goed, er zitten dus vlekke op de onderkant van mijn strijkijzer. Merk echt dat hij minder goed glijdt, en hij geeft soms vlekken… Hoe krijg ik de onderkant van aan strijkijzer weer schoon?
Heb je enig idee hoe die vlekken er gekomen zijn? Anders is het een beetje lastig bedenken hoe je ze weg kunt krijgen.
Strijkijzer aanzetten, schone vaatdoek door sopje en poetsen maar. Zo doe ik het altijd… eens in de zoveel tijd als die plakkerig strijkt
@mamalena wrote:
Heb je enig idee hoe die vlekken er gekomen zijn? Anders is het een beetje lastig bedenken hoe je ze weg kunt krijgen.denk van opdrukken van tshirts enzo waar ik per ongeluk overheen ben gegaan :wall:
ik neem meestal gewoon een oud semi versleten schuursponsje en dan neem ik de zool koud af, alles verdwijnt en niks mis met de strijkzool nadien… heb een philips met teflon strijkzool… gewoon niet al te hard boenen, dan wil dat prima.
Er bestaan van die speciale strijkijzerstiften, dat is wit spul en daarmee poets je over de bout heen als het warm is en de viezigheid lost op. Ik gebruik het al jaren. Iets van 1,80 bij de supermarkt hier.
thanks, ga eea proberen! Tip van D ook zeker.
ik gebruik dan ook een oud schuursponsje, heb de 1e keer wel even op een klein plekje uitgeprobeerd of ik de zool niet beschadigde, maar dat was niet het geval.
Nog een tip:
oude theedoek klaarleggen met een waxinelichtje eronder/tussen. En dan met een warm strijkijzer erover.
Schijnt dat het kaarsevet de vlekken losweekt.
ik heb ook een wit staafje die smelt als het strijkijzer warm is en dan met een zachte doek eroverheen; is weer als nieuw! 6 jaar geleden bij de blokker gekocht en is nog niet op…
@Liesbeth wrote:
ik heb ook een wit staafje die smelt als het strijkijzer warm is en dan met een zachte doek eroverheen; is weer als nieuw! 6 jaar geleden bij de blokker gekocht en is nog niet op…die heb ik dus ook, strijkijzer is mooi schoon geworden en glijdt ook weer stukken beter

Waar heb je die gekocht ? Bij bas ?
Volgens mij worden die stiften bij bijna alle supermarkten verkocht