Ik heb bij mijn tweede een boel Avent flessen aangeschaft en gebruik deze nu ook voor mijn derde. Ik heb echter een aantal maanden terug nieuwe spenen gekocht (speen 2 heeft ze nog steeds) en sindsdien lekken de flessen. Ik heb al verschillende combinaties gemaakt van draairingen, spenen en flessen, maar 4 op 5 keer lekt ie haar hele shirt en romper nat (terwijl ik het nog test boven de gootsteen). Het lijkt me stug dat ik 2 tegelijkertijd defecte spenen heb gekocht, dus ik vroeg me af of het aan de ouderdom van de ringen of flessen kon liggen.
Iemand enig idee?
Even Avent bellen, die hebben een superservice! Staat hier wel ergens een topic over, maar ik ben niet zo handig met linken.
Misschien zijn in de tussentijd wel weer de spenen en draaidoppen aangepast. Dus sluiten ze niet goed op oudere flessen.
Maar je kan inderdaad Avent zelf beter bellen, kunnen ze je dat gelijk vertellen en misschien hebben ze wel een goeie oplossing voor je.
dank jullie voor de antwoorden,
wel vreemd dat ik nergens een website of telefoonnummer van Avent kan vinden (heb geen dozen meer)… als iemand die voor me heeft, graag!
gewoon .com (http://www.merknaam.com) en dan kiezen voor Nederlands. Of daar een telefoonnummer op staat weet ik even niet…
stom, ik zocht op .nl en toen kreeg ik wat anders dan verwacht!
dank je!
ik heb ze gemaild, kon geen telefoonnummer vinden (zal wel weer met mijn neus gekeken hebben)
Hier hetzelfde probleem…
Nu check ik goed…met schudden van de voeding merk ik al of ie lekt of niet. Dan draai ik hem er nogmaals goed op en dan lekt ie niet meer.
Vreemd :think:
Ben benieuwd of je Avent al hebt gesproken!
Groetjes Alex
Als ik reaktie heb, laat ik het je weten!
Dat jij het ook hebt!?
Ik heb het ook!!! Ik heb het ook weleens met nieuwe flessen. Soms gaat het over als je hem opnieuw open en dichtdoet inderdaad! Ik dachtr zelf dat het door de vaatwasser kwam. Stoppen jullie ze daar ook in?
Ik gebruik al bijna 2 jaar dezelfde flessen (spenen wel vernieuwd hehe)… Nooit problemen gehad die niet op te lossen waren. Vaak is het opnieuw open en dichtdraaien voldoende…
nog niets van Avent gehoord (denk ik, ben nu nog bezig met mijn mail te lezen en kreeg een notificatie van dit onderwerp)
Ik heb geen vaatwasser, dus daar komt het niet door.
Ik dacht zelf dat het door de nieuwe speen kwam, maar beide spenen (de ene trouwens meer dan de ander) hebben het.
Ik maak ze ook idd altijd weer open en dicht, maar soms denk je dat ie niet lekt en als Lis zelf het flesje vasthoudt, heb je ook niet zo gauw door dat het lekt (tot ze begint te mopperen).
Niet zo’n goeie zaak voor Avent als dit kennelijk toch vaker voorkomt.
Antwoord van Avent, ik ga het vanavond uitproberen.
De spenen zijn iets veranderd, er zit namelijk een extra rand onderaan de speen.
Deze moet u op een iets andere manier in elkaar zetten:
De speen moet u op de fles zetten, zodat de rand in de fles zit.
Hierna doet u de ring erover en klikt u de speen in de ring, dit omdat anders de rand van de speen over de fles gaat, hierdoor lekt hij dan.
Pluutje: ik stop ze ook in de vaatwasser, ik doe alleen de speentjes met de hand. (maar dat is het dus niet).
Nou…vreemd :think: :think: :think:
Ik ga het ook proberen…
Dus eerst de speen op de fles (rand erin :think: ) en dan de ring eroverheen en dan aandraaien…
Ik heb net de laatste fles al gegeven…
SeeseeEm hoe ging het gisteren???
Groetjes Alex
wat ik me afvraag is of je erzelf bij bent als je de fles geeft?
levi vind het sinds kort heerlijk om het vloeistof langs zijn mondhoeken te laten glijden met als gevolg hele shirt nat.
maar hoe is het gegaan na het advies van avent?
Op de manier die Avent omschrijft, krijg ik de ring er niet omheen, net alsof ie te klein is, maar dat er een extra rand is die aan de binnenkant moet zitten, dat heb ik wel gezien, dus tot zover geloof ik het verhaal wel.
Ik ben benieuwd of die methode (eerst speen, dan ring) bij een ander wel lukt!
Ik ben er wel bij als ze drinkt, ze morst dan (als ze klaar is, vindt ze het wel leuk om druppeltjes op de vloer te maken) niet expres.
Ik denk dat het tussen een soort roulette is, de ene keer zit die rand waarschijnlijk wel goed aan de binnenkant, de andere keer weer niet. Je kunt het volgens mij niet zien (ga ik morgen op letten) doordat de ring ervoor zit.
Ik wacht nog ff af of ik de enige ben die de ring er niet overheen krijgt als je eerst de speen op de fles zet, want anders mail ik ze terug dat die manier niet opgaat.
SeeseeEm, hier lukt het ook niet hoor op die manier :think: :think: :think: ik heb het toch echt 3 keer geprobeert.
Wat ik nu doe is zorgen dat de ring er goed opzit door een keer een slag terug te draaien, je voelt dan als het ware dat ie er goed op zit (hij zakt dan iets) en dan de ring aandraaien.
Snap je???
Vooralsnog lekt ie dan niet…
Wat een gedoe he?!
Groetjes Alex
Ik snap helemaal wat je bedoelt, want zo doe ik het nu ook. Het lijkt zelfs wel of ik het nu ‘voel’.
Zullen ze nu ook andere flessen hebben, want anders zou iedereen dit probleem toch moeten hebben?
Ik heb ook een paar nieuwe flessen en volgens mij is het daarmee hetzelfde probleem.
Maar ik ben blij dat ik nu weet hoe je het goed kan doen…werd er echt niet goed van :roll:
Alex