Hoe lang deed jullie kind erover?

Goed zeg! :thumbup:

Ik kan alleen maar hopen dat voor tim die tijd ook nog een keer aanbreekt :mrgreen: (en dan hopenlijk voor z’n 18e…hihi) :mrgreen:

Nou Wendy…zo dacht ik een aantal dagen geleden ook nog hoor… :lol: .

Het komt vast goed met onze mennekes!

Groetjes,Monique.

Volgens mij gaat het hartstikke goed met Thom!



Ik heb er ook moeite mee om geen sticker te plakken als er een ongelukje is gebeurd, zelfs als het vlak voor de w.c. was, maar ik wil zo graag dat ie het goed doet, dat ik ook (met pijn in mijn hart, want het liefste verwen ik ze) geen sticker die dag plak.



Mats heeft inmiddels al 10 (droge dagen) stickers in afgelopen 14 dagen, die andere dagen waren dus vlak-voor-de-wc-ongelukjes, dat ik eigenlijk al de mijlpaal ‘zindelijk overdag’ heb genoteerd. Als deze poster (20 vakjes) vol is, gaan we maar een stickerposter voor 's nachts maken.

Tim doet het de laatste dagen ook heel goed. Hij plast nog niet echt op de wc, want we zijn niet met zindelijkheidstraining bezig (vorige keren was hij er ECHT nog niet aan toe, dus ik wacht voorlopig nog ff)

Maar als hij toevallig op het potje zit dan komt er nu steeds vaker een grote plas ipv een paar druppels. Dus wie weet is hij over een aantal weekjes wel echt aan de zindelijkheids training toe. Wel plakken we natuurlijk een mooie sticker als hij een grote plas op het potje doet en bij 5 stickers mag hij een kadootje uitzoeken. :mrgreen:



groetjes,

wendy



(PS: gelukkig is die onwijs dwarse en krijsfase ook weer over :snooty: Blij toe, want ik wist zelf ook niet meer wat ik moest doen…) :shifty:

Gelukkig dat het over is Wendy! Hier gaat het nog net zo…krijzen…gooien…enz enz.

Maar het plassen gaat erg goed. Op een ongelukje na zo nu en dan.

Ja en die stickers die blijven erg interessant he?!

Groetjes,Monique.

Nog steeds gaat het hier erg goed met de zindelijkheidstraining! Vandaag zijn we lekker wezen rennen in het park…met bal…en het ging heel goed. Thom deed vantevoren netjes een plasje en bleef droog! Goed he?!

Groetjes,Monique.

Goed zo Thom!!!

Na hoeveel dagen droog durf je hem zindelijk te noemen?

Ik heb geen idee wanneer ik hem zindelijk zou kunnen noemen. Hij heeft al een aantal dagen nog geen enkel ongelukje gehad…maar draagt snachts nog wel een luier. Ik heb namelijk ook geen idee wat het moment is om daaraan te beginnen. Ik dacht daar nog even mee te wachten…maar hoe lang?

Zoë was 3 jaar en een maand of 7, eer dat ze overdag zindelijk was.

We gingen de zomer in ,dus vaak zonder luier door het huis laten banjeren.



En eigenlijk pas sinds een week of 3 ook 's nacht zindelijk.

En ze is nu 4 jaar 11 maanden.

Ze voeg er zelf naar om 's nacht zonder luier naar bed te mogen.

De eerste week haar er nog 's avonds uitgehaald om te plassen.

Ben helemaal super trots op mijn grote meid. (maar na zo iets zie je wel weer hoe groot ze is geworden, en het gaat allemaal zo snel :cry: )



Maar het scheelt wel heel erg in de portemonee :dance:

Zo…en of dat scheelt in de portemonnee! :lol: :lol: :lol:

Esmee durf ik nu wel zindelijk(overdag) te noemen :dance:

Het begon een week of 4/5 terug toen het zo warm was en ze een badpakje aanhad…tja toen kwam er opeens een plasje :wink:

Toen heb ik meteen het potje erbij gehaald, en dat vond ze toen wel interessant.

De weken erna ging het op en af…thuis liep ze vaak wel in een onderbroekje, en de ongelukjes werden steeds minder. Sommige dagen had ze helemaal geen zin, oke, dan niet hoor.

Buitenshuis had ze wel altijd een luierbroekje aan nog, want ze vertikte het daar om op de wc / potje te gaan…Terwijl ze thuis op een gegeven moment zelfs met luierbroekje gewoon ging.

Ik moet wel zeggen dat het poepen langer duurde hoor, voor dat goed ging.



Zo’n anderhalve week terug merkte ik wel dat de luiers steeds droog bleven als we weg waren geweest, en heb ik met de juf van de psz afgesproken dat we het haar gewoon een ochtendje zouden laten proberen… En dat ging goed :thumbup:

De dag erna was het een hele kdv-dag…en weer ging het goed!

Nu loopt ze overdag niet meer met luier, en we hebben dus eigenlijk al zeker anderhalve week geen ongelukjes meer gehad.

Nou, ik vind haar wel zindelijk hoor :inlove:



's Nachts laat ik even rusten hoor, dat komt wel.

Ik heb ergens gelezen dat dat wel een jaar later kan zijn, voordat dat gaat lukken.

Ik ben hier al heel tevreden over!!



Maar als antwoord op de vraag dus (want ik zit hier wel een verhaal neer te kwakken :wink: )

Ik heb haar niet bewust op training gezet, ze begon er zelf over.

Ik heb ook nooit gepusht, heb eigenlijk ook nooit stickertjes gebruikt. Alleen vreselijk de hemel ingeprezen als het gelukt was :mrgreen:

( en ze mocht het dan aan papa laten zien, vond ie zoooo leuk :roll: )

Wilde ze er een dag niet aan, oke dan niet, spraken we af dat we het morgen of later die dag weer probeerden. Ik heb daar verder geen problemen mee gehad.

Het heeft wel een aantal weken geduurd, maar ach…



Ik las bij iemand trouwens iets over een trapje/wc-verkleiner-ding??

Wat is dat precies?

Wij zaten al te denken aan een krukje of zo, en dan een losse wc-verkleiner…maar misschien is dat wel wat.



Sorry…heel verhaal :oops:

heb even voor je gezocht en vond de volgende

Bedankt Hedwich :thumbup:



Die bovenste lijkt me wel wat, ze wil nl het liefste alleen naar de wc, en komt er elke keer daar achter dat ze er toch niet zelf op kan :roll:

die heb ik toen gehaald en was er erg blij mee.

jan zette dat ding zelf gewoon op de wc als hij plassen moest.

in het begin hadden we hem standaard op de wc staan en zetten we hem aan de kant als we zelf naar de wc gingen

Ja Hedwich …dat is em! Die hebben wij ook. En het bevalt goed. Hier is het idd nu ook zo dat het trapje standaard er staat en dat wij hem wegzetten wanneer we naar de wc gaan.

Vanmorgen is Thom voor het eerst naar een aantal winkels geweest zonder luier aan! En het ging goed. Vantevoren had hij een plasje gedaan en meneer liep trots naast me…goed he?!

Maar even een vraag…het weekend gaan we naar mijn ouders en dan zitten we bijna 2 uur in de auto. Wat zouden jullie doen? Met of zonder luier? Hij is overdag nu ongeveer een week zonder luier. Alleen is het natuurlijk nogal een gedoe om onderweg te stoppen. Is een potje meenemen een gek idee?

Groetjes,Monique.



PS Ik vind de toiletten bij de tankstations ook afschuwelijk en als ik dan 2 kids er heen moet slepen…getver de getver!

Het gaat hier steeds beter…Thom heeft nog nauwelijks ongelukjes! Alleen poepen doet hij niet meer op de wc…dan vraagt hij om een luier…hij vindt het heel eng om dat op de wc te doen…nou ja dat komt wel weer.

Ik had met Arvid nooit zoveel geoefend, wel eens een dagje geprobeerd… Hij was 3 jaar en ik vond het wel genoeg die luiers. Heb met hem afgesproken dat hij naar de wc moest gaan en dan hoefde hij geen luier meer om.



Ik heb de luier afgedaan en het maar gewoon geprobeerd. Hij heeft nog een paar keer in zijn broek geplast, maar na 2-3 dagen was het klaar. Zelfs op de peuterspeelzaal ging het hartstikke goed.



Ik heb toen ook zijn luier 's nachts afgedaan, de eerste nacht heeft hij nog in bed geplast en daarna nooit meer…



Hier dus van volledig luier naar zindelijk in 3 dagen tijd.

Knap hoor van Arvid!

Thom heeft sinds gister weer zo nu en dan een ongelukje…terwijl het al een paar weken goed ging…hij vindt het zelf zo erg…arme jongen!

Hier ook goed nieuws!

Tim is zindelijk!

Ja, zowaar! Opeens gaat het echt helemaal geweldig! Al weken (2a3) van te voren hadden we gezegd dat na de vakantie z’n luier uit zou gaan. Bij thuiskomst nog wel brullen, maar we hebben doorgezet.

Die dag nog wel een paar ongelukjes, maar eigenlijk de volgende dag ging het best al heel goed.

Nu gaat hij zelf naar het toilet en zelfs poepen doet hij op de wc. Ik ben echt supertrots op hem!!! :inlove:

Alleen snachts durf ik hem nog niet zonder luier te doen. Soms heeft hij een droge luier, maar veel vaker heeft hij hem toch echt wel nodig hoor!. Ondanks dat als hij wakker wordt wel altijd op het potje gaat die naast z’n bed staat. Maar goed, dat zal vast nog wel komen!