Hoe lang een poes binnen houden??

Anderhalve week geleden hebben we een poes uit het asiel gehaald.

Hardstikke lief beestje, is al heel snel gewend aan ons, en gaat prima met de kinderen. Ze heeft haar plekkie in huis al helemaal gevonden :inlove:



Nou heeft het asiel ons verteld dat we haar eerst 6 weken binnen moeten houden, en dat ze dan pas naar buiten mag.

Maar ik hoor ook al verhalen van mensen die het veel korter hebben gedaan en dat ging ook prima.



En ze wil zo graag naar buiten…

De kinderen lopen natuurlijk regelmatig in en uit de tuin, heb al een paar keer een snoekduik moeten maken omdat poes er bijna uit was :roll:



Dus ik was eigenlijk benieuwd hoe lang andere mensen hun kat hebben binnengehouden, en hoe dat ging?

Tja, in onze vorige woning kwamen de katten niet buiten, dus hier vrij snel gedaan (week of twee).



Met 6 weken zit je vast safe, ik weet niet of het uitmaakt dat ze in een asiel binnen of in een soort ren zitten? En hoelang ze daar hebben gezeten en of ze daarvoor buiten kwamen?

Onze poes is nog jong, 11 mnd. Ze is ergens gevonden.

Ze zat in het asiel in een hokje, omdat ze niet zo goed met andere katten samen kan…

Met 6 weken zit je ook zeker wel goed, maar van haar zou het wel eerder mogen :lol: . Die smekende oogjes voor het raam steeds :roll:

Plus dat het ook wel weer lekker zou zijn om de deur de hele dag open te laten staan, is het misschien iets minder warm hier binnen :wink:

Maar ja, wil ook niet dat ze meteen kwijt is he!

Vandaar even mijn nieuwsgierigheid naar jullie ervaringen.

Wij hebben onze kat eerst buiten laten wennen door hem aan een lang touw te doen. Zo kon hij de tuin al verkennen, maar niet weglopen.

Je moet wel in de buurt blijven, want hij zat regelmatig ergens vast. :slight_smile:

Volgens mij was de kat van ons met 2 weken al buiten. Ook uit het asiel. Wel met een week aangelijnd al naar buiten, kennis gemaakt enzo. Maar toen hij doorhad waar het kattenluik zat beukte hij gewoon met z’n koppie er tegen.

toen wij onze ene kat net hadden hebben we haar eerst onder begeleiding in de tuin gelaten… denk dat we haar 2 week hadden?!

Was nog een kitten, dus nog een held op sokjes :lol: maar na een week durfde ze de tuin uit en kwam netjes weer terug.



Na de verhuizing wilden we ze ook een paar week binnen houden… tot de katten compleet totaal gestoord werden en de halve huiskamer gingen slopen. Eruit! En na 5 minuten waren ze allebei terug en rustig en blij :thumbup:

We woonden hier toen net 4 dagen… vond het toen wel eng/spannend, maar gelukkig is het goed gegaan.

Wil er nog wel even aan toe voegen dat het ook wel kat afhankelijk is.

Toen wij onze kat gingen halen was hij echt dolblij dat hij even uit het hokje waar hij in zat mocht en ontsnapte zelfs al.

Echt een kat die op ontdekking ging enzo.



Voor andere katten is het misschien wel beter om langer binnen te blijven.

6 weken is het beste…

Maar misschien kan je hem tot die tijd aan een tuigje in jullie tuin laten lopen.

Bedankt voor de reacties!

Ik denk niet dat we haar nu nog 4 weken binnen kunnen houden hoor.

Elke keer als er iemand naar buiten gaat, komt ze aangerend en gaat voor de deur staan mauwen en kijken en probeert in het raam te klimmen :roll: .



Vanavond is ze wel even buiten geweest, met ons erbij. Konden we haar gelijk onder de struiken uit vissen, want de tuin van de buren lonkte ook al.

Ik heb een touwtje al, en een halsbandje, gaan we dat maar eerst een paar keer proberen :thumbup: (al zal dat idd wel snel gaan knopen.)

volgens mij ook 6 weken…

onze katten kwamen echter van de boerderij en die waren echt neit binnen te houden en al eerder buiten. toch gewoon terug gekomen gelukkig :slight_smile:

Ik deed altijd 2 weken en dat ging ook goed, maar met 6 weken zal je vast wat safer zitten :thumbup:

Bij onze vorige katten hebben we na de verhuizing 2 weken aangehouden. Daarna waren ze niet meer te houden. Als kittens kwamen ze niet buiten omdat we toen nog op een flat woonden. Toen we ze wenden aan het buiten zijn zijn ze eerst een tijdje aan een tuigje geweest.



Wij hebben onze katten 2 jaar geleden als kittens gekregen. We hebben ze zelfs tot het volgende voorjaar binnen gehouden. Het was augustus toen we ze ophaalden en na 6 weken was het al een stuk kouder. Het voordeel is wel dat ze eigenlijk nooit ver weg zijn, ze blijven altijd bij het huis in de buurt.

indertijd hebben we indy heel lang binnen gehouden, maar zei kwam uit het nest was dus 11 weken oud. we wilden haar ook eerst laten stereliseren en daarna pas naar buiten. ook al is onze tuin afgezet, we wilde echt geen oeps nestje.