Hoe lang drinken ?

Ik word een beetje onzeker hoor. :shifty:

De kraam zei dat ik ons manneke maar 15 min aan borst 1 moet laten drinken en dan 5 min als toetje aan borst 2.

Maar ik kan em toch gewoon zelf laten bepalen hoelang hij wilt drinken.

Kan me herinneren dat dat bij Nianne wel zo was. :think:

En de tijd die hij ertussen laat mocht maar max 4 uur zijn. Geldt dat ook voor 's nachts, nee toch. Hij meldt zich toch wel als hij honger heeft ?!

Ik laat em nu gewoon drinken zo lang hij wilt en qua tijd houdt ik zo’n 3-4 uur ertussen aan voor overdag, dan komt meneertje ook zelf weer voor voeding. En s nachts ook gewoon wanneer hij zich meldt.

Leek mij wel prima zo, maar als iemand meer licht kan laten schijnen, graag ! :-*

mischa dronk ong 5a10 minuten (5 minuten per kant zeg maar) en dan kwam hij om de 3 uur.

Snachts liet ik hem altijd zelf komen.

Ik geloof dat ze als ze boven het geboortegewicht zitten door mogen slapen met een max van 6 uur?

@Pimpernella wrote:

De kraam zei dat ik ons manneke maar 15 min aan borst 1 moet laten drinken en dan 5 min als toetje aan borst 2.

Maar ik kan em toch gewoon zelf laten bepalen hoelang hij wilt drinken.

Kan me herinneren dat dat bij Nianne wel zo was. :think:

Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Borstvoeding in een notendop: een baby mag zo vaak en zo lang aan de borst als hij zelf wil, mits hij goed is aangelegd. Als je je ervan verzekert dat zoontje goed is aangelegd, kun je hem dus idd gerust zélf de voedingsduur laten bepalen :thumbup:

@Pimpernella wrote:
En de tijd die hij ertussen laat mocht maar max 4 uur zijn. Geldt dat ook voor 's nachts, nee toch. Hij meldt zich toch wel als hij honger heeft ?!

Het is gebruikelijk om een pasgeboren baby in de kraamweek te wekken voor een nachtvoeding. Het belangrijkste is dat je zoontje voldoende binnenkrijgt. Een baby van deze leeftijd krijgt voldoende binnen als hij minimaal acht voedingen per etmaal krijgt (meer is heel normaal, aan het aantal voedingen is bij borstvoeding geen maximum gebonden), 100-200 gram per week groeit (gerekend vanaf het laagste gewicht na het geboortegewicht; de meeste baby’s zijn na ongeveer twee weken in ieder geval weer op hun geboortegewicht), flinke plasluiers maakt (minstens zes kletsnatte katoenen luiers of vier zware wegwerpluiers per etmaal; de urine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken), in ieder geval vier keer per etmaal zachte, lichtgekleurde ontlasting heeft ter grootte van een flinke munt en tevreden en alert is.

Als je aan de hand van deze richtlijnen kunt vaststellen dat je kindje voldoende binnenkrijgt en hij geen fopspeen krijgt of wordt ingebakerd, mag er 's nachts wat meer tijd tussen twee voedingen verstrijken.

Laat overdag idd liever niet langer dan vier uur tussen twee voedingen zitten. Borstvoeding kan het beste op verzoek worden gegeven. Dit is echter wel een ruim begrip; zeker in het begin kan het voor die hele kleintjes moeilijk zijn om ervoor te zorgen dat ze vaak genoeg worden gevoed. Als je merkt dat er teveel tijd tussen twee voedingen verstrijkt, is het aan te raden om je kindje wakker te maken voor een voeding. Je voedt hem dan dus op jouw verzoek :wink:

@Pimpernella wrote:
Ik laat em nu gewoon drinken zo lang hij wilt en qua tijd houdt ik zo’n 3-4 uur ertussen aan voor overdag, dan komt meneertje ook zelf weer voor voeding. En s nachts ook gewoon wanneer hij zich meldt.

Leek mij wel prima zo, maar als iemand meer licht kan laten schijnen, graag ! :-*

:thumbup: :smiley:

dank je wel :-*

Oh my God, Donna! Ik heb gewoon helemaal gemist dat jullie kleine man is geboren :oops:

Van harte gefeliciteerd zeg! :dance:

Je zult het ook wel erg druk hebben met die drie wondertjes van jullie !!!

Dank je wel ! :inlove: