Hoe lang blijft peperkoek vers?

Ik heb een leuk traktatie idee, maar vraag me af; hoe lang blijft peperkoek vers? Heb geen zin om met allemaal cellofaanzakjes te gaan werken eigenlijk.

Ik denk niet zo heel lang.

Ik vergelijk het even met ontbijtkoek, dat droogt snel uit vind ik.

Misschien even een stukje neerleggen als test?

Ik zou het gewoon eve uitproberen.

…En natuurlijk wel even vertellen wat voor leuk idee je hebt :mrgreen:

kun je de traktaties niet samen in een afgesloten plastic zak bewaren? Hoef je ze niet een voor een te verpakken.

Onder peperkoek versta ik ook ontbijtkoek trouwens :wink:

Ik wil dus peperkoekhuisjes maken van ontbijtkoek. Zag het in een tijdschrift. Van een plakje aan de korte kant 2 zijdes afsnijden, of in een leuke trapvorm, dan heb je het dak. Met een zuur matje een deurtje maken, van suikerglazuur omtekenen en een deurknop, dan is het wat echter. Met suikerglazuur dakpannetjes tekenen en versieren met smarties (of iets anders, ik denk zelf aan meerdere soorten kleine snoepjes, dan is het net het hans en grietje huisje) en misschien wil ik er een tolletje bovenin steken als molentje idee, maar weet niet of dat te groot uitvalt.

En ik heb dus geen foto haha!

Ik wil dan voor kdv, psz en thuis alles in 1 keer maken, maar dat is waarschijnlijk op vrijdag kdv, zaterdag thuis en dinsdag psz, dan is het natuurlijk niet vers meer als ik het niet inpak. En om alles per stuk in te pakken zie ik dus niet zitten.

Zal er eens even 1 maken, kijken hoe hij dan morgenvroeg voelt :wink:

@wieniex wrote:

Zat me net idd te bedenken wat het verschil tussen deze twee zou moeten zijn…

:lol: :lol: :lol:

@Rooike wrote:

@wieniex wrote:

Ontbijtkoek eet je alleen 's morgens. Peperkoek de hele dag !!!

@Rooike wrote:

@wieniex wrote:

Ik zat aan kruidkoek te denken als ik aan peperkoek denk. :mrgreen:

Ik denk dat het toch “droog” wordt. Toch misschien voor een doorschijnend celofaantje zou gaan met een gekleurd lint er omheen. Dan zie je ht mooie huisje en weet je zeker dat er niets uitdroogt of vanaf valt. Koop je gewoon om een rol net als kado-papier. Zonde van al je werk als ze niet meer lekker zijn.

Peperkoek is gewoon de benaming van ontbijtkoek maar dan hier in het Zuiden. Hoeveel discussies ik daar vroeger thuis over had … mijn (stief) moeder komt uit Groningen en wij wonen dus in Brabant.

Veel plezier met tracteren.

groetjes, Petri

Na een uurtje begint het al droog te worden en na een paar uur is het niet meer te eten. Kun je het niet in een trommel bewaren? Of op een dienblad met daaroverheen een stuk plastic, wat je dan vlak voor het tracteren er af kunt halen.

@Rooike wrote:

@wieniex wrote:

Bij peperkoek denk ik hieraan:

Maar leuk idee!

Ben je er al achter hoelang je peperkoek kan bewaren?

Ik denk niet zo heel lang… Heb je een goede koek/cake trommel?

bij ons is dat allemaal hetzelde: peperkoek, ontbijtkoek, kruidkoek… :mrgreen: