Hoe kolf jij op je werk...?

Soms denk ik wel 's als ik zit te kolven… hoe zitten die andere vrouwen dat nou te doen… :think: … zittend, liggend, wakker, lezend, half slapend, elektrisch, handmatig, relaxt en comfortabel, gestresst en ongemakkelijk… vertel 's… :mrgreen: ?!



Ik zal een voorzet doen: ik zit in een spreekruimte, deur op slot, deurhangertje “niet storen” aan de deur, elektrisch en met m’n hoofd op tafel half slapend :zzz: :oops: :mrgreen: .

Leuk ja, dat vraag ik me ook wel eens af…



Ik kolf elektrisch, zittend op een stoel met een kopje koffie of thee erbij. Ik werk op de IVF-afdeling van een groot ziekenhuis en meestal zit ik in een echokamer als er eentje vrij is. Kan op slot, wastafel is aanwezig, reuze handig.

Vorige week heb ik in één van de “productiekamers” voor de mannen gezeten, ook erg privé :mrgreen: (er moet vlak voor de IVF-punctie zaad geleverd worden door de man… daar hebben we kamertjes voor). Wilde 'm al in het forum gooien als leukste/gekste kolfruimte maar je was me voor, Jassie!

Ik zit in n spreekkamertje met de deur op slot en idd ook n deurhangertje van niet storen.

Ik zat daar aan n bureau met foto’s van Loek en op de camera bewegende beelden met

geluid om zo iig handmatig iets te kunnen kolven

Het ging wel steeds beter en ik :pray: dat ik bij Fieke iets meer op mn gemak ben en

net als jij half slapend en heel relaxed kan kolven :wink:

In de doucheruimte op een stoel, deur op slot met een handkolf. Heerlijk rustig en heb dan meer melk dan wanneer ik thuis kolf. Maar nu kolf ik natuurlijk ter vervanging van een voeding, en thuis tussen de voeding duur.

Ik zit op de bank in de pauzeruimte met briefje op de deur Sas is aan het kolven! met een boekje erbij en een kopje thee handmatig te kolven en schrik nog steeds als in 1x mijn fles tot het schroefdraad vol zit :mrgreen: :inlove: :thumbup:

Ik zat op een houten stoeltje, met een andere houten stoel voor me als tafeltje. Het snoer liep langs me omhoog naar het stopcontact, en ik zat met mijn rug tegen de deur aan. Het was een kantoortje van de peuterspeelzaal bij onze school, ik meldde me altijd even als ik aan kwam, maar je weet maar nooit wie ineens de sleutel pakt om iets uit het kantoor te pakken :wink:

Op mijn ‘tafeltje’ stond mijn kolftas, mijn flesje water en mijn ‘hapje’ (meestal sultana oid). Muziekje op, foto van Leonie zat in mijn kolftas en gaan met die banaan! :inlove:

Ik zit in een magazijn tussen de voorraad wc papier, kopieer/printerpapier, pennen, koffiebekers enz…Ik kolf handmatig, dus lapen is er niet bij helaas :wink: Het is er altijd warm en privé… Soms als ik op vrijdag alleen op kantoor zit, doe ik het gewoon op kantoor in de luie stoel. Ik heb een briefje gemaakt: niet storen, melk de witte motor… Mijn baas heeft net een kleine en dus alle begrip!

Slapen jullie??

Dat kan ik nooit zomaar tijdens het kolven, ook niet thuis hoor.



Ik doe steeds een kolfpoging (lees: avent tas mee met spul), maar er is geen ruimte vrij.

Dat is echt geen onwil van mijn werkgever, we zitten ontzettend met ruimte, maar het is wel lastig.

Het magazijn zou trouwens wel kunnen, nooit bekeken of daar stroom is trouwens. Maar is ook niet echt ideaal.



Wel rustig trouwens :wink:

Ik zat in de kolf-/ rustruimte. Een behoorlijk grote ruimte met een bed, een bankstel, salontafel, lockers, wastafel en een koelkast.

De ruimte kan op slot en je kan/moet hem reserveren… (wel zo handig wil je niet voor een dichte deur staan)



Ik zat meestal in de grote stoel, electrische dubbele kolf, spannend boek erbij en kolven maar…

Kolven ging niet super bij mij, maar had wel altijd net genoeg… Genoot wel altijd van de rust…



Heb ook een aantal keren samen met een collega gekolfd… Best gezellig… Niet voor elke keer, maar als het incidenteel voorkwam vond ik het niet erg… Overigens kolfde ik dan meer…



Krystle

toen ik nog kolfde, werkte ik in een verzorgingstehuis en op de bovenste verdieping waren een aantal kamer leeg. ik had tafel, stoel, bed keuken enz enz.

meestal met een roddelblad bij de hand… In een kapsalon die dan leeg stond op het werk (bejaardenhuis)…



gr patricia

wij hebben ook een kolf/gebedruimte op het werk…boekje erbij en kolven maar…vind ik echt een relaxmomentje tussendoor :oops:

@Krystle wrote:

Ik zat in de kolf-/ rustruimte. Een behoorlijk grote ruimte met een bed, een bankstel, salontafel, lockers, wastafel en een koelkast.

De ruimte kan op slot en je kan/moet hem reserveren… (wel zo handig wil je niet voor een dichte deur staan)



Ik zat meestal in de grote stoel, electrische dubbele kolf, spannend boek erbij en kolven maar…

Kolven ging niet super bij mij, maar had wel altijd net genoeg… Genoot wel altijd van de rust…



Heb ook een aantal keren samen met een collega gekolfd… Best gezellig… Niet voor elke keer, maar als het incidenteel voorkwam vond ik het niet erg… Overigens kolfde ik dan meer…



Krystle




deed je dan een wedstrijdje Krystle :wink:





Vorige week gekolfd in de personeelsruimte, collega kwam er gezellig bij zitten. Een mannelijke collega kwam binnen en rende meteen weer weg :mrgreen:

Vanmorgen had ik een briefje op de deur van het kantoor van een collega geplakt: sta in de kolf-mode, kom rustig binnen hoor.

Misschien raar dat ik zo’n briefje ophang, maar dat stelt mij dus meer gerust dan wanneer ik voor mijn gevoel een ruimte bezet houdt.

En die collega kwam ook gewoon binnen, de ander keek over het raam (toen riep ik maar keihard boe zoals een koe dat doet)



Nu lijkt het net of inmiddels al mijn collega’s met hun neus op mijn kolf en toebehoren zitten ;-), is ook wel een beetje zo, maar dat past ook wel bij mij denk ik. En bij hen ook.

Ik kolfde in de kolf/EHBOruimte met de deur op slot en volgens een ongeveer-schema met medekolfsters. Vakliteratuur mee (Kinderen/OvN/Linda (zwaar! :lol: )), voor de innerlijke mem: Milkbreak, flesje water, soms een appel. Ik had een electrische kolf, even houding aannemen op de stoel, vervolgens de beentjes omhoog op de rand van de brancard en kolven maar!



Koelkast en stromen water waren in de ruimte aanwezig. Dettolzeep, glorixdoekjes en keukenrol van thuis meegenomen en daar neergezet (want dat soort ruimtes worden wel met erg ronde hoeken schoongemaakt is mijn ervaring, heeft iemand wel eens in de EHBO ruimte van de Jaarbeurs gekolfd :roll: , maar ook daar is het gelukt hoor haha).



Kortom: ging prima dus… :thumbup:



:o heee, ik besef me opeens dat die verdieping van mijn gemeentehuis nu gesloopt is… dus deze kolfruimte is ook passé… ik vraag me af waar je bij ons nu terecht zou kunnen… :think:

@lydia wrote:

Nu lijkt het net of inmiddels al mijn collega’s met hun neus op mijn kolf en toebehoren zitten ;-), is ook wel een beetje zo, maar dat past ook wel bij mij denk ik. En bij hen ook.
:lol: … vind dit echt een geweldige reactie van je Lydia :thumbup: !

Ik ben altijd onderweg dus kolf in de bus (Mercedes Sprinter)

Eerste keer best eng, alsof iedereen naar binnen kijkt maar dat is niet zo, ik ga meestal vooraan op de parkeerplaats staan, broodje en wat water er bij. Ik heb een Electrische kolf, een die op batterij gaat, gaat super behalve als de baterij leeg is, maar gelukkig heb ik altijd reserve bij me.

ONderweg heb ik geen stromend water maar heb altijd liters water bij me in de koelbox die op de auto accu werkt,

Als ik op kantoor ben dan zoek ik meestal een leeg kantoor en ga voor de deur zitten.

Hier hebben we een Maternity Room, een kolf-, ehb0-, gebedsruimte.

Een ligbed, tafeltje, stoel, stromend water en een koelkast.



Ik heb een elektrisch Medela kolftoestel, en op het werk kolf ik dubbel. Bij het dubbel kolfen dus geen hand meer vrij om te lezen.

Ik heb een nokia E90 en hierop kan ik perfect filmpjes kijken. Kijk altijd naar een aflevering van Joey of friends. Aflevering duurt zo’n 20 minuten dus moet ik niet de hele tijd op de klok kijken, want dat is absoluut niet ontspannen.



Groeten

Isle

@Isle wrote:

Bij het dubbel kolfen dus geen hand meer vrij om te lezen.


Het is te doen hoor! Ik kolfde ook dubbel en het is even goochelen met 1 arm, maar dan ging het prima! :thumbup: :wink: