Hoe kleed ik mijn mannetje aan?

Tegenwoordig ben ik soms wel een half uur bezig om hem aan te kleden :oops: Met name de luier om doen is erg moeilijk, meneer wel niet blijven liggen, kruipt en draait alle kanten op :roll: .

Ik heb al van alles geprobeerd, een speeltje geven in zijn handen werkte alleen de eerste keer. Hem met 1 hand stevig vasthouden en met de andere hand de luier omdoen ook erg lastig, want nog wurmt meneer zich los. Op de grond, kan ie in elk geval niet van de comode vallen, maar het aankleden gaat niet sneller. Staand lukte ook 1 keer, maar nu bukt hij dan steeds, of laat zich vallen.

PFF wist niet dat aankleden zo moeilijk kon zijn :shock: .

Iemand misschien een handige tip?

iets in de handen geven wat hij normaal niet mag hebben, iets wat hij superintressant vind, mijn dochter vond de neusspray leuk , maar mocht daar nooit aankomen, maar met aankleed problemen pakteik hem en gaf hem aan haar en had ik net genoeg tijd om haar snel aan te kleden, , of een potje sudocreme, of een tube creme,

wel oplettendat het niet opengaat natuurlijk , heb ik wel eens gehad met de sudocreme, en kon haar meteen overnieuw aankleden hihihi

of ik zeg ik bijt je in je voetjes, doe ze maar snel in de broek, hups deed ze het snel, en de handjes, in de trui deed ik huilen want het handje kwam niet naar buiten, en dan daar is ieeeeeeeeeeeeeee heel blij doen,

een beetje een spelletje van maken

Ik lees mee!!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!

Hier is het precies hetzelfde verhaal.

Ons ventje heeft nu ook de fase van: ik gooi het weg en dan ga ik kijken waar het gebleven is!

Dus mikt hij alles wat ik hem in zijn handen geef met een grote boog van de commode af en wurmt zich daarna in allerlei bochten om over de rand van de commode te gaan hangen om te kijken wara het gebleven is.

Dus heb ik niet alleen mijn handen vol aan het proberen luier te verschonen/aan te kleden, als wel aan het opletten dat ie niet van de commode afkiepert… :shock: :shock:

Succes ermee!

En ik denk maar zo; het is een fase, gaat vanzelf over!! (en tel intussen weer tot 10 ;))

Groetjes, Marieke

Heel herkenbaar, vandaag ook zoiets hij draait zich om lazert bijna van de commode af zo ze bed in.

'Tapen ', slapen dus 8) , Dus ik zeg, wil je slapen? ‘Neeeeeh’… :eh:

Hij draait, wiebelt, schopt, word boos, krijst… :eh: ik geef hem nu vaak een flesje met wat drinken, kan van alles zijn.

Ook geef ik hem vaak iets wat hij met hoge uitzondering mag. (Een neusspray, een talkpoedertje…) maar liever toch niet.

Ik weet het niet, tips, welkom!

ik maak er ook een spelletje van, armen door de mouwen; kiekeboe waar is je hand?

Ook zet ik haar zittend neer, dan trek ik d’r romper over d’r hoofd en d’r truitje en soms een jurk, dan pas leg ik haar neer en doe dan pas de romper vast enzo. Steeds dat rechtop/liggen/rechtop etc vindt ze niets aan.

Broek trek ik over de beentjes en dan doe ik alsof ik haar voetje ga pakken of opeten. Dan kraait ze het uit van plezier! Als ze dan beide pijpen aan heeft, zet ik d’r op de voetjes, slaat ze de handjes om mijn nek en dan zeg ik ‘Staan!’ en blijft ze mooi staan. Kan ik het broekje omhoog hijsen en dan zijn we meestal ook al klaar met aankleden.

Ook hier een speciaal commodespeeltje, wat ook alleen daar blijft liggen. Dus dan is het ook wat specialer om daar mee te mogen spelen.

Ook een rondslingerende maillot of sok is favoriet. Of de baby lotion doekjes… Dan mag ze 1 eruit trekken en daar gaat ze dan op kauwen en sabbelen… geen idee of dat nou zo gezond is, maar als niets helpt dan doe ik dat.

Als ze gaat gillen (echt dat irritante meidengegil) leg ik haar terug in bed en loop ik weg. Daar heb ik echt geen zin in. Dan kom ik na een minuutje terug en dan proberen we het opnieuw.

Ik houd haar eigenlijk nooit klem. Als ze op de buik draait is dat met bijv. de luier aandoen niet zo handig, dan leg ik haar gewoon weer op de rug. Gegil; is het bed weer in.

Maar d’r romper kan ik ook wel dicht doen als ze op d’r buik ligt. Dus ik pas met ook wel wat aan.

Verder eigenlijk de meeste keren weinig problemen op deze manier. Dus het werkt! Of Arielle is gewoon supermakkelijk met aankleden. :stuck_out_tongue:

Hier gelukkig geen grote problemen met aankleden. Wat ik doe tijdens het aankleden is zoals al gezegd haar laten spelen met iets heeeel interessants (neusspray / tube bepanthen / kleerhanger / schoen / maillot / spuitje van de medicijnen ofwat er ook maar te vinden is op de commode). Verder zet ik haar ook altijd neer zoals blue_fairy al zei. Eerst alles over het hoofd aantrekken, maillot doe ik al over haar voetjes en laat haar dan staan, knoop staand de romper dicht en trek de maillot omhoog. Of als ik wil dat ze gaat liggen zeg ik tegen haar en nu eventjes liggen en dat doet ze tegenwoordig uit haarzelf (waarschijnlijk omdat ze dan dat onwijs leuke ding krijgt :wink: ). En als ze ligt doen we ook de leuke spelletjes, als handje of voetje zoeken.

Op de dagen dat ze minder gezellig is probeer ik juist zo leuk mogelijk te doen en heb haar nog nooit vast hoeven pakken oid. Zou haar anders gewoon in haar pyama mee naar beneden nemen en het dan na het ontbijt nog een keer proberen, of gewoon beneden tijdens het spelen uitkleden en weer aankleden.

een spiegeltje doet ook wonderen…kunnen ze zichzelf bekijken :wink: en daar zijn ze dol op :mrgreen:

Toen mijn dochter aan die periode begon, nu zit ze er nog steeds in ;), ben ik voor overdag die broekjes aan gaan doen. Dat is een stuk makkelijker dan een luier. Je doet het broekje over de beentjes en je laat haar staan en je trekt hem omhoog.

En idd als ze even moet liggen om bv de billetjes te wassen, geef ik haar ook iets interessants in handen.

Succes!

Die broekjes is inderdaad een goed idee.

En een spiegeltje waarschijnlijk ook wel.

Maar de meeste dingen die ik handen geef, worden weg gegooid om vervolgens te gaan kijken waar het gebleven is :lol: .

Mijn zoontje ook zo !!!

Alleen als ik hem iets geef wat hij normaal niet mag dan gooit hij ermee…

Alles moet de grond op.

Schreeuwen schoppen slaan maar vooral draaien en gaan zitten en als ik het staan wil proberen gaat hij zitten of liggen.

Heb ik 1 voet in zijn broekje doe ik de tweede erin is de eerste er weer uit…

En een poepluier verschonen echt geweldig “NOT” hij blijft niet liggen en ik heb alles onder de poep.

maar jah hier heb je natuurlijk niks aan haha.

truitjes aan en uit gaat wel goed dan werkt hij zelfs een beetje mee met zijn armpjes maar die LUIER !!!

@missmelody wrote:

Toen mijn dochter aan die periode begon, nu zit ze er nog steeds in ;), ben ik voor overdag die broekjes aan gaan doen. Dat is een stuk makkelijker dan een luier. Je doet het broekje over de beentjes en je laat haar staan en je trekt hem omhoog.

En idd als ze even moet liggen om bv de billetjes te wassen, geef ik haar ook iets interessants in handen.

Succes!

Maar zijn die broekjes niet lastig als ze hebben gepoept?

dan zitten toch de hele beentjes vol poep?

@charity wrote:

@missmelody wrote:

Succes!

Nee helemaal niet! Je lijkt mn moeder, mn schoonmoeder en mn vriend wel :wink: Die trekken hem omlaag en dan zitten idd de beentjes eronder.

MAAR je kan de zijkanten makkelijk open scheuren, dus kun je hem afdoen als een luier! Ideaal!

@charity wrote:

Hoi Charity,

zoooooo herkenbaar he! Ze liggen ook geen tel stil, die boefjes!! :wink:

Op het KDV zag ik een keer hoe ze zijn broek aandeden, en dat werkt wel heel goed.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen;

Je stopt je hand door een broekspijp en rolt die helemaal op (net als bij een panty zeg maar, snap je hem?) zodat je een propje broek hebt.

Je pakt (met je hand dus door de broekspijp) zijn voetje/beentje en trekt die erdoor. Goed hoog optrekken (dan zit z’n broek zeg maar opgefrommelt boven zijn knie).

Dan kan hij dus wel gaan liggen wiebelen, maar dan kan hij minder snel z’n been uit de broekspijp halen.

En zo doe je dus ook de andere broekspijp. Evt. knoop/rits dicht en dan de broekspijpen naar beneden toe recht trekken.

Truitjes gaat idd wel goed (ik vind het zo grappig dat ie nu gewoon zelf zijn armpje erdoor heen wurmt en dan recht doet), en broek dus ook.

Maar die luier he… :think:

Ga die broekjes een proberen, missmelody, dank voor de tip!

Groetjes, Marieke

@charity wrote:

Mijn zoontje ook zo !!!

Alleen als ik hem iets geef wat hij normaal niet mag dan gooit hij ermee…

Alles moet de grond op.

Schreeuwen schoppen slaan maar vooral draaien en gaan zitten en als ik het staan wil proberen gaat hij zitten of liggen.

En een poepluier verschonen echt geweldig “NOT” hij blijft niet liggen en ik heb alles onder de poep.

maar jah hier heb je natuurlijk niks aan haha.

truitjes aan en uit gaat wel goed dan werkt hij zelfs een beetje mee met zijn armpjes maar die LUIER !!!

Ik heb hier niks aan nee :lol: , maar wel fijn te lezen dat ik niet de enigste ben.

En idd die poepluiers pff, tis alsof je mijn zoontje beschrijft :lol:

@missmelody wrote:

@charity wrote:
@missmelody wrote:

Succes!

Nee helemaal niet! Je lijkt mn moeder, mn schoonmoeder en mn vriend wel :wink: Die trekken hem omlaag en dan zitten idd de beentjes eronder.

MAAR je kan de zijkanten makkelijk open scheuren, dus kun je hem afdoen als een luier! Ideaal!

dát deden wij dus precies hetzelfde , vanaf het moment dat niek echt zelf ging staan ,wilde hij echhhhht niet meer liggen :naughty:

luierbroekies gehaald en hoeraaa een knelpunt was weg !

en idd die broekjes scheur je aan de zijkant zo open , als broekje aan , als luier uit :thumbup:

Liedjes zingen over wat je allemaal aan het doen bent. Werkte hier :thumbup:

En luiers verschonen deden we op “Op een grote paddestoel”. Dan kunnen die beentjes zo mooi “hoepla in de lucht!” vliegen. :lol:

hoihoi

wij zijn met nienke ook snel over gegaan naar de luierbroekjes en we hebben nu bij bente een spiegel bij de comode gemaakt en dat vindt ze geweldig