Hoe lang duurt dit?

Onze zoon gaat nu sinds 2 weken volledig naar school,groep 1. Hij vindt het geweldig,gaat makkelijk heen,kijkt niet meer naar ons om als hij de klas in stapt…maar als hij thuis komt is hij chaggerijnig…driftig,slaat zijn zusje ineens…kan weinig hebben en luisterd slecht.

Ik hoor om mij heen dat dit kan komen door het wennen op school,moe zijn…maar wie kan mij vertellen hoe lang dit ongeveer kan gaan duren?

Tjonge,wordt er wel beetje moe van hoor,agentje spelen thuis,ken dit ook niet van onze dochter destijds…

Hier gaan ze naar school met 2,5 jaar.

Als ik kijk naar Broes is dat overgegaan rond de leeftijd van 3,5 Ã 4 jaar, duurt dus ongeveer 1 tot 1,5 jaar… :-*

Dus rond de leeftijd van 4 is dat zeker over, dan kunnen ze daar helemaal tegen :thumbup: .

Maar aangezien jullie kindjes véél later naar school mogen is alles dus ook heel nieuw maar dan pà s aan de leeftijd van 4,… ik denk dus dat het wennen aan die nieuwe indrukken even lang duurt maar dat ze sneller aan de vermoeidheid zullen wennen omdat ze al wat ouder zijn bij de start.

Ik schat dus een maand of 9 geduld in jullie geval :angel: :wink: .

Pfieuw…zo lang?

Juf had het over een weekje of 2,3…hij is vrij makkelijk overal…en dat is hij daar dus ook…alleen thuis ff niet te genieten…

Hee Nomi, zie ik je hier ook eens :smiley:



Bij ons komt het met vlagen weer terug. Vooral vlak na de vakantie en vlak ervoor. Dan doen we heel strikt de rust en regelmaat en positief gedrag belonen. (soms zelf met kadootje :oops: ) en als het te lang duurt even logeren. (zodat wij weer met frisse moed verder kunnen :mrgreen: ) Meestal is het dan inderdaad een week of 2 3… Maar pfff wat zijn die weken zwaar zeg!

Bij Merijn is het sinds een week of 3 beter. Hij gaat vanaf half augustus naar school toe, dus nu 2 maanden.

HIj heeft nog wel vlagen hoor, maar ik merk heel duidelijk dat ie zijn draai gevonden heeft op school en gewend is. Hij heeft het heel erg naar zijn zin en dat merk ik ook thuis. Hij is nog wel af en toe een draakje, maar het is wel duidelijk beter dan tot voor kort

Kes is in maart in een instroomklasje begonnen en het heeft tot de meivakantie geduurd voordat hij echt gewend was, 2 maanden dus. Tot die tijd was hij humeurig, dwars, boos, chagrijnig, gewoon niet gezellig! Na de zomervakantie is zijn instroomklas opgesplitst. Hij is toen met 5 andere kindjes naar een bestaande klas gegaan en heeft het er vanaf dag 1 heel erg naar zijn zin. Geen boze buien meer thuis maar een supervrolijk en enthousiast kind :dance:



Het kan dus even duren, maar geloof me, er komt een dag dat je ineens denkt, hee, hij is eigenlijk al een tijdje heel gezellig :mrgreen:

Als school gaan een normaal ritme voor ze is dan gaan die buien over…dus geef het zeker een paar maandjes… :hug:

en…het komt soms terug in de schooltijd…mijn zoon zit nu in groep 3…vreet enrgie…merk je gelijk.

Ja groep drie is grote stap he…onze meid vliegt overal doorheen,geen probleem…

De klas van onze jongste is ook best groot hoor,veel grote kindjes uit groep 2 erbij,na de kerstvakantie worden de groepen gespitst,dan zit hij met een paar kindjes in groep 1,in hun eigen klas…denk dat dat ook beter is…



Hey Ariel,ja ik ben hier ook wel eens haha…Hopelijk is t binnenkort gauw beter hier,ook sneu voor grote zus die altijd wel lief voor hem is…

zie mijn topic: ik breng een kind naar school en krijg een draak terug :mrgreen:



met Thijs gaat het alweer stukken beter dus het is echt tijdelijk.

even doorbijten dus.

Heej Nomi,



Tim heeft nu wel zijn draai gevonden. Hij is alleen aan het eind van de week wat minder gezellig. Maar dat is het ook wel.



Nu wel weer vakantie. Dus ben benieuwd hoe het erna gaat verlopen.

Ik heb er al zin in als ik dit lees :shifty:



Eerst zit ik met buien opgescheept van een kind wat onderhand maar eens naar school moet, maar ja eenmaal op school krijg je er weer andere dingen voor terug :shifty:



Ik kom hier eind nov nog wel eens teruglezen als mijnheer een paar weken op school zit.

haha idd ja…

We hebben idd net vakantie gehad hier een weekje…hij had er weer zin in vandaag…we wachten af hoe het gaat,de buien worden al iets minder…