Het onderwerp zegt het al hè, ik ben dus benieuwd naar hoe lang jullie dat gedaan hebben.
Of helemaal niet gedaan en vanaf het begin van bijvoeden elke dag een andere groente?
Wij hebben eerst 3 dagen gedaan, maar na hooguit 2 keer zijn we al overgestapt op 2 dagen met 1 potje. Gaat prima!
Steeds iets anders, we zijn veel te nieuwsgierig of ze het lekker/leuk vindt. :shifty: Alleen bij de dingen die krampjes opleveren (broodkorst en banaan) wachten we nu even. Verder wordt het lijstje van DO’S steeds langer en de DONT’S steeds korter.
…wij hebben ons daar eigenlijk niet zo aan gehouden (wel geprobeerd) maar het werd dus uiteindelijk gewoon iedere keer wat anders. Zo hebben we dat met onze oudste eigenlijk ook gedaan.
Succes groetjes van Mij
Oké, dan ben ik weer gerustgesteld, bedankt.
Ik wil nog 3 of 4 keer snijbonen doen en dan heeft ze al heel wat soorten gehad en gaat ze mee-eten wat wij eten.
Vanavond erwtjes die ze al twee keer op heeft en dan voor het eerst met aardappel.
Wat is jullie ervaring, gaan ze dan beter/meer eten omdat de smaak van de groenten wat minder uitgesproken wordt?
De eerste 2 weken of zo heb ik dat gedaan, maar erna bijna elke dag wat anders, was ook veels te benieuwd wat hij lekker vond.
Vandaag krijgt hij voor de eerste keer banaan gemengd met mango, ben erg benieuwd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna alles vers maak en heel soms uit een potje, maar dat is alleen als we ergens heen gaan, maar ook dan meestal vers mee.
@brabbel wrote:
…wij hebben ons daar eigenlijk niet zo aan gehouden j
wij hebben dat ook helemaal niet gedaan. Nu hebben wij wel
een meisje wat alles lust al vanaf het begin, erg makkelijk :thumbup:
Ik denk ook niet dat het zo uitmaakt! gewoon niet te snel stoppen met aanbieden als ze iets “niet lusten” want na een tijdje apprecieren ze de smaak vaak wel!
Alleenn bij K& G zeggen ze maar 1 x per week nitraatrijke groente!!!
(dus geen 3 dagen achter elkaar andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel)!!!
Klopt, in het boek van Stefan Kleintjes staat maximaal 2 keer per week (op borstvoeding.com kun je het schema vinden, met daarbij de nitraatrijke groente).
hoi
ik heb daar alleen de eerste tijd opgelet nu geef ik me zoon 2 dagen hetzelfde omdat hij meestal maar een half potje eet.
Kwa fruit probeer ik af te wisselen.