Hoe krijg ik hem nou toch de nacht door?

Sem is nu ruim een jaar en is standaard 2 Ã 3x per nacht wakker. Doordat zijn maag te langzaam werkt krijgt hij daar 's nachts last van en ook van zijn darmpjes. Door de luie maag heeft hij ook heel veel last van zuurbranden en vooral 's avonds/'s nachts. Hij krijgt Losec en een lage dosis ab om de werking van de maag te verbeteren. Dit geeft al wel verbetering (lees minder hysterisch gehuil midden in de nacht) maar nog steeds wordt hij wakker. Hij wil dan ook altijd een beetje melk (dat schijnt bij zuur wel te verlichten en bij krampjes uiteraard ook), hij vraagt er echt om.



De arts weet ook niet zo goed wat we ermee moeten, vindt dat het nu wel tijd wordt dat hij een beter ritme ontwikkelt, maar hij is standaard om de 3 Ã 4 uur wakker. Als ik hem dan bij me neem is hij rustig maar zodra hij in bed moet gaat hij huilen. Laten huilen vind ik geen optie want dan wordt Jim ook wakker en we hebben het laatste jaar al zoveel gehuil gehoord dat dat alleen maar heel veel stress voor ons oplevert.



Is er iemand die dit herkent en misschien nog tips heeft? Ik ben weer bijna volledig aan het werk na een ppd en het wordt toch wel zwaar nu… Hem gewoon een beetje melk geven is de snelste methode om hem en mezelf weer in bed te krijgen (hij wil van hub 's nachts dus helemaal niks weten, wil alleen maar mama :roll: ) dus doe ik het maar, maar het zal toch een keer moeten stoppen…

tja, als hij met een beetje melk weer naar bed gaat, zou ik het lekker zo laten.



Jasper had ook een fikse reflux, en die heeft tot een maandje op twee geleden, gewoon melk gekregen als hij wakker werd…



Nu slaapt hij prima door tot 6:00, en omdat we nu weten dat hij het kan zonder melk, krijgt hij soms nog wel water als hij wakker wordt.



Bij anna hebben we toendertijd het laten huilen ztug volgehouden, maar bij jasper hebben we vanwege de stres rondom verhuizing en baanwissel gekozen voor de weg van de minste weerstand en stress voor het gezin.



tja, wat verder nog…



hoofeinde stukje omhoog, maar dat hebben jullie w.s. al.

niet te laat eten (voldoende tijd tussen eten en gan slapen)

nog even spelen na het eten (bewegen bevordert het ledegen van de maag)

ow wat wou ik dat me nu iets te binnen schoot over Joost maar ik weet het gewoon niet. Joost heeft tot 2 weken voordat Pieter geboren werd Niet doorgeslapen ´s nachts



, In het begin zal dat mss wel met het spugen of zijn eczeem te maken hebben gehad, maar later dacht ik toch neit meer. Hij heeft Ook wel een flinke lange tijd bij ons in bed geslapen, gewoon omdat IK het niet meer trok om er elke nacht uit te moeten. Als hj bij ons lag, voelde hij dan veilige mammie en ging hij wel weer snel slapen



maar ja je zit met dat flesje natuurlijk… Hm ik blijf denken

:hug: