Hoe krijg ik haar rustig zonder speen?

Mijn dochter is vanaf vorige weeek vrijdag (27/11) zonder speen. Ze had hem vanaf het moment dat ze iets van 5 weken oud was en kreeg hem alleen in bed, als ze moe was en na een driftbui om rustig te worden. Ook zeiden we dat ze geen nieuwe speen meer kreeg als deze kapot was. Vorige week vrijdag (27/11) zei 1 van de leidsters op het kdv dat ze een nieuwe speen nodig had omdat haar speen vies en helemaal op was. Ik zei dat tijdens het naar bed brengen tegen mijn vriend en die zei tegen haar dat het speentje weg ging. Ze zei ok en gooide hem zelf weg in de prullebak en ging rustig slapen. Slapen gaan zonder speen is geen enkel probleem, nog steeds niet, maar ze mist hem nog wel en vooral als ze net een driftbui heeft gehad, want dan kreeg ze altijd haar speentje om rustig te worden en dat krijgt ze nu niet meer, dus duurt het heel lang voordat ze rustig wordt. Ik weet ook eigenlijk niet meer wat ik moet doen om haar rustig te krijgen. Knuffeldieren en knuffeldoekjes gooit ze weg en ze gilt alleen maar dat ik weg moet en naar buiten moet, maar dat helpt ook niet. Ik laat haar maar uitrazen, maar ze krijgt die buien ook midden in de nacht waardoor haar broertje ook wakker wordt. Heeft iemand nog tips voor me? Ik weet dat het even doorbijten is en ik ga haar niet haar speentje teruggeven, want dan hebben we over een paar maanden de zelfde ellende, maar ik weet niet hoe ik haar rustig moet krijgen.

jeetje wat sneu, maar als ze het midden in de nacht krijgt is het geen driftbui lijkt me. Misschien gewoon overstuur?

Duidelijk is dat ze troost en veiligheid vond in de speen en dat nu ergens anders moet leren te vinden.

Ik zou haar op schoot nemen, en stevig vasthouden, zachtjes voor haar zingen. Misschien verzet ze zich wel, maar wat een kind werkelijk zegt, is niet gelijk aan wat het kind eigenlijk wel wil.

Vasthouden is niet echt een optie, want daar wordt ze alleen maar bozer van en begint ze me te schoppen en te slaan. 's Nachts is ze soms wel eens overstuur maar de laatste paar nachten was ze boos. Ik snap ook heel goed dat ze speentje mist. Haar met rust laten en uit laten razen , wekt wel maar dat duurt een tijdje en kan niet altijd omdat we bijv. in de auto zitten of omdat haar broertje slaapt. Als ze niet boos of driftig is, is het een schat van een kind en als ze uitgeraasd is ze weer hartstikke lief, maar het is zo vermoeiend

Is het echt een driftbui, lekker laten uitrazen en na een tijdje troosten op schoot nemen, enz. denk ik?

Is het in het midden van de nacht denk ik ook niet dat het een driftbui is… ze word denk ik dan gewoon wakker en mist in ene wat? d’r speentje? Dan zou ik haar meteen op schoot nemen, even afleiden en op een gegeven moment weer in bed leggen. Zou onder geen beding het speentje teruggeven of een nieuwe kopen, ze moet er toch ooit vanaf en als je nu een nieuwe koopt denk ik dat ze iedere keer zal verwachten dat ze toch wel een nieuwe krijgt…

groetjes,

Louise

Haar iets laten uitzoeken ter vervanging van haar speentje??

Een veilig “iets”.

Lianne heeft een knuffel, die krijgt ze alleen in bed en als ze boos/verdrietig is. Nou zit er wel wat leeftijdsverschil tussen die van jullie en mij dus misschien slaat mn idee helemaal nergens op. :wink:

Ik zou dr uit gaan leggen dat ze iets mag uitzoeken voor als ze verdrietig is en juist niet noemen dat ze die krijgt ter vervanging van dr speen.

Alternatief voor speentje heeft ze al. Tijdens het slapen heeft ze altijd haar knuffelsokjes en die krijgt ze alleen maar in bed en ze gaan nu ook mee naar het kdv, maar als ik die aanbied als ze boos is, gooit ze ze weer terug. Hetzelfde geldt voor haar 2 favoriete knuffels. Maar dat deed ze met haar speentje ook als ik hem te vroeg aanbood.

Hier was Veron ook een paar dagen van de speen af hij slaapt er ook alleen mee. Echter merkte wij ook ondanks dat het inslapen wel goed ging hij om het uur soms wel wakker was. Hij miste zijn speen gewoon. Mijn moeder gevoel zij eigenlijk maar een ding speen terug geven waarom zou ik hem kwellen als dat nu nog is waar hij zich veilig mee voelt in bed.

Vna de speen komt hij vanzelf wel af denk ik dan. Dus ik zou haar gewoon wel nog met speen laten in bed in jullie geval.

succes ik weet het is een drama haha