Hoe lang exclusief bv als drinken?

Vanaf wanneer gaven jullie naast bv ook iets anders te drinken? Ailyn drinkt eigenlijk alleen maar bv, afgezien van een paar slokjes water uit mijn glas eens in de zoveel dagen (water uit haar fles of tuitbeker wil ze niet). Volgens mij gaf ik Sean met 9 mnd al diksap! :oops: maar dat weet ik dus niet meer zeker.

Ik gaf onze derde tot een jaar alleen bv als drinken, vanaf 6 maanden stukken groenten en fruit ed.



Het CB gaf aan met 8 maanden dat hij ook wat anders moest drinken, zoals thee of diksap, maar dat gaat juist ten koste van je bv, dus was ik het niet mee eens…

Ik zie de meerwaarde van thee of diksap bóven bv ook echt niet hoor. En idd, als je de bv gaat vervangen doet dat iets met je productie.

Volgens mij ben ik met 9 maanden ook water gaan geven. De tuitbeker hebben we overgeslagen, hij is direct uit een beker gaan drinken.

Hier pas na 1 jaar wat anders bij gegeven naast de bv, Mick heeft nooit de fles geaccepteerd en is gelijk uit een beker gaan drinken.

Ik was ook van plan om tenminste tot 1 jaar exclusief bv te geven als dat lukt. Kdv wil haar water geven als het warm weer is omdat ik had gezegd dat ik voorlopig nog geen diksap wil geven. Maar ja, dat wil ze dus niet. :roll:

BV boven alles. Als het KDV meer drinken wil geven met warm weer, kunnen ze beter gewoon meer bv geven, want daar heeft een kind toch echt het meest aan.



Wij zijn met DL pas na ene jaar drinken bij gaan geven, alleen water. Proeven deed ze voor die tijd al wel, maar daar kreeg ze echt amper wat van binnen.

Maar dan heb je dus wel te maken met een kind dat zoveel BV wil drinken! Mijn dochter wil gewoon echt niet meer vaker dan drie keer per dag aan de borst, een enkele keer vier. Ik probeer haar regelmatig vaker aan te leggen, maar ze wil echt niet. Aangezien ze erg veel last heeft van obstipatie geef ik haar dus wel water extra, en dat drinkt ze graag op!



Maar zolang ze tevreden is met alleen Bv en jij kunt het allemaal gekolfd krijgen voor die kdv dagen dan is dat goed toch?

@*Esther wrote:

Maar dan heb je dus wel te maken met een kind dat zoveel BV wil drinken! Mijn dochter wil gewoon echt niet meer vaker dan drie keer per dag aan de borst, een enkele keer vier. Ik probeer haar regelmatig vaker aan te leggen, maar ze wil echt niet. Aangezien ze erg veel last heeft van obstipatie geef ik haar dus wel water extra, en dat drinkt ze graag op!



Maar zolang ze tevreden is met alleen Bv en jij kunt het allemaal gekolfd krijgen voor die kdv dagen dan is dat goed toch?




Dat water drinkt ze uit een fles? Wil ze dan geen extra bv uit de fles?

Water drinkt ze uit een soort rietjesbeker of uit zo’n oefenbeker van Difrax. Heb ook al geprobeerd om daarin BV te doen, maar dat wil ze dan weer niet… Eigenwijsje… En een fles van mij accepteert ze al helemaal niet :eh:



Gelukkig eet ze verder goed en drinkt ze volgens mij als ze aan de borst drinkt wel veel (tenminste als ik een keer moet kolven rond die tijdstippen dan ben ik altijd verbaasd over de opbrengst)

@*Esther wrote:

Water drinkt ze uit een soort rietjesbeker of uit zo’n oefenbeker van Difrax. Heb ook al geprobeerd om daarin BV te doen, maar dat wil ze dan weer niet… Eigenwijsje… En een fles van mij accepteert ze al helemaal niet :eh:



Gelukkig eet ze verder goed en drinkt ze volgens mij als ze aan de borst drinkt wel veel (tenminste als ik een keer moet kolven rond die tijdstippen dan ben ik altijd verbaasd over de opbrengst)




Fijn dat je productie er niet onder lijdt iig :slight_smile:

@Mouse! wrote:

BV boven alles. Als het KDV meer drinken wil geven met warm weer, kunnen ze beter gewoon meer bv geven, want daar heeft een kind toch echt het meest aan.



Wij zijn met DL pas na ene jaar drinken bij gaan geven, alleen water. Proeven deed ze voor die tijd al wel, maar daar kreeg ze echt amper wat van binnen.


Voor mij is dat niet zo gewoon omdat ik altijd blij ben dat ik 's avonds laat voldoende heb gekolfd voor de volgende dag. Op zich hebben ze wel extra flesje met bv in de vriezer dus zou evt wel kunnen.

En hoe gaat het dan na 1 jaar? Hoe vaak gaven jullie bv per dag? Bij Sean ben ik met 1 jaar gestopt. Ben er nog niet over uit wat ik deze keer ga doen. Op zich loopt bv goed (itt destijds bij Sean), dus zonde om te stoppen. Maar op m’n werk moet ik dan in m’n eigen tijd kolven en ik maak al lange dagen (9 uur per dag). Dus mss ipv 2x nog maar 1x per dag kolven en 1 fles bv laten vervangen door 1 fles koemelk ofzo :think: Gaat dan natuurlijk wel ten koste van mijn productie. Maar kan me voorstellen dat als een kind 2 is je ook geen 4x bv per dag geeft.

Met 9 maanden ben ik thuis gaan werken ipv op locatie, dus kon ik gewoon verderwerken met de kolf aan de borst, waardoor het niet uitmaakte dat ik geen kolfverlof meer heb.

Vanaf 15 maanden ben ik echt gestopt met overdag kolven wanneer Kaya op het KDV was, maar dat heeft wel echt wat gedaan met mijn productie, die was duidelijk nog niet stabiel. 't is toen heel hard achteruitgegaan in de maanden erna, ik had toen ze 18 maanden was ook echt het idee dat ik de 2 jaar (dat was wel mijn streven) niet zou halen.

Maar toch gehaald en ze drinkt nu nog steeds, hoewel alleen voor slapen en 's nachts.

Maar wat kreeg Kaya te drinken op het Kdv toen je stopte met kolven? Gewoon koemelk? Volgens mij kreeg Sean vanaf 1 jaar koemelk op kdv.