Hoe krijg je kattenplas uit...

… dingen zoals een buggy, kinderwagen, sporttas, stoel etc… :? Vorige week heeft Nala zo’n beetje al onze spullen en de rest van t huis ondergeplast (ze was krols, ondertussen is ze geholpen). Maar nu hebben we dus al ontelbare keren onze maclaren buggy, onze quinny kinderwagen, onze sporttas en zo gewassen, met allerlei verschillende schoonmaakmiddelen. Maar we krijgen het er gewoon niet uit :frowning:



Dus… wie heeft de gouden tip om die kattenplasgeur uit onze spullen te krijgen?

oh herkenning hier!!



ik heb alles in de biotex gezet en vervolgens in de wasmachine, de hoes van de buggy heb ik al die schroefjes eruit moeten halen, pffff wel een dag werk :? , maar de lucht is bij ons uit de maxicosi en de buggy gegaan!!



leuk joh katten die je huis onderplassen, heb die van mij nu altijd in de garage :?

Ha die Vicky,



wij hadden dit toen we terug kwamen van vakantie. Onze kat was dus de hele week alleen thuis geweest en had in een hoekje zitten plassen. Mijn moeder had netjes de kattenbak schoongemaakt, maar die heeft geen reuk dus rook niet dat het ontzettend stonk :sick: . Wij hebben van alles geprobeerd, tot speciaal spulletje van de dierenzaak om de geur van katten-urine te verwijderen. Het hielp allemaal niets.

Uiteindelijk bleek de enige oplossing om een stuk vloerbedekking weg te snijden en het opnieuw te laten leggen.

We waren niet verzekerd omdat het onze eigen kat was :cry:



Wat je nog wel kan proberen (wat enigszins de geur maskeert) is alles te weken in groene biotex en het daarna te wassen. Maar ik weet niet of dan de stof van je buggy enzo intact blijft.



Lekker zo voor je bevalling, dat kan je nou net niet gebruiken :roll: .

Da’s wel toevallig :mrgreen: dat oessie ook al met de biotex tip komt.

Ik hoorde van iemand om het in de vriezer te leggen. Snap alleen niet hoe dan de geur eruit kan, maar het werkte wel. Moet zeggen alleen van horen zeggen, zelf geen ervaring mee.

dettol of amoniak, alhoewel dat laatste me niet echt bevordelijk lijkt voor je spullen!! Erg irritant, weet er alles vanaf met 5 van die beesten hier in huis!!

amoniak en zo op mijn stoel en dure buggy’s ga ik idd niet doen :shock: :lol:



De dingen die ik in de wasmachine heb gewassen ruiken nou minder sterk dan de rest idd, maar ja mijn stoel bijvoorbeeld kan ik niet in de wasmachine gooien :wink: En in de buggy zit het echt overal, maar misschien dat daar ook schroefjes aanzitten die eraf kunnen, zo even kijken :think:



Mijn vriezer zit vol met eten voor in de kraamtijd :angel: :wink:

Ik maak het altijd schoon met azijn, bij mij verdwijnt de geur dan eigenlijk altijd.

ja het is een heel werk maar heb de hoes van de buggy afgekregen uiteindelijk!!



Biotex werkte hier erg goed, althans ik ruik het niet meer,!

Vicky je kan je stoel inwrijven met lauw water waarin veel biotex is geweekt :wink: . En ja die vriezer voor je kraamtijd, dat ga ik dit keer ook doen! Wij hadden steeds een prakkie van de kraamhulp (mijn lief kan nog net een ei bakken maar dan houdt het op) dus dit keer wordt het wel af en toe een ingevroren prakkie :angel:

schoonmaken met tandpasta…



ik heb zo’n “aandachtzieke” kat gehad… als ik maar 5 minuten naar boven ging, voor de was of zo, had ze gepiest op de bank… :evil: :evil:

kreeg toen de tip… tandpasta…

Ik lees even mee…Mijn katten hebben er ook een handje van op banken en op cocosmatten te pissen…Morgen gewoon biotex en tandpasta kopen denk ik… :evil:

We hadden ook 1 favourite leren stoel waar de poes graag in plaste…



Die lucht is er nooit uit gegaan… Maar de tips ga ik mijn ex zeker niet geven… :mrgreen: :lol:



Onthouden doe ik ze wel, de tips… Ik heb hier in de buurt een hele brutale kat…die heb ik al een keer uit mijn huis kunnen jagen… :thumbdown:

Grappig, ik gebruik bij toeval ook altijd groen Biotex voor dit soort (ellendig gore) ongemakken. De geur is er, na een paar uurtjes weken in bad echt wel uit. (Onze poes heeft véél in de buggy, maxi cosi en wipstoel geplast toen Indy net geboren was dus ik heb veel van dit soort wasjes mogen doen :sick: )