Zit een beetje te modderen met de bedtijd van de kleine man. Het is heel lang geweest:
08.00 uur eruit
12.00-15.30 dutten
19.30 slapen
Sinds een maand wil hij niet meer dutten. Nou ja, prima. Maar theoretisch zou zijn bedtijd dan ook drastisch vroeger ‘moeten’. Rond etenstijd is hij al compleet gaar (en avondeten is daarom al verzet van 17.30 naar 17.00).
Met wat moeite ‘halen’ we 19.00 uur. Ik bedoel moeite omdat man en ik nog even zoekende zijn naar een nieuwe structuur hierin.
Tot zover is het 17.00 eten, 17.45 Sesamstraat (dvd), 18.15 naar boven, zusje 18.45 op bed en hij 19.00. Maar allebei zijn ze dan al erg moe.
:think:
Sesamstraat verplaatsen naar 16.30? Om 17.30 al naar boven? 18.15 uur en 18.30 uur proberen? Dat klinkt zo gigavroeg.
Oftewel: hoe laat gaan of gingen jullie peuters rond die leeftijd (degenen die niet meer dutten). En jullie baby? En op welke tijden is bij jullie eten / naar boven gaan / enz?
hier 5 uur eten… kwart over 6 naar boven… tussen half 7 en 20 voor 7 ongeveer ligt hij er in
Stein gaat om 18.30 naar bed
Senne om 18.30u en Broes om 19u :thumbup:
Kaylee ging om 19u naar bed rond die leeftijd… Eerder kan hier gewoon niet, want mijn vriend komt pas rond 18.00-18.15 thuis van t werk, dus dan eten we pas.
Hier ook tegen half 7 a 7 en dan ook nog een slaapje… soms dan kletst hij nog wat maar gaat wel lekker naar bedje.
Ons ventje ging toen rond half 7 naar bed…en langzaam hebben we dat uitgebreid naar 7 uur…hij is nu bijna vier jaar…
Anne lag toen om 19uur in bed (om 18:45uur begon ons ritueel), zij sliep met 2 jaar en 2/3 maanden niet meer s middags. Nu ze naar school gaat ligt ze er door de weeks om 18:30uur in.
maris slaapt al een half jaar niet meer s’middags :?
je merkt echt niets aan haar
om 7:00 uur is ze wakker en tussen 19:00 en 20:00 uur gaat ze naar bed
de hele dag is ze gewoon actief
terwijl senna die is bijna 4 jaar die kan je vaak rond 17:00 uur al opvegen :mrgreen:
Mijn dochter ging met 2 jaar en zonder middagdut, om 17.30 of 18 uur naar bed.
Nu, zonder middagdut, met een leeftijd van bijna 6, is de bedtijd 19 uur.
hier gaan beide kids om half 8 naar bed…
wij eten vrij laat ( tegen kwart voor 7, 3 dg in de wk en 6u op de andere dagen)
daarna nog even spelen of in bad daarna naar bed
Hier lag hij er vaak al om 18:30 in. Om 17 gaf ik hem vast eten, om 18 uur in bad en dan naar bed. (Ik moet wel zeggen dat hij er ook om 6:30 uit ging).
En na de lunch lag hij altijd even een klein uurtje op de bank met de tv even aan of een boekje. Vaak dommelde hij dan nog wel wat en hij rustte in elk geval.
Overgang van twee naar één en van één naar nul slaapjes overdag blijft altijd even aanmodderen.
Beide dames gaan hier om uiterlijk 19 uur naar bed, meestal 18:45. Lila doet nog een dut van een uur.
Beide dames gaan hier om uiterlijk 19 uur naar bed, meestal 18:45. Lila doet nog een dut van een uur.
Hier beide kinderen ergens tussen 6 uur en half 7 wakker en beide kinderen om half 8 naar bed (dan liggen ze er in). Kian slaapt al bijna een jaar niet meer s middags en Esmée slaapt nog 1 keer overdag.
Mijn dochtertje slaapt bijna niet meer overdag en dan ligt ze tegen 18:00 in bed en slaapt tot de volgende dag 8 uur.
Als ze af en toe nog wel slaapt s’middags gaat ze tussen 20:00 en 20:30 naar bed maar slaapt niet eerder als 21:00.
En aangezien ik weinig zin heb om tot 21:00 met kids te zitten laat ik ze bijna niet meer slapen s’middags.
Gister was mijn dochter om 9 uur wakker, heeft ze niet gerust, ging ze om kwart over 8 naar bed en sliep 20 minuten later. Als ze wel 'smiddags slaapt, gaat ze rond een uur of half 10, 10 uur naar boven. We eten vrij laat omdat mijn vriend pas rond 8 uur thuis en ze is een avondmens en we vinden het wel gezellig. Ik lees hier trouwens tijden van 18.00, 18.30. Ik zou dat nooit redden. Ik werk van 9 uur tot 17.30 en ben dus rond die tijd altijd onderweg van of naar het kdv. Ook zou ik het dan zielig vinden voor mijn vriend omdat als ze rond die tijd naar bed gaat, hij haar alleen maar 'sochtends ziet. Eerder thuiskomen is voor hem geen optie of hij moet 'sochtends heel vroeg weggaan om voor de files op zijn werk te komen en voor de files weg te kunnen gaan, maar de files beginnen steeds eerder dus dat schiet ook niet op. Vorig jaar stapte hij om kwart voor 5 in de auto omdat ik gevallen was en 22 weken zwanger was en toen deed hij er nog 2 uur over, terwijl hij er zonder files er 3 kwartier over doet. Ik zat al lang en breed thuis op de bank toen hij thuiskwam en dat terwijl hij de stukken waar hij hard kon rijden, keihard gereden heeft (totdat ik hem rond kwart voor 6 opbelde dat alles goed was ).
19:30 (4 1/2 jaar)
bijde om 1830 en dan liggen ze ook en slapen binnen een half uur.
word het voor de jongste later dan is hij over zijn slaap heen.
Tussen 18.30 en 19.15. Later trekt hij bijna niet meer…zeker niet nu hij er elke morgen om 07.00 uur uit moet…Jo gaat graag naar bed…nooit een issue…
Eli ging normaal mee,maar die begin nu aardig stennis te schoppen over zn bedtijd (yeh, ben 2 en zeg nee). Die duurt tegenwoordig wat langer…zitten in de overgang van de dagdutjes korter maken of soms weglaten…