Hoe krijg ik mijn rolgordijnen weer schoon??

Hey allemaal,



mijn rolgordijnen waren ooit gebroken wit. Maar nu zijn ze grauw, smoezelig, er zitten geplette beestjes tussen die ik er met de stofzuiger niet uit krijg. Ik vind ze gewoon vies. En nu we de woonkamer opknappen wil ik alles graag fris hebben.



Het zijn van die op maat gemaakte dingen van de decocay. Stugge stof. Niet verduisterend. De stof kan ik er niet afhalen om ze in de wasmachine te doen, denk ook dat het materiaal daar niet van opknapt.

Heb zelf geen flauw idee, maar ik zou de Decokay even bellen of daar langsgaan, misschien hebben hun of een tip en misschien ook wel een middeltje ervoor :wink:

voor het raam weg halen dan uitrollen bv in de keuken op de vloer en dan inspuiten met vanisch even laten intrekken en dan afnemen met een doekje misschien :think:

wat hendrika zegt en dan nog met een stoomreiniger eroverheen ?? :think:

Ik zou er echt niet zomaar zelf mee gaan prutsen hoor! Straks krijg je er vreemde vlekken in die je er echt niet weer uit krijgt en kan je nog nieuwe rolgordijnen kopen ook, zit je vast niet op te wachten :?

over mijn rolgordijnen kan ik met een vochtig doekje overheen, zitten ook wel een beestjes tussen, maar ja die zijn zwart en donkerbruin dus weet niet of dat met wit ook kan,

Idd niet zelf aan de gang gaan met Vanish ofzo, gewoon even de winkel bellen waar je ze hebt gekocht. Zij weten wel hoe je dat het best kan doen.

Ik heb even gegoogeld



http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/interieur/rolgordijn



Veel succes ermee.

Het lijkt me een heel karwei om te doen,

maar ja dat doe je ook niet iedere week.

Als je een bad hebt: lekker laten weken in een sopje biotex ofzo, daarna goed afspoelen met de douche en te drogen hangen. Ga ik tenminste zo doen met de luxaflex in de keuken en het werkt voor rolgordijnen ook prima (zegt m’n moeder tenminste)



Maar het blijft eeen pokkeklus :evil:

das dan balen dat je geen bad hebt Marloes :?

Zou idd eerst even Decokay eens bellen of zij DE ultieme tip hebben.

@marloes vip wrote:

Zal ik ze anders bij jou afgooien. Mag jij ze voor me schoon maken. Krijg je er een hele fles arihel bij! :mrgreen:




mmmm nee als je nou behang steekt in mijn toekomstige slaapkamer in de tijd dat je rolgordijn in mijn bad ligt te soppen vind ik het wel best :mrgreen:

Hey…da’s een idee. Kok’s Klussen uitwissel system.

De een gaat bij de ander behang steken, de ander wast de rol gordijnen.

De een gaat de auto van de ander repareren, in ruil voor een verjaardags taart.

:lol:

@marloes vip wrote:

Heb jij een bad Nef?




Yep. Maar geen behang dat eraf moet! :lol:



Oooh…breng je rolgordijnen, en drop en spekkoek en sneeuw!

@marloes vip wrote:

Whaha vraag me in eens af of nieuwe gordijnen dan niet voordeliger zijn! :mrgreen:




:evil:

Ik heb net ruimte zitten maken in de kast voor de kilos drop!



:frowning:

@marloes vip wrote:

haha zou ik niet een zak kunnen opsturen? of mag dat niet omdat het eten is?




Ah nee joh. Is veel te duur. het is veel beter om een Kok uitstapje te organiseren naar Cardiff. En dan kan iedereen een zak drop meenemen.

:angel:



(Ahahaha…alle um…2 of 3 mensen die uberhaupt WILLEN komen!)

Korter knippen, hebben wij hier ook gedaan. Dus de vieze plekken weggeknipt…



En als dat niet helpt, nieuwe kopen…



grts patricia

Wij stomen ons rolgordijn altijd met een stoomapparaat. Ziet er elke keer weer als nieuw uit!

1 like

Zal ik ze anders bij jou afgooien. Mag jij ze voor me schoon maken. Krijg je er een hele fles arihel bij! :mrgreen:

Heb jij een bad Nef?

Whaha vraag me in eens af of nieuwe gordijnen dan niet voordeliger zijn! :mrgreen: