hoe lang een kat binnen houden op logeeradres?

oke, even op de zaken vooruitlopend:

ga in feb weer een maand naar afrika, maar heb nu een poes, dus dat moet ook allemaal geregeld worden. nou heb ik twee adressen waar bij alletwee een kat woont die in en uit mag lopen. Nou wil ik het niemand aandoen om een maand lang angstvallig de deuren dicht te houden (+ dat ik mijn poes ook een lekkere buitenvakantie gun (hier hebben we te maken met buren die dreigen de kat af te schieten als ze in hun tuin komt…)), maar is een maand te kort om een poes te laten wennen? ik weet dat je nieuwe poezen 6 weken binnen dient te houden voordat ze de weg kennen, werkt dat op een logeeradres ook zo?

Ja volgens mij wel, want als je zou verhuizen zou je de kat de eerste tijd ook binnen moeten houden.

Dus ik dnek dat de kat gewoon de hele tijd binnen moet blijven.

Of er moet een oppas zolang in jullie huisje logeren.

poeh lastig…

Wij zijn net verhuisd en inderdaad normaliter moet je een poes 6 weken binnen laten. Maar onze 2 poezen zijn altijd zo gewend om buiten te zijn, dat ze na 1.5 week helemaal gek werden.

We hebben ze daarop toch vervroegd naar buiten gelaten en het gaat heel goed. We wonen er nu bijna een maand en ze zijn net als wij al helemaal gewend aan het huis. Ze blijven nu door de kou en sneeuw wel iets liever binnen dan wanneer het minder koud is.

Ik heb geen idee hoe het zit bij een logeeradres met vreemden. Onze poezen hebben ons natuurlijk toch om ons heen en dat is vertrouwd.

Dus eigenlijk heb ej niets aan mijn verhaal

misschen eens navragen bij een dierenarts?

Ze zeggen 6 weken, maar mijn kat heb ik ternauwernood 3 dagen kunnen binnen houden toen we verhuisden. Is t een buitenkatje?

Gelukkig is het in februari meestal niet zulk lekker weer dat de deur de hele dag openstaat, toch? Als ze gewend is binnen te blijven, kan het denk ik wel lukken.

ik zou d ekat gewoon thuis laten en iemand voor haar laten zorgen

t risico dat wegloopt lijkt me te groot…

fiep, wij hebben voor Nala & Monster een kattenoppas. Adres gekregen via de dierenarts. Misschien zit er ook wel zo iemand in jouw buurt?

Komt op vooraf afgesproken dagen en tijden kijken naar je poezebeest, geeft eten, aandacht, uurtje spelen etc. Post sorteren, stofzuigen, kattenbak doet hij ook allemaal.

Wij laten hem altijd om de twee dagen komen en dan zet hij voer en water genoeg klaar voor 2 dagen… Rond OUd&nieuw komt hij elke dag, door het vuurwerk en zo.

Misschien is dat een optie? Zit er zo iemand in jouw buurt? Ben je er wel wat geld aan kwijt natuurlijk :think:

Hier vraagt hij 3.50 per dag dat hij komt, voor 1 kat :think:

Ken je niet iemand zonder katten en zonder buiten waar poes mag logeren? Lijkt me ook naar voor de poes als ze van buiten- weer een binnenpoes moet worden. En andere katten kan ook veel stress geven (of als het leuk is weer ontwenning).

Om thuis te laten verzorgen vind ik een maand wel erg lang.

Het hangt er ook vanaf wat voor karakter je kat heeft.

Mijn Michu hier is tot twee keer toe bij een verhuizing op dag #1 naar buiten geglipt. Nergens meer te bekennen. Dikke paniek voor Muze dus… Maar meneer kwam doodleuk 's middags weer aankachelen…

Die van mij is gewoon aan zijn mens gehecht, en niet aan de omgeving.

Maar goed, als je kat bij mensen zit aan wie hij niet gehecht is, en aan het huis ook niet, dan zou ik toch liever geen risico nemen.

Als je de kat van te voren uitlegt dat ze naar een logeeradres gaat blijft ze wel gewoon netjes in de tuin van het logeeradres… :roll:

Sorry… voor het antwoord… :wink:

Ik zou ook de kat gewoon thuis laten en iemand 1 keer per dag de katten laten voeren en de kattenbak schoonmaken…

Een kat vind het prettiger om alleen in een vertrouwde omgeving te zijn dan dat ze weer moet wennen aan een nieuwe situatie en toch niet naar buiten mogen…

Succes ermee!!

Muze zei het al. Het ligt ook aan de kat denk ik. Wij passen in ons eigen huis altijd op de kat van mijn ouders. Dat gaat altijd goed. Nou moet ik zeggen dat het ten eerste een kat is die zich heel goed kan aanpassen en ten tweede is ons huis nu echt een tweede huis geworden. Ze gaat dan ook vrijwel direct naar buiten als ze hier is. Ze is een echte buitenkat. En voordat ze bij ons in huis kwam, zat ze op wisselende adressen en daar ging het ook altijd goed met naar buiten gaan.

Maar met de meeste katten zou ik dat eng vinden hoor. Ik denk ook dat een oppas aan huis het beste is. Je zou eens kunnen kijken op de site van Holidaylink…

Ik vind zes weken wel heel lang hoor - dat hebben we na onze verhuizing met Ramses echt niet gered. Wel nog een tijdje met tuigje in de tuin.

Ik zou zeggen een week.

En ik zou zelf mijn poes niet een maand lang thuis willen laten en dan maar eens per dag iemand die langs komt. Dat lijkt me ook een beetje zielig.

Succes met het vinden van een oplossing.

In een van mijn vorige levens heb ik weleens iemand in mijn huis gelaten maar toen ging ik twee maanden weg.

Een maand is wel lang idd om thuis te houden :think: Hoop dat je een oplossing vindt fiep :-*

Hier regelmatig verhuisd, en de katten ook nooit langer binnen kunnen houden dan 2 a 3 dagen.

We zijn nooit in dezelfde buurt gebleven, dus de kans dat ze terug zouden gaan was er niet.

Maar misschien voor je gerustheid iemand vragen die om de dag in je huis even langs wipt? Dan heb je iig geen zorgen dat ie weg loopt oid.

ik ben nu huh…4 keer verhuisd en alle 4 de keren is poeslief de eerste dag al ontsnapt :roll: en altijd kwam ze vrolijk savonds weer op mijn adres thuis :thumbup: hoe ze dat deed? geen ideeeeee maar ze ded het wel

Lekkere buren heb jij Fiep :thumbdown:

Ik zou het er niet op wagen om je kat zo snel buiten te laten wennen in een omgeving die hij niet kent. En daarbij komt ook nog dat het een binnenkat is of niet?

Ken je niemand uit de buurt die om de dag bij de poezebeest kan komen kijken, even eten/drinken geven, kattebak evt verschonen…katten kunnen prima alleen zijn en het geeft een stuk minder stress denk ik dan die andere optie… :think:

ik vind thuis laten eigenlijk geen optie. want dat betekent dat het beest helemaal niet buiten komt, en daar wordt ze alles behalve gelukkig van. (door die ontzettend leuke buren van me gaat ze dus naar buiten met een tuigje, en 's morgens vroeg, als mijn buren nog slapen, mag ze een uurtje vrij rondrennen. Dat zit er dus allemaal niet in als ze bij mij thuis blijft, alleen.) En ik vind het ook echt lang om een kat gewoon 1 maand alleen thuis te laten waarbij er alleen af en toe iemand eten komt brengen…

en misschien dom van mij, maar zal het niet helpen dat er al een kat in dat andere huis woont? Dat die haar op sleeptouw kan nemen, of werkt dat niet zo in de grote poezenwereld? 8)

Best kans dat de poezen elkaar de eerste maand helemaal niet an kijken want die andere poes ziet jou poes toch als een indringer.

Ja is zou ze toch thuis laten kan je niet iemand vinden die ook een maandje vakantie wilt houden in jou huis?

@M@@ike wrote:

Ja is zou ze toch thuis laten kan je niet iemand vinden die ook een maandje vakantie wilt houden in jou huis?

hahahahaha. nee. ik weet niet in wat voor kasteel jij me plaatst, maar in mijn huis wil niemand vakantie houden hoor :smiley:

Toen ik voor lange tijd naar afrika ging, heb ik mijn kamer nog wel eens onderverhuurd, maar dat ga ik voor 1 maand ook niet doen (+dat je ook denk ik niet snel iemand vind die voor een maand ergens wil gaan zitten…)