Binnenkort moet ik een avond weg. Ik wil dan dat mijn man thuis aan Sara een flesje kan geven met moedermelk. Ik wil niet echt gaan kolven voor een voorraadje, maar alleen voor deze avond.
Hoe kan ik dat het beste aanpassen, zonder problemen te krijgen met stuwing of tekort de volgende dag/ voeding?
Shalom
Tussen 2 voedingen in kolven… zou ik doen… want na een voeding krijg je denk ik niet genoeg bij elkaar… en van 1x extra kolven zul je niet meteen een boel stuwing krijgen denk ik… En als het al zo is, trekt het ook wel weer bij…
Of 's ochtends 1 borst geven en de andere kolven, 's ochtends heb je nl vaak de meeste voeding en hebben ze ook wel genoeg aan 1 borst.
Ik vind het lastig omdat ze op het moment beide kanten leegdrinkt en nog amper genoeg lijkt te hebben. Hoe snel stimuleert kolven tot meer melk productie? Merk je dat binnen 1 of 2 dagen?
Shalom
Ik merk het niet hoor als ik een keer extra kolf. Tekort de volgende dag zul je niet krijgen. Een borst is ook nooit leeg dus als je nou 's ochtends bijv. de ene borst kolft en haar gewoon de ander leeg laat drinken en wat extra lang laat drinken dan zal ze hoogstens net wat eerder komen dan anders maar ze zal niet te weinig hebben.
ik merkte t wel als ik tussendoor nog kolfte en mijn opbrengst was ook niet erg hoog… vandaar dat ik toch een voorraadje probeerde aan te leggen voor in de vriezer voor eventuele avondjes weg…
succes :thumbup:
En nog een tip:
probeer eens of je baby wel de fles accepteerd! Of heb je dat weleens gedaan??
(ik heb namelijk 1 maand niet geoefend en ze snapt er niks meer van…)
Probeer eerst maar eens of je er wel wat uit krijgt! Ik kreeg er namelijk bij de eerste poging om te kolven geen druppel uit, na een paar keer ‘oefenen’ ging het goed…
Ik heb wel kolf ervaring van destijds voor mijn zoontje.
Ik wil eerst kolven om te kijken of ze het uit de fles wil drinken en als dat lukt dan ga ik kolven zodat ik naar het feest kan zonder haar.
Shalom