hoe krijg ik mijn zoon naar buiten???

Mijn zoon is net 6 jaar, en speelt heel erg graag buiten. Het probleem is dat hij niet alleen naar buiten wil/durft.



Wij wonen aan een groot park, waar hij heerlijk kan spelen, en ons huis steeds kan zien. Hij kan hier fietsen, voetballen, in de bosjes struinen, en allemaal pal voor ons huis. maar hij durft het niet. er spelen ook geen andere kinderen.



Hij speelt wel in de tuin, maar dat is een stadstuin, dus niet megagroot helaas. hij is er dan ook snel uitgespeeld. Zijn zus is geen buitenkind, en gaat dus niet graag mee. Toen hij kleiner was gingen we met elkaar, maar ik heb echt geen zin en geen tijd om met hem buiten te gaan spelen.



Hij kan dus ook nog niet fietsen, gewoon omdat hij het veel te weinig doet! Wie heeft er tips om onze zoon naar buiten te laten gaan???



Met vriendjes mag hij niet van mij naar buiten, tenminste niet alleen, dus dan ga ik wel mee met ze. Maar dat is hooguit 1 keer per week ofzo. Er wonen hier verder geen kinderen in de buurt helaas.



Is het nou zo gek dat ik niet meer met mijn kind van 6 en twee kleintjes op sleeptouw buiten wil spelen??? Moet dat wel vinden jullie???



Ik ben benieuwd naar jullie reacties!





trouwens, hij durft ook niet alleen boven te spelen, op zijn kamer. En ook niet alleen in de kamer te blijven als ik even naar boven ga. Ik vind dit wel zorgelijk eigenlijk :think:

@pluutje wrote:



trouwens, hij durft ook niet alleen boven te spelen, op zijn kamer. En ook niet alleen in de kamer te blijven als ik even naar boven ga. Ik vind dit wel zorgelijk eigenlijk :think:




tjsa… als dit zo is, dan is alleen spelen in het Park natuurlijk ook WAY TO FAR.



denk dat je dus het beste kunt beginnen met thuis een keer iets alleen doen. Of iets halen van z’n kamer, of dat jij iets gaat halen. Misschien wel via een intercom of babyfoon of walky talky contact houden of zo… een beetje spelenderwijs ???



dwingen alleen buiten te spelen zou ik niet doen. Waarom mag hij niet met een vriendje naar buiten (dat is toch veel leuker?).



hoe is het op school?

Hij mag wel met vriendjes buiten, maar ik wil er dan wel graag bij zijn, omdat je toch de verantwoordelijkheid hebt over een kind van iemand anders. Die durf ik niet alleen hier voor te laten spelen.



Die kleine stapjes thuis doen we al, en dat gaat wel goed. Maar hij wil niet spelen boven met zijn zusje bijvoorbeeld, of met vriendjes. Soms trouwens wel, maar meestal niet :think: :think:



Je hebt inderdaad wel gelijk dat het park dan weer een stap te ver is. En dwingen wil ik uiteraard niet, maar het lijkt me ook niet gezond om als zesjarige nooit buiten te spelen, of alleen maar samen met je moeder :think: