Hoe kom ik van die slaapzak af??

Hallo,

De titel zegt het al :mrgreen: Hoe kom ik er weer van af.

Mariano slaapt nou nog in zijn ledikant met slaapzak en dekbed.

Maar we willen binnenkort over naar een gewoon bedje en ik wil graag dat hij dan zonder slaapzak gaat.

Hoe laat ik hem wennen om zonder slaapzak te gaan slapen?

Esmie

Waarom wil je dat?

Toen Anna Sofie onder een dekbed moest gaan slapen van mij heb ik samen met haar een heeeeeeel mooie dekbedhoes gekocht. Vond ze heel leuk om onder te slapen.

Moet zeggen dat Sanae hier EN met slaapzak EN onder een dekbed ligt… ze is zoooo gewend aan die zak… :mrgreen:

Anna Sofie deed dat dus tot een jaar of 4 he :oops:

De combisleeper, sliep ze fantastisch in.

Denk dat ik er voorlopig ook nog niet mee stop… ze vind het heerlijk…

Ga er vanmiddag nog een paar kopen, ze zien er niet meer uit… :oops:

Esmie, mag ik vragen waarom je hem de slaapzak af wilt wennen? Is het omdat je nu een dekbed gaat gebruiken? Je zou het nl gewoon eens een nacht kunnen proberen zonder zak… Maar ik merk hier dat Sanae nog helemaal niet gewend is aan het bed… ze vind het te groot volgens mij… wij zijn aan het denken terug te gaan naar een ledikant… nog niet zeker… maar dat uit bed stappen van haar waren we flauw van… :roll: En misschien is die overgang voor Mariano wat kleiner als je hem toch die zak aanhoudt, :think:

een mooi dekbed uitzoeken en samen het nieuwe bedje maken en dan heeel vaak zeggen tjeee wat heb jij een mooi bed, wat een mooie deken!

Nova wordt nog steeds (slaapt nu ruim een half jaar in groter bed+dekbed) wel eens wakker en zegt dan: mooi bed, mooie deken :inlove:

succes!

@faizaa wrote:

Moet zeggen dat Sanae hier EN met slaapzak EN onder een dekbed ligt… ze is zoooo gewend aan die zak… :mrgreen:

Jarno idem dito :slight_smile: .

Ik ga het hem nu niet afleren. Als het bloedheet is in de zomer slaapt hij toch zonder iets, dus dat lijkt me het ideale moment om gelijk helemaal te stoppen met de slaapzak.

Hij ligt ook al onder een mooi dekbed :mrgreen:

:think: Ja waarom wil ik er van af,heb ik niet echt een goed reden voor eigenlijk.

Ik laat hem maar gewoon tot dat het te warm word met zijn slaapzak slapen en ik koop gewoon geen dunne slaapzakken.

Tot zijn 4e red ik het denk ik niet hij is nou al 98cm en volgens mij gaan de maten tot 110cm.

Maar heel erg bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:

@Renee74 wrote:

@faizaa wrote:

Jarno idem dito :slight_smile: .

Ik ga het hem nu niet afleren. Als het bloedheet is in de zomer slaapt hij toch zonder iets, dus dat lijkt me het ideale moment om gelijk helemaal te stoppen met de slaapzak.

Hihi… lief!! :inlove:

@esmie wrote:

Hij ligt ook al onder een mooi dekbed :mrgreen:

:think: Ja waarom wil ik er van af,heb ik niet echt een goed reden voor eigenlijk.

Ik laat hem maar gewoon tot dat het te warm word met zijn slaapzak slapen en ik koop gewoon geen dunne slaapzakken.

Tot zijn 4e red ik het denk ik niet hij is nou al 98cm en volgens mij gaan de maten tot 110cm.

Maar heel erg bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:

ja heb vandaag nog es gekeken en idd tot 110cm… :frowning:

veel succes :-*

Hier was hij blij dat eindelijk zijn slaapzak af mocht en hij lekker kon draaien onder zijn dekbedje. Helemaal geen afkickverschijnselen gehad.

Hier ook, de kinderen vonden het super om zonder slaapzak te slapen. En op de een of andere manier vond ik 2 jaar ook wel een mooie leeftijd om ze eruit te doen. Geen afkickverschijselen hier dus.

Nicky trekt de slaapzak zelf standaard 's-avonds uit (zijn momentje van bezinning voor het slapen gaan… :mrgreen: ). Overdag laat hij 'm echter lekker aan. Ach, hij blijft in ieder geval nog lekker warm met de zak aan, tis zo’n draaikont :roll:

Als je hem echt wil leren om zonder zak te slapen dan kun je volgens mij maar 1 ding doen; slaapzak niet meer aandoen :think: Je merkt dan vanzelf of ie lekker gaat slapen of juist onrustig wordt.

:-*

Na twee weken had Lukas prima door hoe hij warm onder zijn dekbed weg kon kruipen (was toen 2 jaar) en nu ligt hij als een coconnetje in bed en heeft het heerlijk warm. Hij had het juist kouder met slaapzak aan.

110cm is dan wel zónder het hoofd hé want die stop je er niet in :mrgreen:

Hier met 3 jaar een groot bed…een dekbed en geen slaapzak…niets hoeven ontwennen hoor,ging gewoon vanzelf…

Dus zou het straks gewoon lekker in 1 gewenning door doen…het is allemaal nieuw dus dan wennen ze gewoon aan een hele nieuwe situatie en dat pikken ze vaak wel snel op (als ze er aan ook toe zijn :shifty: maar dat merk je snel genoeg )

Kirsten is met 1,5 naar een eenpersoonsbed gegaan. En ook zij sliep met een combisleeper en dekbed. Maar de laatste tijd zei ze steeds dat de zak niet mee rgoed was. En toen heb ik haar verteld dat we de zak uit doen en dat die dan voor Maud zal zijn. Nu slaapt ze veel rustiger en langer zonder slaapzak.

Ze vraagt er nog weleens na, maar dan zeg ik dat de zak voor kleine kindjes is.

@Renee74 wrote:

In tegenstelling tot bovenstaand bericht slaapt Jarno nu toch zonder slaapzak. Hij werd een paar weken geleden 's nachts wakker en had het warm. We hebben de slaapzak uitgedaan en na twee seconden protest is hij gewoon gaan slapen. Sindsdien slaapt hij zonder.

We hebben de slaapzak al weg hoor!

Met zijn grote bed ook meteen maar zonder slaapzak laten wennen.

Gaat goed :thumbup:

Julian ligt ook nog in een slaapzak en in een ledikant, dit omdat hij bij zijn broer in de kamer slaapt en er geen groot bed bij kan. Heb het ook nog aan zodat hij niet te koud ligt als hij bloot komt te liggen.