hoe krijg je een kleine splinter uit een klein handje?

Hoi,



praktisch advies gevraagd:



Lev heeft vanochtend een splinter in zijn handpalm gekregen en ik krijg 'm er met een pincet absoluut niet uit. het kreng is te klein en zit er behoorlijk in. wel is de plek dik en rood :?

ik ben bang dat als ik de splinter laat zitten dat het gaat ontsteken.



wat nu? :think:

soda badje? andere ideeën?

Ja, ik denk een poosje in een warm badje zetten.

in ieder geval even een soda badje zou ik doen.

En misschien proberen met het pincet de splinter naar buiten te duwen ipv trekken, zodat er met een beetje geluk toch een puntje komt waar je hem dan aan vast kan pakken.

Maar die kleine handjes hebben ook geen eeuwig geduld natuurlijk…



Succes!

Laatst ook gehad en toen heb ik dr handje geweekt in gewoon wat warm water. Kon toen net een stukje peuteren en de splinter eruit duwen. Omdat ik niet zeker wist of alles eruit was heb ik er nog een pleister met wat trekzalf erop gedaan.

Sebastiaan heeft af en toe 1 in z’n voet en het is echt onmogelijk om het ding bij hem eruit te halen… We doen dan dus eigenlijk niets, gaat er vanzelf wel uit. Zolang hij er zelf geen last van heeft, lekker zo laten.



Groetjes,

Heleen

bedankt voor de tips :thumbup:

het is duidelijk wel gevoelig maar meneer wil inderdaad niet dat we er lang aan plukken :wink:

hij ligt nu op bed maar morgen eens lekker in bad weken en kijken of het dan lukt!

anders is trekzalf ook een idee maar of hij die pleister laat zitten… :stuck_out_tongue:

plakbandje erover plakken en dan eraf trekken… kan helpen :thumbup:

zweert er vanzelf uit

Is de splinter er al uit?

nope, tot nu toe heeft nog niks geholpen :?



het komt er vast vanzelf een keer uit maar bij mijzelf is het een keer echt een enorm opgezwollen, warme voet geworden door 1 splinter en dat zou ik zielig vinden voor het ventje.



we kijken het even aan.

Hier had Sam 7 :shock: splinters in z’n handje. ( gek had de schutting proberen te beklimmen) en een aantal kon ik er met een pincet en een hoop mankracht verwijderen. Weken in een soda badje ging hier niet lukken. Maar de splinters die ik niet eruit kreeg zijn vanzelf verdwenen.

Ikzelf ontsteek ook bij het minste geringste dus vond het verre van prettig dat ik ze er niet uit kreeg. Maar ik denk dat kleintjes toch minder snel reageren ofzo.

hij is eruit!



een zeer geduldige leidster op het kdv heeft 'm eruit gekregen met een lang pincet hele dunne punten :thumbup:

duurde nog best even voordat het lukte maar meneer bleef netjes met z’n handje stilzitten :shock:

‘vreemde’ ogen dwingen zeggen ze dan :wink:

daarna netjes gedesinfecteerd en we zijn er weer vanaf :thumbup:

Ha, fijn!

Goed zeg! :thumbup:

Wat fijn :smiley:



:-*