in zijn blootje gaat het perfect;
hij gaat zelf naar het potje en doet zijn behoefte en krijgt dan al naar gelang zijn behoefte 1 of 2 stickers op zijn vel.
prima dus.
maar met onderbroek aan (vandaag)
al 2 x in zijn broek geplast… :wall:
maar hij kan niet eeuwig in zijn nakie blijven lopen natuurlijk…
ik wil ermee oefenen zodat hij vandeweek op de creche ook zonder luier kan lopen…
wat nu?
Geen idee! In zijn nakie geeft hij het ook keurig aan (tenzij hij buiten in de tuin loopt :oops: ) maar met broek ho maar
Ik laat het nu maar even…probeer het later nog een keer. Maar misschien is dat ook niet het beste alternatief.
Lees even mee…
:mrgreen:
ik heb hem nu toch maar weer gewoon een onderbroek aangedaan.
hm… 3e ongelukje…
:roll:
nu een plasje op de pot, en ik had geen onderbroeken meer, dus hij liep bloot.
gek he…
Hij is nu gewend om te plassen als hij naakt is. Je moet gewoon een paar dagen hem ongelukjes laten hebben in zijn onderbroek. Elke keer als hij een ongelukje heeft gehad hem toch op de wc zetten en zeggen dat plassen en poepen op de wc moet.
Ik heb hem expres niet naakt de ‘training’ gegeven omdat ik daar dus bang voor was. Hij leert het dan met een verkeerde tussenstap aan.
Al snap ik echt heel goed waarom jullie het zo hebben aangepakt hoor…
laat je hem het zelf aangeven of vraag je hem naar de wc te gaan?
Als hij het zelf aan moet geven is hij misschien de controle kwijt, als jij het aangeeft “en nu ga je even plassen” is het wel zo duidelijk. Dat kun je dan vanzelf weer afbouwen.
extra broeken kopen dus.
ben ze nu snel aan het wassen, kan ie vanmiddag weer een broek aan
@lydia wrote:
laat je hem het zelf aangeven of vraag je hem naar de wc te gaan?
Als hij het zelf aan moet geven is hij misschien de controle kwijt, als jij het aangeeft “en nu ga je even plassen” is het wel zo duidelijk. Dat kun je dan vanzelf weer afbouwen.
hij gaat zelf.
als ik het aan hem vraag zegt ie nee
als ik het tegen hem zeg, dan hoeft ie niet.
net 5 stickers verdiend
en hij heeft vanaf nu weer een broek aan.
heb gezegd dat ie net zo goed als daarnet stickers moet verdienen
als daarnet. en dat ie me moet roepen als ie gaat plassen (heb ik daarnet ook gezegd tegen hem, toen hij nog geen broek aan had, en dat deed ie)
ben benieuwd.
Ik heb inderdaad heeeel veel broekjes gekocht, en ze had ook regelmatig ongelukjes, maar ze is ze nu gewoon voor…
Ik heb haar niet aangesproken op het feit dat haar broekje nat was, maar op het feit dat het plasje/poepje in de wc/potje hoort.
nu heeft ze nog wel eens dagen (zoals vandaag) dat er aan het einde van de dag een stuk of 8 broekjes in de wasmand liggen. we weten het ziet zeker, maar we denken dat het komt omdat ze dan te druk ergens anders mee bezig is…
ook gaat het moeizamer als ze kleding aanheeft die ze lastig vindt om uuit te trekken… dus als je nano gewoon een rokje aandoet is het probleem zo verholpen
het verrassende is dat ongelukjes eigenlijk altijd thuis gebeuren. Als we een hele dag op pad zijn gaat het goed, evenals op het KDV
ik zou zeggen, spurt naar Zeeman voor een aantal broekjes, en veel succes!
nou vandaag tot nu toe 2x goed gegaan, maar nadat ik hem min of meer heb gedwongen om even op de pot of de wc te zitten.
de andere keren (een stuk of zes keer) heeft ie het gewoon in zijn broek gedaan en hij keek er naar.
heel vervelend is, dat ie vandaag alles door papa wil laten doen, en die doet nou net ff niet wat we hebben afgesproken… zegt dus daarnet: hij is wéér te laat.
:wall:
dan moet ik er weer bij komen om te zeggen dat het niet erg is,
tyg huilen omdat ik erbij kom…
heb net wel goed uitgelegd dat we allebei hetzelfde moeten reageren op hem en ons niet moeten gaan irriteren aan de ongelukjes, dat hij het moet leren.
pfff moeilijk hoor dit.
Het is inderdaad erg moeilijk, maar boos worden of geirriteerd raken is echt een absolute no-no. Het moet namelijk iets natuurlijks worden niet iets waar ze ‘bang’ voor worden…
Gewoon doorzetten. Komt allemaal goed.
hoe laat je mannen dat snappen?
moest wel lachen om Tyg trouwens.
Ik had hem 2 stickers beloofd als ie goed op het potje ging.
zegt ie de 2e keer: nu 3 stickers! :mrgreen:
@Ziet wrote:
hoe laat je mannen dat snappen?
moest wel lachen om Tyg trouwens.
Ik had hem 2 stickers beloofd als ie goed op het potje ging.
zegt ie de 2e keer: nu 3 stickers! :mrgreen:
Daar kan je dan best in mee gaan vind ik. 3 stickers…
En wat betreft je man: ik zou hem vragen waarom hij boos (geirriteerd) raakt. Hij moet het gewoon leren en dat gaat niet 1, 2, 3.
Je moet hem ook uitleggen dat als hij een hekel krijgt aan de wc het alleen maar langer gaat duren. Ik neem aan dat hij ook zo snel mogelijk wil dat Tygo zindelijk is toch.
Zetten jullie hem gelijk op de wc als hij een ongelukje heeft gehad?
Ik zei altijd tegen Mateo: oh oh, een ongelukje. Is niet erg maar plassen moet op de wc he? kom gaan we kijken of er nog wat plas over is.
Hier werkte dat omdat hij ook wilde weten of er nog plas was.
Kwam er dan een drupje dan waren we o-zo trots.
ja dat doe ik ook
en als er dan nog wat komt krijgt ie alsnog een sticker.
maar als ie vervolgens op de pot wordt gezet zonder woorden, hij er zelf maar af gaat omdat papa de plas op staat te ruimen, op de schommel zit en dan nog te horen krijgt dat ie het de volgende keer wel op het potje moet doen… is het hele effect weg.
ben blij dat ik morgen alleen thuis ben met Tyg haha
(sorry hoor, niks ten nadele van mario, maar af en toe… :wall: )
Oh ik ken het hoor, mannen… :roll:
Misschien hebben wij het geluk dat onze zindelijkheidstraining 4 dagen duurde en ik daarvan 3 dagen alleen thuis was :shifty:
oh dat is helemaal lekker.
ik ben ook morgen en overmorgen thuis gelukkig.
dinsdag alleen naar zwemles, maar dan gaat ie ook zonder luier.
neem wel extra kleding mee.
komt ie net:
ik wil een ei!
(hij krijgt een dora ei als ie zijn blad vol heeft en hij hoefde nog maar 1 sticker)
en ja hoor, zelf zijn broek naar beneden laten doen, en hij deed een plas.
:dance:
sindsdien helemaal geen ongelukjes meer gehad
hij heeft 3x op het potje geplast
en 1 keer op de grote wc :dance:
heb hem maar een extra ei gegeven,
en als ie die op heeft gaan we de slaapluier aan doen.
ik ben tevreden.
de broekjes zitten alweer in de was
dus misschien redden we het zo wel.
morgen weer een nieuwe dag