Hoe lang drinken is normaal en mag t maar 1 borst zijn?

Vreemd is dat… Ik heb net even mijn kraamboek nagekeken, en Leonie heeft in de eerste 8 dagen maar 1 keer 4 keer ontlasting per dag gehad, de andere dagen allemaal 1 keer (soms zelfs helemaal niet). Van de dagen daarna heb ik het niet bijgehouden ( :mrgreen: ), maar ik kan me herinneren dat wij 1 poepluier per dag al veel vonden. Waarom heeft dan niemand aan de bel getrokken in de kraamperiode? :think:

:shock: :shock: :shock: O Biebels :cry: Ik kan me jouw ontzettend moeizame start met bv nog levendig voor de geest halen en inderdaad: er hadden gigantische alarmbellen moeten gaan rinkelen bij de kraamverzorgende en ook bij de verloskundige (volgens mij is deze zelfs eindverantwoordelijke ten opzichte van de kraamverzorgende) , zeker gezien het feit dat je destijds met tepelkloven uit het ziekenhuis bent gekomen. Als de baby niet goed is aangelegd, kan ze de borst niet goed leegmasseren en zal dan niet voldoende melk binnenkrijgen. De signalen waren er, maar ze zijn niet opgepikt door de zorgverleners…

Nou, lekker is dat :? Waarom hield ik dan eigenlijk de poep- en plasluiers bij? :eh:

Ik heb me trouwens nooit zorgen gemaakt of Leonie wel genoeg binnen kreeg, maar dat kwam omdat ze aardig wat van me heeft meegekregen :wink:

Vreemd hoor, Lara had beslist geen 4 poepluiers per dag, ook niet toen ze jonger dan 6 weken was. Omdat ik alles kolfde en met een fles gaf, wist ik precies hoeveel ze binnenkreeg en dat zat ‘tegen de bovenkant’ aan van de hoeveelheid die voor KV werd aangeraden. Klinkt toch niet als te weinig dan? Zeker niet als de luiers wel nat zijn, ze goed groeit en alert en sterk is?



Ik snap wel dat poepluiers een graadmeter zijn, maar er zijn verschillende graadmeters. Ik vraag me dus af of je zo stellig kunt zeggen dat minder dan 4 poepluiers altijd te weinig is? Maar goed, voor mij lag het wat simpeler, want ik wist precies wat ze binnenkreeg.

@lena3 wrote:

Ik vraag me dus af of je zo stellig kunt zeggen dat minder dan 4 poepluiers altijd te weinig is?


Dat heb ik ook niet gezegd hoor. Ik heb aangegeven, dat dit één van de vele punten is die moet worden gecheckt om te kunnen bepalen of een baby voldoende binnenkrijgt en ik heb geschreven dat weinig poepluiers een teken van te weinig melkinname kan zijn. Het gaat om het totaalplaatje en daarom zul je eerst altijd moeten doorvragen voordat je kunt vaststellen dat het allemaal goed gaat.

Oh okee, dan zijn we het weer eens eens :dance: .