Hoe kom ik af van een mol in mijn tuin?

Ons gras gaat kapot… afgelopen winter waren er serieus 19 molshopen/hoopjes in onze tuin…

Ons mooie gras zag er niet meer uit…

Nu heeft Az de stukken vervangen maar gisteren zagen we dat de mol weer bezig was…

Mijn vader had het er al over de mol met een schop doormidden te steken… :shifty: Az ook… :shifty:

Er schijnen diervriendelijke vallen te zijn… oplossingen…

Maar op internet lees ik geen goede dingen daarover…

Toch, het idee zo’n beestje te vermoorden… staat me tegen… en ik wil evengoed mijn gras behouden…





Dus… wie heeft hier ervaring mee en DE TIP om er op een diervriendelijke manier vanaf te komen?



Groet… Fai…

Dood doen is zo zielig! :?

Maar 't is ook niet fijn om een mol in je tuin te hebben natuurlijk…



Kijk even bij ‘verjagen’:

http://www.mollen.info/ :-*

Wij hadden ook last van een mol, vriendlief heeft hem een klap op zijn kop gegeven met een schep :oops:

Toevallig zagen we hem bewegen en heeft vriendlief toen een schep gepakt.

Niet zo aardig, maar was er absoluut niet blij mee.

mollen kunnen niet zo goed tegen geuren. volgnes mij verkoopt eht tuincentrum bepaalde mollenluchtjes (hihi) om ze te verjagen. er zijn ook planten die ze niet kunnen verdragen

oh ja. en idd de diervriendelijke mollenvangers. maar dat schijnt wel een flinke klus te zijn want je moet ze vaak controleren en weten waar je hem moet plaatsen.

Mijn post, waarvan ik weet het werkt, verwijderd,

daar deze te lezen is op die site aldus Bietje…

Al die dingen zijn ook te lezen op die site… :wink:

Bedankt voor t lezen en meedenken…



Ik laat Az eens lezen op die site…



Tis echt zonde hoor… je hele gras gaat eraan… :frowning:

het schijnt dat bij verjagen… ze vaak naar een huis in de buurt gaan… zullen de buren dan wel blij mee zijn denk ik :wink: (maar ik zou ze ook uit mijn tuin willen hebben hoor!!!)

De buren hebben t overal beklinkerd… die mol komt er wel maar zit dus onder de klinkerbestrating… :mrgreen: Hadden we ze al gevraagd…

Ik moest best lachen afgelopen winter… zag ik s’ochtends weer een hoop… uit de sneeuw tevoorschijn komen… Az woest… moest ik NOG harder lachen… maar goed, dat lachen vergaat je ook als je s’zomers lekker op je grasveldje wilt liggen… :shifty:

Wij hadden vorig jaar ook 1 mol…En die mol maakte in zijn eentje per nacht zo’n 6-10 hopen. Erik mepte de hopen iedere ochtend kapot en blokkeerde dan ook de gangen, maar mollief bleef bezig. Op een dag kwam het molletje met zijn hoofd naar buiten. Erik heeft hem opgepakt en naar de overkant van de weg gebracht, naar een weiland. En molletje kwam terug :? :wall: Hij bleef bezig en maakte echt een gatenkaas van ons gazon. De hopen zijn niet eens zo erg, maar de paden eronder laten de hele tuin verzakken. We hebben vanalles geprobeerd, van mottenballen tot en met onaardige molklemmen en zelfs gif… Uiteindelijk, na ruim een half jaar, hebben we carbid in de grond gestopt. De mol was binnen drie dagen weg. We hebben daarna de hele tuin laten omspitten (met een tractor, we hebben 1400 m tuin) en opnieuw ingezaaid. De kinderen en wij zakten namelijk steeds de grond in, door alle ondergrondse paden. Het klinkt overdreven, maar het was echt niet te doen. Dat lieve molletje heeft ons dus uiteindelijk zo’n 800 euro gekost :shock:

Moraal van het verhaal :angel: : carbid was bij ons het enige dat echt geholpen heeft.

Bierflesje ( leeg :mrgreen: ) op z’n kop op een bamboe stokje, schijnt dat zowel de geur als het geluid ( vgl met schelp bij je oor houden en de zee horen) mollen verjaagt.

Ow ja, flesje dus wel naast de molshoop zetten :wink:

zit die tips ook eens te lezen… en ik zie dus nu al helemaal voor me dat die mol zijn eigen muziekkaartje ondergronds krijgt om zo voor de muziek te gaan vluchten :lol:

@mamaMarije wrote:

zit die tips ook eens te lezen… en ik zie dus nu al helemaal voor me dat die mol zijn eigen muziekkaartje ondergronds krijgt om zo voor de muziek te gaan vluchten :lol:


:lol:

Mip… :-* ik geloof dat ik me zojuist 800 euro bespaard heb en meteen de carbid ga proberen…



[/spoiler]

@Mip wrote:

Bierflesje ( leeg :mrgreen: ) op z’n kop op een bamboe stokje, schijnt dat zowel de geur als het geluid ( vgl met schelp bij je oor houden en de zee horen) mollen verjaagt.

Ow ja, flesje dus wel naast de molshoop zetten :wink:




Die hielp bij ons dus ook niet :mrgreen: :wink:

Er zijn ook mollenklemmen. Niet diervriendelijk, maar wel effectief…

@Suuus wrote:

@Mip wrote:
Bierflesje ( leeg :mrgreen: ) op z’n kop op een bamboe stokje, schijnt dat zowel de geur als het geluid ( vgl met schelp bij je oor houden en de zee horen) mollen verjaagt.

Ow ja, flesje dus wel naast de molshoop zetten :wink:




Die hielp bij ons dus ook niet :mrgreen: :wink:




Mijn vaders volkstuintje stond vroeger echt gevuld met flesjes en bij gebrek aan beter lege potjes appelmoes op stokjes. Waren zeker dan nog ouderwetse mollen in de jaren 80 dat ze zich daardoor weg lieten jagen :wink:

Je mag mn Jack Russell wel even lenen :angel: Goed voor al uw ongedierte dat beest :inlove: (iets minder voor je grasmat maar goed, die heeft die mol toch al geruïneerd…)

Ik wil echt liever geen mollenklem… ik weet dat t effectief is maar net als een stoot met een schop… word ik er naar van als ik eraan denk…

Een jack russel… oh handig… maakt meteen een eind aan mn katten denk ik zo… :mrgreen: :snooty: :mrgreen:

Mip… wat een alcoholisten daaro… :lol: :-*