Hoe laat gaat jullie kleuter naar bed?

Den word 3 in Mei en gaat om 19:30 naar bed, en als ik niet hoef te werken slapen we tot een uur of 9 s’morgens

De oudste twee, van inmiddels 9 en 10, gaan om half acht naar boven, en mogen dan tot 20u lezen. In het weekend geldt in principe hetzelfde, maar dan met wat meer flexibiliteit. We zitten wat minder op de klok, zeg maar.

Isabelle van 3 gaat om 19u naar boven, en wordt dan nog een kwartiertje voorgelezen.



Allen zijn ze rond half acht, acht uur pas weer wakker, als ze de wekker niet hoeven zetten. M soms zelfs pas tegen 10u, maar dat is altijd al een lang slaper geweest. :mrgreen:



Onze oudste twee hebben nu eenmaal meer slaap nodig dan gemiddeld. Vaak kiezen ze er zelfs zelf voor om om half acht te gaan slapen ipv lezen. En heel sporadisch komt het zelfs wel voor dat 1 van hen ervoor kiest om gelijk met Isa te gaan slapen…

Wij gaan rond 19.00 uur naar boven, omkleden, poetsen, lezen en zingen. Tussen 19.00 en 19.30 uur slapen ze (ook altijd gelijk). Tot de volgende morgen rond een uur 07.00. Dan zijn ze weer wakker.

Direct na het eten naar boven, dat is tussen 1800 en 1815

Wekker gaat om 600.

Voorlezen, dan mag ze zelf nog ff lezen rond 19u slaapt ze meestal.

De jongste van 2 ligt om 20.00 uur onder zeil, de oudste van 5 gaat daarna. Ligt meestal om 20.30 uur



Ik moet er wel bij zeggen dat wij laat eten, zo rond 18.30 uur. op werkdagen vaak 18.45 uur. Dus na het eten nog even spelen en rommelen en dan naar bed :wink:

@mayo28 wrote:

De jongste van 2 ligt om 20.00 uur onder zeil, de oudste van 5 gaat daarna. Ligt meestal om 20.30 uur



Ik moet er wel bij zeggen dat wij laat eten, zo rond 18.30 uur. op werkdagen vaak 18.45 uur. Dus na het eten nog even spelen en rommelen en dan naar bed :wink:




bij ons inderdaad precies hetzelfde, mijn vriend is pas om 18:00 klaar met werken en dan eten we als hij terug is, daarna lekker in bad en dan gaat hij zijn bed in

De 2 jongste gaan om half 7 naar bed, de oudste om 7 uur. In het weekend mogen ze wel wat langer opblijven.

Hier gaan ze (4 en 2) tussen 18.30-18.45 naar boven zodat ze 19.00 echt op bed liggen. Voor de oudste gaat de wekker 's ochtends om 06.45, jongste kan iets later ze moeten om 8 uur weg.

Jongste gaat 1 dag id week naar het kdv, dan moeten ze eerder op omdat mijn man de jongste dan eerst weg brengt.

Kevin (4 jaar) ligt om 19.15 uur in bed.

Sarah (6 jaar) ligt tussen 19.30 en 19.45 uur in bed.

En Lucas (1 jaar) gaat om 19.30 uur naar bed.



In het weekend mag Kevin een half uurtje later, en Sarah gaat dan om 20.00 uur.