Aangezien Thomas in augustus een zusje krijgt hebben we voor hem een peuterbed gekocht. Zijn nieuwe kamer met peuterbed is nu zo goed als klaar, moeten alleen nog wat planken komen en wat accesiores. En ik wil hem laten wennen aan zijn peuterbed zodat we binnenkort de babykamer afkunnen maken.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
We laten hem nu regelmatig op de kamer en ook op het bed en vanmiddag wilde we hem zijn middagslaapje er laten doen maar hij werd redelijk hysterisch hierdoor. Mijn man gaf aan dat we eventueel het ledikantje in de kamer kunnen zetten zodat hij wel kan wennen aan de kamer maar ik heb hem het liefts zo snel mogelijk in zijn nieuwe bed.
ja hoe hebben we dit aangepakt!
Niet.
afgelopen dinsdag het bed opgezet en gelijk savonds erin. niets aan de hand.
ze is er snachts een keer uitgevallen en tot nu toe niet weer.
was overigens geen peuterbed, maar een groot bed.
Ik heb na lang twijfelen R ook in een peuterbed gelegd.
Toen we aan het schilderen waren meteen het bed al in de kamer gezet. En hem gezegt dat die straks als de kamer klaar is daarin gaat slapen. Vervolgens de eerste nacht. Heb ik een ledikantmatras naast zn bed gelegd. Daarop samen een boekje gelezen en aan het eind van het boekje moet die in zn eigen bed. (onder veel gegil instoppen) Hem heel vaak gezegt dat die nu een grote jongen is en grote jongens slapen in grotejongens bedden. Hij hoeft niet meer in een babybed (hij zegt zelf al dat die geen baby meer is vandaar) Uiteindelijk is hij in slaapgevallen in zn peuterbed en ik zat er nog naast hem negerend. Alleen als hij uit bed wilde dan zei ik ‘eigen bed’.
Nu gaat hij lekker liggen en kan ik gewoon weg. We wonen er nu 3 weken dus het heeft even tijd gekost maar hij gaat nu wel alleen slapen.
Wij hebben een peuterbed gekocht waar kaya bij was. Ze zij ook direct “isse mijn bed”. Samen met haar in haar slaapkamer het bed in elkaar gezet en opgemaakt. Het ledikant nog wel laten staan. Sávonds mocht zij beslissen in welk bed ze wilde slapen en dat was direct “haar prinsessenbed”. Na 2 dagen het ledikant opgeruimt en nooit geen problemen gehad
@knollie1 wrote:
ja hoe hebben we dit aangepakt!
Niet.
afgelopen dinsdag het bed opgezet en gelijk savonds erin. niets aan de hand.
ze is er snachts een keer uitgevallen en tot nu toe niet weer.
was overigens geen peuterbed, maar een groot bed.
Hier ook zo… hij is er nooit uitgevallen trouwens… ging meteen goed vanaf dag 1…
samen met dave het bed opgebouwd… hij was zo trots dat hij er wel in wilde slapen… 1x eruit gevallen verder geen problemen gehad…
bij ons waren ze wel iets ouder toen ze erin gingen, maar geen enkel probleem mee gehad.
Ze vonden het dusdanig interessant dat ze er direct in gingen liggen.
De oudste heeft na een paar week even een spookperiode gehad met steeds eruit en de halve kamer verbouwen :roll: maar de middelste nooit.
Wij hadden er trouwens zo’n uitvalplankje bij gekocht, omdat onze kinderen nogal van het randje liggen zijn :lol: . Vooral de middelste zoekt heel erg de rand van zijn matras op. Aangezien het plankje niet zo duur was hebben we dat maar gekocht. Vond ik een prettiger idee als paar keer een vallende peuter.
Hij ligt erin en heeft heel even gespeeld met zijn knuffels maar is heerlijk inslaap gevallen :inlove:
We hebben wel zijn ledikant in de kamer gezet maar hebben hem eigenlijk meteen op zijn peuterbed gelegd. Ook hebben we al zijn spullen nu in de kamer gelegd dus we gaan de kamer nu ook helemaal als zijn kamer gebruiken en als alles goed blijft gaan doen we het ledikant weer naar de babykamer. Ik ben zo trots op mijn kleine maar toch ook wel hele grote mannetje :inlove:
wat fijn :thumbup: wat groeien ze dan he :inlove: vanuit ledikant naar peuterbedje
wat knap van thomas :thumbup: :inlove: