Met eten is het een drama, Tim eet wel goed,
maar de kinderstoel is de deur uit.
dus gezellig op de stoel…
Maar blijven zitten… Ho Maar :naughty:
Soms zet ik hem wel 20x terug…
baal ervan want het eten is dan ook koud :wall:
De oudste blijft gewoon zitten totdat iedereen klaar is…
Ik verwacht dat niet van tim, dat is te lang,
maar wil wel graag dat hij ongestoord zijn bordje leeg eet…
Hoe doen jullie dat ?
Onze kinderen moeten gewoon wel wachten tot iedereen klaar is. Al vanaf jonge leeftijd.
Natuurlijk mochten ze in het begin wat sneller van tafel of kregen ze eerder hun toetje, maar in de regel blijven ze gewoon zitten.
Wij zitten gemiddeld zo’n 20-30 min aan tafel.
Misschien kan je hem eventueel een speeltje geven als hij al klaar is en de rest nog niet?
Hier blijven de kids aan tafel tot iedereen klaar is. Aan tafel betekent eetmoment
, dus ook geen speeltjes oid. Ook al eet hij zelf niet meer.
Misschien is hij wat te jong om niet meer in de kinderstoel te zitten?
Mocht dat niet meer kunnen/lukken, dan zou ik hem steeds terugroepen op de stoel en hem steeds corrigeren. Mocht hij niet luisteren, zou ik hem op de gang zetten.
En proberen om zijn aandacht vast te houden door een gesprekje met hem te hebben, zodat hij niet zo snel de neiging heeft om van tafel te gaan.
@Pé wrote:
Hier blijven de kids aan tafel tot iedereen klaar is. Aan tafel betekenteetmoment
, dus ook geen speeltjes oid. Ook al eet hij zelf niet meer.
Mocht dat niet meer kunnen/lukken, dan zou ik hem steeds terugroepen op de stoel en hem steeds corrigeren. Mocht hij niet luisteren, zou ik hem op de gang zetten.
idem
wij zitten ongeveer 20-30 min aan tafel.
misschien kan je proberen om eerst zijn groente en aardappels te geven...als dat op iseven wachten en dan zijn vleesje en als dat op is na even te wachten zijn toetje...
zo rek je misschien zijn aan-tafel-zit-tijd.....
Wij zitten nu ook ongeveer 20-30 minuten aan tafel. Voorheen was dat langer ivm treuzelaars. Nu spreken we een tijd af en dan moet het eten op zijn, zoniet dan geen toetje. Sindsdien hebben ze altijd hun bord op tijd leeg.
Mijn kids zijn 5 en 7 en zitten nog altijd in een kinderstoel! Wij hebben een Tiamo en dan zonder blad, dus hun bord staat gewoon op tafel. Zoals iemand hiervoor al schreef…is je zoontje niet nog wat jong om op een grote stoel te zitten? Op die leeftijd lijkt het me dan idd wat lastig om hem dan aan tafel te houden…Succes ermee
Ik vind het ook wel jong hoor…
Een kinderstoel is toch wel makkelijk, zowiezo omdat ze er dan wat beter bijkunnen ook.
Wij zitten en halfuurtje aan tafel ongeveer en van jongsafaan moesten ze gewoon blijven zitten.
Bordjes hoeven niet leeg (ze mogen zelf bepalen wanneer ze genoeg gehad hebben), als we een toetje hebben krijgen ze die zrowiezo. Geen strijd aan tafel dus, ook geen speeltjes overigens.
Ha ha grappig dat iedereen over mijn speeltje valt terwijl hier ook zo de regel is dat er niet gespeeld wordt tijdens het eten.
8)
Maar ik had er overheen gelezen dat hij niet meer in de kinderstoel zit. Tja, zou die misschien weer even terug halen.
het is maar hoe tygo zijn pet staat
zo kan hij dik een half uur blijven zitten zonder morren
en zo is hij het na 5 min al zat.
dan helpt een kinderstoel ook niet hoor… dan is hij alleen maar aan het krijsen
ik doe er nu nog niet al te moeilijk over… probeer altijd nog een paar keer terug te komen maar op zo’n moment word de sfeer rond het eten er niet beter op dus word het een gedwongen iets en dat vind ik veel erger.
maar ik merk wel dat sinds hij vaker naar het kdv gaat dat hij langer kan blijven zitten…
ze zitten daar ook geregelt aan tafel met blokken en auto’s te spelen
drink en eet momentjes aan tafel… dus dan word het ook wel aangeleerd.
als hij al ziet dat we gaan eten dan rent hij al naar tafel … hmmm lekker eten! of hmm lekker dlinken :inlove:
de kinderstoel klom hij uit, ook met het tuigje, dat klikt hij gewoon los…
en stom ik heb dat ding weggegeven…
maar ben er gewoon moe van om hem 20x terug te zetten…
en mijn eigen eten is koud…
De tv staat uit, en speeltjes…
ehmmm denk dat ik toch een auto’tje geef… :oops:
en idd blijven terug zetten…
maar mijnheer is echt hardleers
mijn moeder riep al koop een nieuw tuigje,
en maak die vast aan de stoel…
Haha, hier ook een tegenstander van speeltjes onder het eten, maar ze krijgen het wel want het eet zo lekker rustig .
Afleren dat komt wel als ze wat groter zijn en je gewoon rustig met ze kunt communiceren aan tafel.
Wij hebben zittingverhogers van de prenatal. Ideale dingen, kids zitten dus allemaal vast bij tafel.
Ook de jongste (2jr) zit gewoon aan tafel tot de rest klaar is. Nu eet hij het langzaamst dus iedereen wacht op hem, maar soms hoeft hij niks (slechte eter) en dan heeft hij pech.
Denk dat wij ook een half uurtje zitten.
Wat zitten jullie allemaal lang aan tafel. Wij zitten iets van 10 tot 15 minuten aan tafel. Mijn dochter is een slechte eter dus wij wachten op haar. Als ze geen zin meer heeft om te eten, mag ze van tafel af en spelen, maar de tv gaat pas aan als wij klaar zijn en ze krijgt dan de rest van de avond niets meer. Dan maar met een lege maag naar bed.
In het geval van de ts zou ik hem niet 20 keer terugzetten en mijn eigen eten koud laten worden. Ik zou hem 1 keer terugzetten en hem waarschuwen dat als hij dan weer ontsnapt, hij naar de gang moet.
Ik ben er heel makkelijk in…komt ook vooral omdat ik thuis vroeger alles op moest eten en echt aan tafel blijven tot het op was. Drama dus en ik ga mijn kind dus niet dwingen aan tafel te moeten blijven zitten.
Hier eet hij zijn eten en blijft hij meestal wel netjes wachten wil hij er echt af ok geen probleem … En ze leren na mijn idee echt wel dat ze straks als ze groter zijn dat ze netjes moeten wachten. Ze moeten al zoveel dus thuis hoeft t van mij niet.
ik zou hem 2 x terug zetten en bij de 3e keer op de gang zetten.
Ga dus niet elke keer mijn eten koud laten worden omdat iemand niet wil luisteren…
Mischa zit al heel lang op zijn tripp trapp stoel zonder de beugel omdat hij er zelf in en uit klom. Maar eigenlijk is hij vrij snel blijven zitten omdat hij anders op de gang mocht gaan zitten.
Speeltjes wil ik ook niet op tafel tijdens het eten.
tijdens het eten geen speeltjes…maar als Wessel klaar was en wij nog niet, dan mocht hij met wat kleine speeltjes zitten. Tot het toetje… Dan speeltjes weer weg.
ging helemaal goed… En de autootjes keken ook hoe goed hij kon eten!
Ik zou zeker de kinderstoel er weer bij halen. Volgens mij is een grote stoel ook dodelijk vermoeiend voor kleintjes… Ze moeten dan continue “reiken” en dat lijkt me ook loeivervelend.
Wat nou ? Uit de kinderstoel… Dan de aanpak zoals hiervoor. 2 x terugzetten en dan gewoon WEG. Tot het toetje… dan opnieuw proberen.
Doel is niet: je kind een half uur laten zitten
Doel is: het hele gezin krijgt z’n eten op een fatsoenlijke en gezellige manier binnen. Gedrag dat dat doel in gevaar brengt wordt niet getolereerd en de persoon gaat weg.
Hard he? :think: maar zo doe ik het wel.
Gevolg: we zitten meestal 20 a 30 minuten aan tafel. Oh ja… Wessel mag b.v. wel helpen afruimen en toetjes en lepeltjes pakken enzo… Drinken in schenken…
het mag natuurlijk ook voor de kinders wel gezellig zijn.
Hier zitten we aan tafel tot iedereen zijn bord leeg heeft.
De jongste is bij ons 2 en die zit nog in de kinderstoel.
We hebben het altijd geprobeerd of ze bleven zitten en zo niet dan gingen ze gewoon weer in de kinderstoel.