Hoe krijg ik haar aan de groente?

We zijn nu bijna 2 weken bezig met bijvoeden en fruit gaat er nu prima in. Afgelopen paar dagen at ze nl. iedere dag 3/4 banaan op. Groente blijft echter een drama. De afgelopen paar weken heb ik worteltjes (potje en vers), bloemkool (vers ingevroren) en courgettepuree (vers) geprobeerd, maar haar mondje blijft potdicht en als je er wat indoet, spuugt ze het weer uit. Na een paar keer geef ik het dan op omdat ik haar niet wil pushen. Ik probeer het een paar dagen om haar de kans te geven om te wennen en ik geef het 3 uur na haar flesje, dus trek heeft ze wel en toen ik haar vanmiddag na de groente nog wat banaan aanbood, ging dat er prima in. Hebben jullie wat tips voor mij? Moet ik het soms mengen met banaan? Ik zit al te denken aan Rapley.

Emma is ook absoluut geen fan van groente. Meestal eet ze er één of 2 hapjes van terwijl ze van fruit één stuk fruit eet of een heel potje voor kindjes van 6 maanden. Nu dacht ik… ze is bijna 6 maanden laat ik eens een potje met vlees erin proberen. En welja… ze at zo een half potje leeg :eh: De volgende dag de andere helft van het potje en ook dit at ze zonder problemen op. Sterker nog ze zat met open mond te wachten tot het lepeltje er weer aan kwam. Niet dat ik dit nu elke dag wil gaan geven hoor.

Groente zou je eventueel ook kunnen mengen met fruit. Courgette in combinatie met banaan is lekker, of witlof met een appeltje. Maar eigenlijk vond Emma dit nog viezer als de groente apart. Beter hielp dan er een aardappeltje doorheen te pureren.

Succes ermee.

Maar als je het gaat mengen, dan went ze nog niet aan de nieuwe smaak… Rapley zal een optie zijn, de eerste keren zal er alleen geknepen/gekliederd/gesmeten worden, totdat zo’n kleintje ontdekt dat er een smaakje aan zit. Leonie kijkt nog steeds wel eens ‘vies’ bij een nieuwe smaak, maar ze stopt alles in haar mond. :inlove:

Misschien mengen met wat opvolgmelk? En dan een aantal dagen achter elkaar dezelfde groente met steeds iets minder melk? Werkte hier prima met bloemkool.

daan at ook allerbelabberdst groente… hij kreeg al vlot anderhalve maand elke dag stug aangeboden(vers en potje) en na twee hapjes hield hij het voor gezien, als hij al een hapje nam

En toen ineens, van het ene op het andere moment begon hij als en bouwvakker te eten…

Dus wacht rustig af, komt vanzelf, blijven aanbieden, blijven proberen, lukt het niet, prima, dan niet…

Dat is ook weer waar, misschien moet haar tijd gewoon nog komen :lol:

Geef je kleintje de tijd.

Net 6 maanden en dan groeten “moeten” eten.

Ze krijgen er vanzelf interesse in.

Soms duurt dat wat langer, maar ze kunnen (denk ik) heel goed zelf beslissen wat goed is voor ze en wanneer ze ergens aan toe zijn.

Maak van het eten een spelletje: dan is het voor beide leuk.

succes

Probeer gewoon eens of ie wilt rapley-en. Mila bliefde ook totaal geen gepureerde groentes, maar zo afhappen/sabbelen vond ze prachtig.