Hoe krijg ik mijn puber mee op vakantie?

Hey,

Ik heb al een tijd niet geschreven en kom ook niet meer zoveel hier, maar heb af en toe nog wel behoefte aan dit forum die ik tot nu toe nog steeds het leukste vind die ik ben tegengekomen.



Ik heb inmiddels 3 tieners (bijna 11, 13 en 15 jaar) en heb een vakantie geboekt naar het Zwarte Woud. Daar heb je toch van alles zou je denken: pretpark, natuur, cultuur, maar de oudste van 15 jaar (en hoogbegaafd en autistisch) wil niet mee omdat hij ‘vakanties nooit leuk vindt’. Natuurlijk moet hij mee, ik kan hem niet thuislaten op zo’n jonge leeftijd en hij vindt het niet nodig om elders te logeren, dus heeft iemand nog tips wat een tiener leuk vindt om op vakantie te doen? Of tips hoe ik mijn tiener zin kan laten krijgen in de vakantie?



Ik zat al te denken aan hem een dag de leiding te geven over wat we gaan doen, maar hij wil zich niet eens verdiepen in wat er allemaal daar te doen is.

Iemand anders een helder idee of leuke tips wat te doen in het zuidelijke gedeelte van het Zwarte Woud?

Lastige leeftijd ook 15. ze vinden het niet meer leuk om mee te gaan, maar alleen thuis blijven kan ook nog niet.

Bereid je er maar op voor dat het wel een lastige vakantie gaat worden.

Laat hem of haar anders gewoon een dagje zelf de gang gaan bij het huisje of zo. als hij wil chillen bij het zwembad prima, gaan jullie wat anders doen.



Die van mij zijn nu 21, 19,16 en 6. wij dachten dus alleen met de jongste op vakantie te gaan, maar nu willen de meiden van 21 en 16 ook mee. Prima, maar ik laat ze wel hun eigen gang gaan, willen ze met ons mee prima, maar als ze wat anders willen doen ook goed.



Zoon van 19 gaat niet mee, die gaat met vrienden weg.



vanaf een jaar of 16/17 gingen ze hier niet meer mee op vakantie of het moest de wintersport zijn, want dan willen ze allemaal wel graag mee. :wink:

Joepie, toch nog iemand aanwezig :dance: hier!

Dank je wel voor jouw reactie.



Ik heb hem ook al voorgesteld dat hij lekker met zijn vader (zelfde type, houdt van rust en natuur) op stap gaat en ik met de jongste twee naar Europapark (drukte en actie), maar hij denkt zich dan evengoed te vervelen. We zitten aan een watertje waar je ook lekker buiten kunt relaxen met een hengel of ze kunnen fietsen huren, ze hebben de eerste dagen de auto want wij zitten op loopafstand van Europapark en kunnen ook naar natuurgebied of juist stadje. Volgens mij gaat ie dat wel leuk vinden. Ik kan echter praten als Brugman, maar hij houdt ook voet bij stuk. Ik ook hoor, want thuisblijven kan echt nog niet.