Ik wist niet zo goed waar het te plaatsen, vandaar hier.
Mocht het niet op de goede plek staan, wil één van de mods het dan verplaatsen?
Het probleem is het volgende…
Mijn oudste heeft een knuffel. Nu had ze het arme konijn zelf gewassen, want hij was nat geworden. Opzich allemaal niet zo erg, maar het arme ding heeft knuffelkonijn vervolgens een nachtje opgesloten gehad in haar lade op school.
Arme konijn kwam dus huiswaarts met een vies luchtje aan zijn bips. (en de rest… je weet wel, zo’n “ik heb mijn was te lang in de machine laten zitten” geurtje)
Nu heb ik het konijn al in de was gehad, maar het viezige luchtje is er tot op heden niet uit :eh:
Iemand dé gouden tip om knuffelkonijn weer fris en knuffelbaar te krijgen?!
een nachtje in een badje van water en héél veel wasverzachter en nadien nog een wasbeurt mee in de machine misschien :think:
veel succes !
Gerda
even een nachtje laten zwemmen in een badje met wasverzachter
Aiiiiii…
Herkenbaar… :roll:
Mijn oudste dochter heeft al vanaf haar geboorte een girafje.
Die stonk op een gegeven moment écht vreselijk… :sick:
Ik heb 'm toen eerst op de hand uitgewassen in biotex.
Goed inwrijven, in laten weken, flink uitknijpen tijdens het wassen, en vervolgens heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uitspoelen.
Zodra je zo’n beestje wast, komt ook de viezigheid erÃn los, dus dat heeft een flinke wasbeurt nodig. Daarna heb ik 'm in de wasmachine gewassen, en in de droger gedroogd.
Nu de lucht er helemaal uit is, doe ik 'm eens in de zoveel tijd door een biotex-sopje, héél goed uitspoelen en dan in de droger.
Succes!
En anders Febreze Textielverfrisser Extra Sterk Spray :think:
Wat hierboven dus allemaal staat!
En…ik gooi alle knuffels gewoon in de droger te droger, koudste stand…geen enkele probleem, zelfs knuffels met kunststof gezichtjes houden zich prima!
@Wen! wrote:
En anders Febreze Textielverfrisser Extra Sterk Spray :think:
Het ene vieze luchtje vervangen met het andere? :sick:
eerst een nacht in de vriezer en dan weer wassen.
Gewoon in de wasmachine stoppen… Waspoeder en verzachter erbij en hij krijgt weer naar roosjes…
@Daantjuh wrote:
Gewoon in de wasmachine stoppen… Waspoeder en verzachter erbij en hij krijgt weer naar roosjes…
Dit had ik al gedaan (zie mijn eerste post) maar dat hielp dus niet.
En een nachtje buiten hangen? Doe ik altijd om de rooklucht uit de knuffels te halen als ze bij mijn moeder is geweest. Hoewel ze keurig buiten roken stinkt toch altijd alles ernaar. :sick:
Hij heeft een nachtje in een Robijn badje gelegen en zit momenteel opnieuw in de wasmachine.
We gaan zo het resultaat eens besnuffelen :lol:
@Mip wrote:
@Wen! wrote:En anders Febreze Textielverfrisser Extra Sterk Spray :think:
Dat vind jij
@Wen! wrote:
@Mip wrote:@Wen! wrote:En anders Febreze Textielverfrisser Extra Sterk Spray :think:
Dat vind jij
Hihihi, idd
@Mip wrote:
@Wen! wrote:@Mip wrote:@Wen! wrote:En anders Febreze Textielverfrisser Extra Sterk Spray :think:
Dat vind jij
Hihihi, idd
:-*
@lydia wrote:
eerst een nacht in de vriezer en dan weer wassen.
Wat een bijzondere tip, hoe kom je hierop? Heeft dit een speciale reden? Heeft het je al eens ergens bij geholpen?
Een nachtje in een emmer met veel azijn (litertje) stoppen, daarna niet uitgewrongen in de machine stoppen en alleen wasverzachter toevoegen aan het daarvoor bestemde bakje.
Weg lucht!