar het dorp is voor haar echt nog te ver en dat wil ik toch in het voorjaar wel weer gaan doen. Naar de hertjes is haalbaar, maar ook dat is vaak op de terugweg moeheid.
Tot welke leeftijd/lengte gebruikte jullie het plankje?
hier vond Anna het niets, dus vanaf een jaar of twee liep ze naast de wagen… het ging niet snel, maar het ging.
Ze heeft al proef gezeten in de winkel, dat vond ze wel wat. Ik wil sowiezo ook laten proefzitten en staan met onze eigen wagen en zo’n plankje, of het werkt.
Iemand hier ervaring met buzz en kidsit?
geen ervaring… maar wel nog steeds een duowagen… dat plankje is bij ons nog steeds een drama en wordt niet gebruikt.
ik zou de duo gewoon nog even aanhouden… vooral omdat je al aangeeft dat het voor haar soms nog te lang is en dat ze moe is…
hier bugaboo met kidsit en zelfs Niek heeft er nog wel eens opgezeten. Dus ontgroeien zal ze het niet snel (niek is 6)
Maar het zal meer zijn of jou dochter er op wil blijven zitten.
Mies wil dat wel als hij moe is, verder loopt hij graag.
Bij dwarse peuterbuien echter, wil hij nog wel eens NIET blijven zitten. Het komt sporadisch voor, maar als het voorkomt heb ik wel echt een probleem want de afstand naar school is 1 km en als hij dwars is, dan is hij echt dwars. Dan wil hij niet zitten, dan wil hij niet lopen en dan gaat hij dus gewoon staan krijsen midden op de weg en verzet geen stap meer.
Dan gaat hij dus over mijn schouder, met spierpijn en uitputting voor mij als gevolg.
Heeft hij zo’n bui, dan is dat vaak al eerder merkbaar op de dag. Dus dan grijp ik de fietskar alwaar hij in een gordel vastgezet kan worden.
In wezen vind ik een plank dus een mooie aanvulling op een duowagen. Geheel zonder duowagen kan ik nog niet en Mies is 2,5 jaar.
Hier geen kidsit maar gewoon een kiddyboard MAXI op de buzz.
Tja, ze kan er niet op zitten maar ze is bijna 5 en staat er nog prima op.
onze kinderen maken er allemaal graag gebruik van (2,4 en 6 jaar). Het is natuurlijk voor de jongste in princiepe en die gebruikt hem best regelmatig. Soms moet het ook van mij als we even snel naar school moeten oid.
Wij gebruiken hem ook nog regelmatig, nu voor J straks voor R zou niet zonder willen, vooral omdat wij geen duowagen hebben
Hier staat Kian er nog steeds op. Bijna 5 dus. Maar hij is een beetje lui dus laat zich graag rijden.
wij hebben een meerijd plankje en de oudste maakt er soms nog graag gebruik van. Zelf vind ik het ook wel prettig, bij een drukke straat ofzo moet hij er van mij op gaan staan, heb ik een beter gevoel dan wanneer hij ineens weg kan schieten (en ja dat doet hij zomaar)
kai staat er soms ook nog weleens op als we boodschappen lopend gaan doen. maar dat is niet heel vaak.
kai word in mei 4
Ik heb de kidsit erop zitten, wil m testen, en hij kan terug als het niet “past” Moet wel even wennen, maar dochter vindt t prima zo. Ik twijfel nog wel, kidsit met zitje of kiddyboard plankje… de kidsit heeft als voordeel het zitje en is lekker smal, maar de kiddyboard is breed en heeft 2 wielen waardoor het misschien makkelijker rechtdoor loopt zonder ernaast te hoeven lopen? Ik vraag me ook af hoe ver die kiddyboard naar achter zou komen… iemand daar nog ervaringen of tips in?
Wij hadden een bugaboo met een meerijplankje met de 1e versie van het opzet stoeltje die toen nog enkel voor bugaboo was.
Merijn heeft daar best wel lang op gezeten, tot ruim in de 3 jaar.
Dus hier vonden wij het echt een top aankoop!
Bij die van bugaboo loop je er inderdaad een beetje naast, maar niet vervelend. Wij hebben het in ieder geval niet als erg ervaren. je went er ook wel aan
Het is toch de buggyboard geworden. Vergeleken thuis met kidsit en deze. De laatste scheelt gewoon al bijna 50 euro! Ze kan er 2 kg langer mee doen en ze staat ook nog eens wat hoger en prettiger. Zitten kan ze niet, maar ja, ik kan hier wel goed achter lopen, achter de kidsit liep ik scheef en dat vindt mijn bekken niet zo. Blij dat ik ze beiden geporbeerd heb dus!